Het GROTE speculatie topic

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Re: Het GROTE speculatie topic

Bericht door satine »

Crackers schreef:neen, speculeren en fantaseren komt in de praktijk vaak op hetzelfde neer want in beide gevallen is de toekomst onzeker
Is dit een antwoord op mijn vraag? :?
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

satine schreef:
Crackers schreef:neen, speculeren en fantaseren komt in de praktijk vaak op hetzelfde neer want in beide gevallen is de toekomst onzeker
welke vraag? die laatste of die voorlaatste? Indien het over die laatste vraag gaat, dan is het een antwoord op jouw vraag ja als jij al een vraag had gesteld? Ik denk niet dat Marianne iets met Waldek zal beginnen want dat is inderdaad beneden haar stand, ze wil minstens een dokter of advocaat of toch iemand met een volwaardige job.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Crackers schreef:
Rieka schreef:
Shabba schreef:Marianne gebruikte ook Julia ( die toch beneden haar stand is) om Peggy te raken, denk dat je bij Marianne van weinig moet verschieten.
hmmm, ben er nog niet uit wat ik eigenlijk verwacht van speculatie...
Het lijkt mij hier vaker op fantaseren dan op speculeren. :eh:
het komt op hetzelfde neer in feite al denk ik nu ook niet dat Marianne iets met Waldek zou beginnen :lol:
Niet akkoord, volgens mij is er een groot verschil tussen speculeren en fantaseren.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Rieka schreef:
Crackers schreef:
Rieka schreef:
Shabba schreef:Marianne gebruikte ook Julia ( die toch beneden haar stand is) om Peggy te raken, denk dat je bij Marianne van weinig moet verschieten.
hmmm, ben er nog niet uit wat ik eigenlijk verwacht van speculatie...
Het lijkt mij hier vaker op fantaseren dan op speculeren. :eh:
het komt op hetzelfde neer in feite al denk ik nu ook niet dat Marianne iets met Waldek zou beginnen :lol:
Niet akkoord, volgens mij is er een groot verschil tussen speculeren en fantaseren.
dan moeten we misschien het GROTE fantasie topic openen? :whistle:
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Crackers schreef:
satine schreef:
welke vraag? die laatste of die voorlaatste? Indien het over die laatste vraag gaat, dan is het een antwoord op jouw vraag ja als jij al een vraag had gesteld? Ik denk niet dat Marianne iets met Waldek zal beginnen want dat is inderdaad beneden haar stand, ze wil minstens een dokter of advocaat of toch iemand met een volwaardige job.
ik vroeg of jij die twee dingen vergelijkbaar vindt
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

speculeren is meer op basis van kennis iets proberen te voorspellen. Als ik zeg dat Marianne ver gaat om Rosa te pesten, dan is dat een speculatie.
Als ik schrijf dat Marianne volgend seizoen meisje van plezier wordt, dan is dat fantaseren.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Shabba schreef:speculeren is meer op basis van kennis iets proberen te voorspellen. Als ik zeg dat Marianne ver gaat om Rosa te pesten, dan is dat een speculatie.
Als ik schrijf dat Marianne volgend seizoen meisje van plezier wordt, dan is dat fantaseren.
:lol:
Je begrijpt het dus toch?! :lol:
0 x
dylan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door dylan »

Rieka schreef:
Shabba schreef:speculeren is meer op basis van kennis iets proberen te voorspellen. Als ik zeg dat Marianne ver gaat om Rosa te pesten, dan is dat een speculatie.
:lol:
Je begrijpt het dus toch?! :lol:
marianne die ver gaat om rosa te pesten is geen speculatie maar gewoon een feit
als ik zeg dat biance en mo naar marroko gaan vluchten met robin is dat meer speculatie
want ik heb daar bewijs voor
voor speculatie heb je bewijs om je mening te staven
voor fantasie niet
en over het feit dat waldek beneden hare stand is.
toen ze met swerts was (denk toch dat het toen was) werd ze toch verscheurt tussen hem en een loodgieter?
uiteindelijk koos ze voor swerts (baaaad choice) maar ze hield meer van die loodgieter maar kon niet over het feit dat hij van lagere stand was
0 x
So come along, it won't be long 'til we return happy
Shut your eyes, there are no lies in this world we call sleep
Let's desert this day of work, tomorrow we'll be free
Let's not fight, I'm tired, can't we just sleep tonight?
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

dylan schreef: en over het feit dat waldek beneden hare stand is.
toen ze met swerts was (denk toch dat het toen was) werd ze toch verscheurt tussen hem en een loodgieter?
uiteindelijk koos ze voor swerts (baaaad choice) maar ze hield meer van die loodgieter maar kon niet over het feit dat hij van lagere stand was
dus het zou wel lastig zijn voor haar maar niet onmogelijk :p
Maar wel een loodgieter die niet zowel bij zijn ex als bij de bank een mooie schuld heeft staan!
Walter Frans was een man 'van aanzien' in zijn branche en woonde toch wel iets comfortabeler dan Waldek, om nog maar te zwijgen over de auto (die Waldek niet eens heeft).
En het is dus ook een feit dat ze dan met Waldek in de koffer duikt?

verder wou ik hier nog even herhalen wat ik in het topic van Frank Bomans ook al postte:
satine schreef:Ik begin mij hoe langer hoe meer af te vragen waarom al deze discussies in de topics van de personages gehouden worden: over fysieke beperkingen, hoe die genoemd moeten worden, over geaardheid, nu over religies.
Ik herhaal: wil je hierover discussiëren: :thumbup:
Maar open dan een topic in het Zeverforum, daar hebben we het voor! :mrgreen:
We hebben hier een leuk forum, laat ons het leuk EN overzichtelijk houden. ;)
0 x
dylan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door dylan »

satine schreef:
dylan schreef: en over het feit dat waldek beneden hare stand is.
dus het zou wel lastig zijn voor haar maar niet onmogelijk :p
Maar wel een loodgieter die niet zowel bij zijn ex als bij de bank een mooie schuld heeft staan!
Walter Frans was een man 'van aanzien' in zijn branche en woonde toch wel iets comfortabeler dan Waldek, om nog maar te zwijgen over de auto (die Waldek niet eens heeft).

We hebben hier een leuk forum, laat ons het leuk EN overzichtelijk houden. ;)
ja walter frans had wel iets meer aanzien dan waldek maar onderschat de charmes van onze waldek niet, hij is héél romantisch!
satine schreef:
En het is dus ook een feit dat ze dan met Waldek in de koffer duikt?
daar heb ik wel niets over gezegd (nu wel), mijn woorden niet verdraaien hé :mrgreen:
het is gewoon al bewezen dat marrianne ver gaat om rosa te pesten
(een huis verkopen om rosa en haar vriendje (dat voordien van marianne was) eruit te krijgen en daar dan ook nog eens staan glunderen als de flikken de deur inbeuken gaat wel ver volgens mij)

satine schreef:Ik begin mij hoe langer hoe meer af te vragen waarom al deze discussies in de topics van de personages gehouden worden: over fysieke beperkingen, hoe die genoemd moeten worden, over geaardheid, nu over religies.
Ik herhaal: wil je hierover discussiëren: :thumbup:
Maar open dan een topic in het Zeverforum, daar hebben we het voor! :mrgreen:
omdat mensen nu eenmaal snel afdwalen op andere onderwerpen, dat heet een "gesprek" (moptje hé po-pol :mrgreen: )
dat zal altijd zo zijn hoor satine, het enige dat je ertegen kunt doen is de mensen er vriendelijk opwijzen (en opnieuw, en opnieuw, en opnieuw, ....)
(wat wrs wel enorm irritant is maar nu eenmaal bij het mod-zijn hoort, en ik zal er ook proberen op te letten van mij, goed? :thumbup: )
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

Tja Dylan ik reageer op berichten, niet op mensen ;)
Die uitspraak kwam van Crackers, die nog steeds niet geantwoord heeft op mijn vraag.

O ja, en ik denk niet dat Marianne het type vrouw is dat val voor enkel en alleen 'charmes' - daar is veel meer voor nodig.
Zélfs als ze daarmee Rosa een hak kan zetten.
Er wordt dan ook meteen vanuit gegaan dat Waldek ook Marianne wel ziet zitten, daar heb ik toch serieuze twijfels over hoor! :lol:

Wat je laatste opmerking betreft: dat weet ik ook wel - maar het zou heel leuk zijn als iemand het ook effectief zou DOEN, ipv in elk hoekje offtopic te gaan.
0 x
dylan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door dylan »

Liefde is een kaartspel van geven en nemen
liefde kan je niet maken
liefde is blind (en doof en stom en achterlijk)
liefde kun je niet dwingen
liefde kun je niet tegenhouden
en kan zo wel nog een eindje verdergaan want liefde is nu eenmaal onvoorspelbaar :P

en marriane kan soms ook wel lief zijn (kijk maar waneer ze een week geleden die verassing kreeg van haar ventje zo schoon :P)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2568

Bericht door satine »

dylan schreef:Liefde is een kaartspel van geven en nemen
liefde kan je niet maken
liefde is blind (en doof en stom en achterlijk)
liefde kun je niet dwingen
liefde kun je niet tegenhouden
en kan zo wel nog een eindje verdergaan want liefde is nu eenmaal onvoorspelbaar :P

en marriane kan soms ook wel lief zijn (kijk maar waneer ze een week geleden die verassing kreeg van haar ventje zo schoon :P)
Goed geprobeerd, maar daar ging het niet over.
Het ging over Marianne die met Waldek zou aanpappen om Rosa een hak te zetten, niet over de Liefde. :P

Vraag me nu wel af wanneer Marianne ver-ast gaat worden.... :mrgreen:
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

LOL, wou daar ook iets over schrijven.
Als Marianne zo stom blijft doen, mag ze van mij idd verast worden!
0 x
Shabba
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Shabba »

en snel reïncarneren, want wat is "thuis" zonder Marianne?
0 x
Gesloten