3000ste aflevering Thuis

Gesloten
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

3000ste aflevering Thuis

Bericht door Ganja »

3000ste thuis afl

Afbeelding

Dinsdag werd op de Leuvense set van de Eén-serie 'Thuis' de cast en crew in de bloemetjes gezet in de aanloop naar de 3000ste aflevering van de langlopende reeks. 'Thuis' is ondertussen, na 15 jaar op tv, een begrip geworden in Vlaanderen. Netmanager van Eén, Jean Philip De Tender benadrukte dat 'Thuis' een stevig meubelstuk van Eén is geworden en dat het verhaal nog lang niet is uitverteld. Integendeel, zo verzekerde hij de verzamelde pers, cast en crew.

In de aanloop naar de (extra lange) 3000ste aflevering op vrijdag 27 mei voorziet Eén een aantal initiatieven die het jubileum kracht moeten bijzetten. Ook Radio 2 draagt haar steentje bij. In de week voor de feestaflevering mogen 'Thuis'-fans de afleveringen voor een keer zélf aankondigen vanuit de woonkamer van hun favoriete acteur. Na de uitzending kunnen kijkers chatten met de acteurs. Op 29 mei is er een extra feestelijke editie van de 'Thuis'-dag én een boek en spel blikken op speelse wijze terug op de voorbije drieduizend afleveringen.

Wie samen met zijn gezin, broers, zussen, vrienden, kotgenoten en/of buren een aflevering van 'Thuis' wil aankondigen op televisie, kan zich vanaf 30 april kandidaat stellen via de website van Eén, http://www.een.be/. De uitverkorenen mogen zich in de week van 23 mei neervlijen in de woonkamer van hun favoriete 'Thuis'-personage om samen met die acteur in kwestie een aflevering van de serie aan te kondigen op Eén!

De 'Thuis'-dag op 29 mei
Op zondag 29 mei blazen alle 'Thuis'-fans verzamelen voor een extra feestelijke 'Thuis'-dag in provinciaal domein Puyenbroeck in Wachtebeke. Ze kunnen er genieten van een lekkere bbq en heel wat animatie, maar de sterattractie zijn natuurlijk de acteurs van 'Thuis' zelf. Zij maken kennis met hun fans, delen handtekeningen uit en sluiten de 'Thuis'-dag af met een feestelijk optreden.

Chatsessies op Radio 2 - maandag 23 tot en met donderdag 26 mei
Van maandag 23 mei tot en met donderdag 26 mei zullen de 'Thuis'-kijkers na de aflevering telkens live kunnen chatten met een van de acteurs van 'Thuis'. Christel Van Dyck presenteert elke avond vanaf 20.00 uur een speciaal gelegenheidsprogramma op Radio 2, waarin de luisteraars ook via de telefoon hun vragen kunnen voorleggen aan de 'Thuis'-acteurs.

Het boek: 'Nergens Beter dan Thuis'
'Thuis' ging in 1995 van start met een groepje van acht acteurs, een beperkte technische ploeg en enkele scenaristen. Hoop en goesting was er in overvloed, maar er heerste ook twijfel en onzekerheid. Meer dan vijftien jaar later is de kleine ploeg van toen uitgegroeid tot een groep met een dertigkoppige cast, een crew van bijna tachtig medewerkers en een team van achttien schrijvers. Zij zorgen elk jaar voor 195 spannende en ontroerende afleveringen van 'Thuis'.

Voor het boek 'Nergens Beter dan Thuis' doken 'Thuis'-medewerker en –researcher Karolien Cammaerts en auteur Saskia Reusens de annalen van de reeks in. Ze verzamelden tal van weetjes, anekdotes en nooit geziene foto’s, die door Reusens verwerkt werden tot een fascinerend overzicht van de hoogtepunten uit drieduizend afleveringen 'Thuis'. Maar het boek vertelt ook en vooral de verhalen van de mensen die de geschiedenis van 'Thuis' geschreven hebben.

'Nergens beter dan Thuis' kost 19,90 euro en ligt vanaf zaterdag 30 april in de boekhandel.

Het 'Thuis Quizspel'
Naar aanleiding van de drieduizendste aflevering van 'Thuis' verschijnt ook een 'Thuis'-gezelschapsspel voor twee tot zes spelers. De spelers beginnen op het vakje 'Sanitechniek' en moeten door kennis- en fotovragen over 'Thuis' te beantwoorden zo snel mogelijk in café Ter Smissen zien te raken. Wie het eerst aankomt in het café, wint. Onderweg passeren de spelers alle belangrijke locaties uit 'Thuis'.

TV-Visie was aanwezig op de feestelijke voorstelling van de festiviteiten rond aflevering 3000 van 'Thuis'. Binnenkort krijg je bij ons dan ook een pak leuke foto's te zien.

Bron: http://www.tv-visie.be/

PS
Als er hier mensen zijn die mee gaan doen aan de aankondiging op TV laat het hier weten als je met je kopje op Tv komt hee
0 x
Het huis
x 435

Re: 3000ste aflevering Thuis

Bericht door Het huis »

En dit is van de Blog van Ellie: (Foto's kan je zien op deze website blog.ellievranken.be)

WE STAAN IN HET BURENBOEK:

Dit is pagina 39 van het Grote Burenboek dat eerstdaags in de boekhandels ligt. Ik heb op de valreep een foto van de drukproef kunnen maken. De blog staat erin! Met een “screenshot” van mijn bericht van 4 maart. Ik heb wat moeten zoeken, want de foto is jammer genoeg wat onduidelijk…. Maar we staan erin! Dat had ik nooit kunnen dromen, mijn buren in een boek, met mijn naam en een foto van onze blog erin!!

En: er staan ook een paar van jullie reacties op Franky in!!! De namen heeft de uitgever weggelaten.

De cover van het boek zal er zo uitzien:

Het boek wordt gepubliceerd bij Linkeroever Uitgevers.

Mijn dag kan niet meer stuk!

Het grote burenspel!!

Ze zijn de laatste tijd echt niet te stoppen, mijn buren … Ze hebben alles wat ze de afgelopen jaren hebben meegemaakt in vraag-en-antwoord gegoten, en er een spellendoos van laten maken! Met veel foto’s ook…

Je moet de vragen juist beantwoorden om zo snel mogelijk in Ter Smissen te raken. Onderweg kom je langs Sanitechniek, de Noorderzon, het huis van de Bomansen …. zo grappig!

Het spel ligt nu al in de meeste speelgoedwinkels.

Waar halen mijn buren de tijd om dat allemaal voor elkaar te krijgen?

Mijn buren gaan op zoek naar hun grootste fan!

Zet je schap! Mijn buren gaan in de laatste week van mei hun grootste fan uitnodigen in hun huiskamer, hier in ons Thuisdorp!

Die grootste fan mag familie en/of vrienden meebrengen, en samen met mijn buren het programma “Thuis” aankondigen op televisie!

Wat moet je daarvoor doen?

GA VANAF VOLGENDE ZATERDAG 30 april naar de website van één, EN POST DAAR EEN LEUKE GROEPSFOTO VAN JEZELF MET HET GEZELSCHAP DAT JE WIL MEEBRENGEN.

VERZIN ER EEN PITTIGE TEKST BIJ, EN WIE WEET WORD JIJ DE GELUKKIGE!

Veel succes allemaal!
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Wie van jullie zou hier aan willen deel nemen?
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Sandertje
Poster rang 1
Poster rang 1
x 15

Bericht door Sandertje »

http://www.een.be/programmas/de-rode-lo ... s-in-zicht

Was vandaag in de rode loper. Ik vind Leah Thys zo'n zalige vrouw: "Wanneer ga ik nog eens kunnen vechten." wat daar heeft ze wel gelijk, Marianne op haar best als ze tegen Rosa tekeer kan gaan.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Sandertje schreef:http://www.een.be/programmas/de-rode-lo ... s-in-zicht

Was vandaag in de rode loper. Ik vind Leah Thys zo'n zalige vrouw: "Wanneer ga ik nog eens kunnen vechten." wat daar heeft ze wel gelijk, Marianne op haar best als ze tegen Rosa tekeer kan gaan.
en ze zegt wel dat ze heel erg veel verschilt van Marianne en dat zal ook wel zo zijn, maar volgens mij heeft ze heel veel van die 'vuile' trekjes ook in het echte leven :P
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Crackers schreef:

en ze zegt wel dat ze heel erg veel verschilt van Marianne en dat zal ook wel zo zijn, maar volgens mij heeft ze heel veel van die 'vuile' trekjes ook in het echte leven :P
Dat dacht ik eerst ook maar niets is minder waar.
Ze woont hier om de hoek, ik zie haar regelmatig, ook in de plaatselijke winkels en op het terrasje van het café hier aan de kerk en Leah is echt een heel sympathieke en warme vrouw, helemaal zonder sterallures.
0 x
Leah_Nora_fannetje
Nog geen rang

Bericht door Leah_Nora_fannetje »

satine schreef:
Crackers schreef:

Dat dacht ik eerst ook maar niets is minder waar.
Ze woont hier om de hoek, ik zie haar regelmatig, ook in de plaatselijke winkels en op het terrasje van het café hier aan de kerk en Leah is echt een heel sympathieke en warme vrouw, helemaal zonder sterallures.
Inderdaad! Ik ken Leah nu al enkele jaren redelijk goed, we hebben vaak contact en echt het is een heel lieve vrouw. Ze doet helemaal niet uit de hoogte waarvoor ik eerst schrik had.
0 x
Marianne rules!!!
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

satine schreef:
Zeg LoL woon jij soms op de set van thuis :crazy: :mrgreen:
Want eerst lees ik elders dat je Peggy overal tegen komt en nu ook Marianne :crazy:
Volgens mij woon jij stiekum op de set van thuis :lol:

Maar ik denk dat ook dat Marianne in het écht totaal niet is zoals ze haar karakter speelt.
Ik had haar graag eens in een ander program bezig gezien
Zoals langere tijd geleden Simonneke, ben vergeten hoe het programma noemde, ze zat toen samen met Jani (dat homoke) in een programma waar ze naar ik denk India gingen en daar moesten overleven. Dat was écht super de luxe hoe Simonneke haar toen gedroeg heel tof en dikke lol. En Frank lees ik dikwijls in een dierenmagazine over zijne woef die wap of flap heeft ben het vergeten denk dat ik aan geheugenverlies leidt :lol: :crazy: :mrgreen:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

tja, ik woon in een populaire buurt blijkbaar :lol:
0 x
robmolle
Nog geen rang

Bericht door robmolle »

Ganja schreef: Zoals langere tijd geleden Simonneke, ben vergeten hoe het programma noemde, ze zat toen samen met Jani (dat homoke) in een programma waar ze naar ik denk India gingen en daar moesten overleven. Dat was écht super de luxe hoe Simonneke haar toen gedroeg heel tof en dikke lol. En Frank lees ik dikwijls in een dierenmagazine over zijne woef die wap of flap heeft ben het vergeten denk dat ik aan geheugenverlies leidt :lol: :crazy: :mrgreen:
Dat programma heette Celebrity Shock! :ugeek:
En de hond van Pol (Frank) is Wap denk ik? Of heb ik dat verkeerd? 8)
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

robmolle schreef: En de hond van Pol (Frank) is Wap denk ik? Of heb ik dat verkeerd? 8)
Inderdaad, zijn vriendin heet Annemie (Picard) en dus heet de hond 'Woef van Annemie en Pol' - afgekort Wap. ;)
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

robmolle schreef: Dat programma heette Celebrity Shock! :ugeek:
En de hond van Pol (Frank) is Wap denk ik? Of heb ik dat verkeerd? 8)
Oh ah ik dacht dat het anders noemde maja zal wel heb toen alleen de afl met simonneke gezien,
want ik kijk normaal nie naar zo'n dingen ;)
satine schreef: Inderdaad, zijn vriendin heet Annemie (Picard) en dus heet de hond 'Woef van Annemie en Pol' - afgekort Wap. ;)
Ja 'k wist wie zijn vrouw was ;) Maar erg origineel zijn ze ook nie in da huishouden kwa naam van hondje :lol: :lol: :mrgreen:
alhoewel die afkorting dan weer wel origineel is ;)
0 x
Valda
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Valda »

Ganja schreef:
Maar ik denk dat ook dat Marianne in het écht totaal niet is zoals ze haar karakter speelt.
Zoals langere tijd geleden Simonneke, ben vergeten hoe het programma noemde, ze zat toen samen met Jani (dat homoke) in een programma waar ze naar ik denk India gingen en daar moesten overleven. Dat was écht super de luxe hoe Simonneke haar toen gedroeg heel tof en dikke lol. En Frank lees ik dikwijls in een dierenmagazine over zijne woef die wap of flap heeft ben het vergeten denk dat ik aan geheugenverlies leidt :lol: :crazy: :mrgreen:
Leah speelde ooit een heel leuk rolletje in een paar afleveringen van flikken.
Ze was toen een soort zwerver en sprak plat gents. Best wel grappig!
0 x
tomorrow is another day...
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Valda schreef:
Ganja schreef:
Leah speelde ooit een heel leuk rolletje in een paar afleveringen van flikken.
Ze was toen een soort zwerver en sprak plat gents. Best wel grappig!
Was heel leuk inderdaad! :thumbup: Haar personage "Geneviève" in Flikken leek in de verste verte niet op "Marianne"... :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Gesloten