Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Christel schreef:
Alhoewel; die verhaallijn rond Franks dubbelganger is destijds ook voorgesteld door Pol Goossen zelf. Dus wie weet hoeveel inspraak de acteurs hebben...
Daarna hebben ze mss gedacht dat het de eerste en laatste keer was dat een acteur zich moeide met het scenario.
Die kans zit er inderdaad dik in!
En wat Peggy betreft; die mag van mij ook gerust mee vertrekken, en dat geldt ook voor Bianca (en Mo). Toen ze een paar jaar geleden bekend maakten dat ze Peggy, Tom en Bianca terug zouden laten keren, keek ik daar best wel naar uit! Maar ik vind er inmiddels echt helemaal niks leuks meer aan... Die onderlinge relatie- en adoptie flauwekul heeft dat echt wel verpest vind ik.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
kristien schreef:Wat ze kunnen doen, is hem er gewoon uitschrijven en met Peggy naar Canada sturen ofzo Ik zou er niets op tegen hebben.
Peggy mag wel blijven
Van mij mag Peggy ook blijven ik kijk naast de rol die ze speelt
Maar Bianca en Mo mogen naar huis die zullen met de tijd wel naar Marokko gaan.
En Tom die wordt vermoord door Peggy
Christel schreef:
Hoe het ook zij, ook ik vind de huidige Tom in niks meer op de oorspronkelijke Tom lijken. Zeker door de verhaallijnen (het lijken wel 2 totaal verschillende mensen!), maar ook door Wim Stevens...
Om daar nog eens op terug te komen (zat immers 2 dagen zonder Internet) >> het is niet alleen een andere acteur die Tom speelt. Ik veronderstel dat er ook al een heel leger scenaristen de revue gepasseerd hebben sedert Donald Madder uit Thuis verdween. Die leggen dan ook andere accenten en als een personage al heel lang niet meer aan bod gekomen is is het niet abnormaal dat de nieuwe scenaristen Tom anders laten overkomen.
Swerts was bijvoorbeeld in de periode dat hij voor lange tijd meespeelde ook een ander personage dan die die de eerste keer een paar afleveringen meespeelde. En zo zijn er nog wel.
Christel schreef:
Hoe het ook zij, ook ik vind de huidige Tom in niks meer op de oorspronkelijke Tom lijken. Zeker door de verhaallijnen (het lijken wel 2 totaal verschillende mensen!), maar ook door Wim Stevens...
Om daar nog eens op terug te komen (zat immers 2 dagen zonder Internet) >> het is niet alleen een andere acteur die Tom speelt. Ik veronderstel dat er ook al een heel leger scenaristen de revue gepasseerd hebben sedert Donald Madder uit Thuis verdween. Die leggen dan ook andere accenten en als een personage al heel lang niet meer aan bod gekomen is is het niet abnormaal dat de nieuwe scenaristen Tom anders laten overkomen.
Swerts was bijvoorbeeld in de periode dat hij voor lange tijd meespeelde ook een ander personage dan die die de eerste keer een paar afleveringen meespeelde. En zo zijn er nog wel.
Klopt! Zo was Sandrine twee weken geleden bijvoorbeeld een 'actrice' van een maand of 6 en vorige week leek ze bijna twee jaar.
Christel schreef:
Dat weet ik, en "Swerts" speelde ook al eerder een paar afleveringen advocaat. Maar dat waren maar een paar afleveringen, dus als mensen zich daar al iets van herinnerden toen hij voor een grotere rol terug keerde, dan vielen de verschillen (als die er al waren) alsnog helemaal niet op. Swerts was toen hij een grotere rol kreeg ook gewoon alleen advocaat in het begin. Ze hebben die rol rustig uitgebouwd en vervolgens kwam op een gegeven moment zijn verborgen kant als verkrachter naar boven. Dat is toch wel behoorlijk anders dan het geval van Tom vind ik. In de eerste seizoenen was dat een belangrijk en erg aanwezig personage met heel duidelijke karaktertrekken, die nu totaal niet meer terug te vinden zijn. Dat verschil is gewoon echt te groot. Als hij geen Tom heette en als bijvoorbeeld Marianne niet nog steeds als zijn moeder zou meespelen, dan zou de Tom van nu gewoon totaal niet meer te linken zijn aan zijn vroegere "ik"...
0 x
Sandertje schreef:Inderdaad! Ik herinner me niet veel van Donald Madder's Tom, maar dit zie ik als verschillen.
Tom (Donald Madder):
Rustig, vriendelijk, nonchalant, een flierefluiter, optimist, goedlachs.
Tom (Wim Stevens):
Arrogant, achterbaks, serieus, work-a-holic, leugenachtig, weinig gevoel voor humor.
Een hele ommekeer dus.
Hier heb je helemaal gelijk in. En of dat nu ligt aan de scenarioschrijvers of aan Wim Stevens weet ik niet precies. Waarschijnlijk aan een combinatie van de twee.
In de basis hebben ze niet veel veranderd aan Bianca en Peggy. Waarom dan wel aan Tom? Ligt het dan toch voor het grootste deel aan Wim?
Sandertje schreef:Inderdaad! Ik herinner me niet veel van Donald Madder's Tom, maar dit zie ik als verschillen.
Tom (Donald Madder):
Rustig, vriendelijk, nonchalant, een flierefluiter, optimist, goedlachs.
Tom (Wim Stevens):
Arrogant, achterbaks, serieus, work-a-holic, leugenachtig, weinig gevoel voor humor.
Een hele ommekeer dus.
Hier heb je helemaal gelijk in. En of dat nu ligt aan de scenarioschrijvers of aan Wim Stevens weet ik niet precies. Waarschijnlijk aan een combinatie van de twee.
In de basis hebben ze niet veel veranderd aan Bianca en Peggy. Waarom dan wel aan Tom? Ligt het dan toch voor het grootste deel aan Wim?
goh, in een gewone tv-serie of een film heeft de acteur mss inspraak als hij al een tijdje meedraait ofzo, maar toch niet in een gewone soap waar alles op een enorm tempo gemaakt wordt.
Kan me niet inbeelden dat Wim Stevens als nieuwkomer op de set komt en zegt dat de scenaristen maar rap hun scenario's wat aanpassen aan zijn eisen. En dat hij wil dat Tom meer een klootzakje wordt.
Terwijl scenaristen dat dan wel kunnen. Het huidige scenaristenteam heeft mss nooit afleveringen met de oude Tom gezien? Allez, t is niet omdat ze nu scenario's van Thuis schrijven dat ze fans van het eerste uur zijn hé.
Er zijn nog andere voorbeelden trouwens >> die inspecteur gespeeld door Eddy Verreycken was plots ook een heel ander (en boertiger) type dan de eerste keer dat hij even meespeelde.
Als de makers Tom zo graag terug wilden laten keren, dan hadden ze op z'n minst een beetje moeite mogen doen om het personage toch nog een beetje gelijkend te schrijven vind ik. Anders hadden ze Wim Stevens toch net zo goed (of misschien nog beter) een nieuw personage kunnen laten spelen?
0 x
Een lange smalle krullebol die het leven met liters cola in de hand al lachend opneemt, vervang je toch niet door een dikke kwal met platgestreken haar die niets anders doet dan zuchten. Ligt aan de scenaristen en aan een verkeerde acteurkeuze om het personage te vervangen.
Crackers schreef:Een lange smalle krullebol die het leven met liters cola in de hand al lachend opneemt, vervang je toch niet door een dikke kwal met platgestreken haar die niets anders doet dan zuchten. Ligt aan de scenaristen en aan een verkeerde acteurkeuze om het personage te vervangen.
Tom was nog maar net advocaat toen hij uit Thuis vertrok en was toen ook redelijk gefrustreerd toen hij naar Belize vertrok. Misschien heeft het werkleven hem wat veranderd?
Maar mss een interessante vraag >> welke Vlaamse acteur had de rol van Tom moeten overnemen als het Wim Stevens niet zou geweest zijn?