Film

Gesloten
Sarita Therror
Poster rang 3
Poster rang 3

Re: Film

Bericht door Sarita Therror »

Een paar dagen geleden "employee of the month" bekeken. Tot het laatste kwart (of laatste derde) van de film vond ik het een matige film, af en toe grof (+een beetje meer respect voor de doden, graag, maar ik maakte ook de bedenking, dat er misschien mensen zijn, die op die manier met overledenen omgaan), maar 't plezier van het deel laatste maakte veel goed. Lekker voorspelbaar, 't einde. 'fin, mijn wens hoe het zou moeten eindigen kwam uit. :)
0 x
Je suis la!
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Onlangs, na maandenlang uitkijken, naar The Dark Knight gaan kijken.
En ik vond 'em heel goed, beste Batmanfilm (voor mij dan toch) Hij duurt wel lang maar heeft me geen moment verveeld.

Christian Bale was knap en cool als altijd 8)
Heath Ledger was goed als The Joker (maar om hem nu daarom een oscar te geven zou toch wel te veel van het goede zijn ma bon :roll: )
Aaron Eckhart ook schitterend
Maggie Gyllenhaal is veel beter en knapper dan Katie Holmes

Het lukt me toch niet om de 6 Batman-films los van mekaar te zien, dus ik vind de foutjes rond de personages wel een beetje storen.
Harvey Dent: zwart <->blank :oops:
The Joker kreeg z'n littekens pas later
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

twee weekjes geleden ben ik The X-Files: I want to believe gaan bekijken

Afbeelding

hoewel het een langverwacht weerzien was met Mulder en Scully (en ik genoten heb van hun meer privé-momentjes samen, ze zijn trouwens allebei redelijk goed geconserveerd :P ), was de film op zich toch best een teleurstelling... :?

Afbeelding

want afgaand op de trailer dacht ik dat het véél spannender en mysterieuzer zou zijn, maar het was eigenlijk maar gewoontjes, zonder schrikmomenten en niet echt bovennatuurlijk te noemen...

och ja, ze hadden het geld hard nodig zeker? :mrgreen: :lol:
0 x
I think this line is mostly filler
kittykattenfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kittykattenfan »

Ik zit al dagen mij iets af te vragen en nu dacht ik opeens, laat ik het eens op het thuisforum vragen.

In mei heb ik the Crow gekocht, voor de mensen die het niet weten: The Crow is een comicbookverfilming en tevens ook een cultfilm van het jaar 1994. Het gaat over een jonge rockgitarist, Eric Draven, en zijn verloofde, Shelly Webster, die op "devil's night"(de nacht voor halloween) worden vermoord. Een jaar later verschijnt er een mysterieuze kraai op het graf van Eric. Eric wordt terug naar deze wereld gehaald en krijgt de kans van 'the crow" om zich te wreken op degene die hem en zijn verloofde vermoord hebben.

Afbeelding

Deze film is vooral ook bekend omdat de acteur die de hoofdrol speelde, Brandon Lee, op mysterieuze wijze stierf op de set bij een scène waarin er op hem geschoten werd(er bleken echte kogels in het geweer beland te zijn).

Ik heb deze film wel al duizenden keren gezien en vond hem zo geniaal dat ik meteen ook de vervolgen wou zien. Ik heb alle winkels afgelopen en ik heb hem nergens gevonden. Ik heb ze allemaal wel kunnen zien, maar ik vond ze gewoon vreselijk slecht in vergelijking met de eerste. De derde vond ik dan nog de beste, getiteld: "the crow salvation" met Eric Mabius als The crow (ja we kennen hem allemaal van ugly betty) Mijn vraag nu: is deze film ooit uitgebracht op DVD in België of moet dit nog gebeuren. Vorige week zag ik namelijk dat onlangs de tweede film, the crow: city of angels, toch (opnieuw?) is uitgebracht op DVD. Weet hier iemand meer van? :? :)
0 x
Afbeelding
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

'k ben zo een beetje gaan rondzoeken op het net en blijkbaar zou de film dit jaar op 10 september terug op dvd uitgebracht zijn...
de speciale 2-disc editie is al wat ouder en wordt ook nog hier en daar aangeboden, maar dat zal wat zoeken worden misschien...

anders eens vragen in een winkel waar ze dvd's verkopen of ze 'm voor je kunnen bestellen?

- edit -

nu ik je bericht eens opnieuw lees, zoek je precies naar de 3e film ('t is me niet helemaal duidelijk...)
die staat bij mediadis nog in hun lijst, maar is blijkbaar niet meer te verkrijgen...
0 x
I think this line is mostly filler
kittykattenfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kittykattenfan »

alma schreef:'k ben zo een beetje gaan rondzoeken op het net en blijkbaar zou de film dit jaar op 10 september terug op dvd uitgebracht zijn...
de speciale 2-disc editie is al wat ouder en wordt ook nog hier en daar aangeboden, maar dat zal wat zoeken worden misschien...

anders eens vragen in een winkel waar ze dvd's verkopen of ze 'm voor je kunnen bestellen?

- edit -

nu ik je bericht eens opnieuw lees, zoek je precies naar de 3e film ('t is me niet helemaal duidelijk...)
die staat bij mediadis nog in hun lijst, maar is blijkbaar niet meer te verkrijgen...
ik wil zowel 2 als 3 op dvd hebben, maar vooral dan 3. Allezins bedankt voor de info :)
0 x
Afbeelding
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Laatst 3:10 to Yuma gezien met Christian Bale ( :love: ) en Russell Crowe.
Toch tof hè, films met Christian Bale gratis bij De Morgen :mrgreen:

Maar het was een goeie film, ik ben er met tegenzin naar beginnen kijken omdat ik niet zo ben voor westerns, maar deze is niet zo typisch en dus heel goed!! :)
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
Sarita Therror
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Sarita Therror »

Gisteren nog eens een film in de bioscoop gaan bekijken. Entre les murs. Om nu te zeggen aangename film? Dat niet meteen, 't bezorgt een zeker ongemak om de relatie tussen leerlingen en leerkrachten te zien. Maar wel een goede film, slechts tweemaal op het uurwerk gekeken met een tussenpauze van ongeveer een uur. Behoorlijk meeslepend dus.
Nergens het gevoel gekregen dat er acteurs aan het werk waren, het leek een documentaire. (zonder offscreen stem)
Indien u nog de tijd hebt om 'm mee te pikken, doe gerust!
François maakt zich klaar als leraar van de vierde klas voor een nieuw jaar op een middelbare school in een moeilijke wijk. Culturen en denkwijzen botsen vaak met elkaar in het klaslokaal, die een afspiegeling is van de hedendaagse Franse maatschappij. Hoe vermakelijk en inspirerend de leerlingen ook kunnen zijn, hun moeilijke gedrag kan elk enthousiasme van een onderbetaalde leraar dempen. François staat erop een omgeving te creëren waar respect en aandacht de boventoon voeren. Hij verbaast zijn leerlingen met zijn openheid en oprechtheid, maar ze kunnen het niet nalaten zijn democratische methodes en zijn ethiek stevig op de proef te stellen.

Vorige film was Caos Calmo. (oktober, Filmfestival Gent)
Over een vader die zijn vrouw verloor en niet meer op kantoor gaat werken maar op zijn gemak in het parkje voor de school van zijn dochtertje wacht. Hij wil zijn dochter in het oog houden, er zijn voor voor haar mocht ze het opeens heel moeilijk krijgen met de dood van haar moeder. Hij ontmoet er gewone mensen, collega's en familie. Ze ontmoeten hem op een bank of in de auto en delen hun zorgen en steun.
Geen slechte film geweest, maar niet meteen een aanrader.
0 x
Je suis la!
maartenB
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door maartenB »

Net naar Slumdog millionaires gaan kijken.
De oscar voor beste film trouwens.En ik moet zeggen dat ik zelden zo een fantastische film heb gezien.
Zeker deze film eens bekijken echt de moeite.
0 x
oost west Thuis aan't zwembad het best.
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

maartenB schreef:Net naar Slumdog millionaires gaan kijken.
De oscar voor beste film trouwens.En ik moet zeggen dat ik zelden zo een fantastische film heb gezien.
Zeker deze film eens bekijken echt de moeite.
Ik heb hem ondertussen ook al 2 keer gezien. Op de zelfde dag dan nog wel! :D En ik moet zeggen dat ook ik hem meer dan 8 oscars waard vind! Ik vind de film ook nog beter omdat ik net in India geweest was als ik hem gezien had, en de gelijkenis echt sprekend is! Als hij uitkomt op dvd zal hij vrij snel hier thuis in mijn dvd rekje staan!!! :D
0 x
Life is not what happens to us, it's what happens next! (Open Window)
Mlies
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Mlies »

Heeft iemand Dossier K. al gezien?
En zoja, wat waren de bevindingen?

Ik heb hem in avant-première gezien en moet zeggen dat ik hem heel goed vond. Zeker een aanrader.
Geen film, die me zou vervelen als ik hem een tweede keer zag!
0 x
Runaway Dreamer
dani@home
Nog geen rang

Bericht door dani@home »

Mlies schreef:Heeft iemand Dossier K. al gezien?

Ik heb hem in avant-première gezien en moet zeggen dat ik hem heel goed vond. Zeker een aanrader.
Ik heb hem zelf nog niet gezien maar een vriendin wel en ze vond hem goed.
0 x
Mlies
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Mlies »

dani@home schreef:
Mlies schreef:Heeft iemand Dossier K. al gezien?

Ik heb hem zelf nog niet gezien maar een vriendin wel en ze vond hem goed.
't Is echt een aanrader! Als je tijd en zin hebt, zeker eens gaan kijken!
0 x
Runaway Dreamer
Kabilla
Nog geen rang

Bericht door Kabilla »

Sterke film op cinematografisch vlak, uiteraard ook degelijk verhaal. Alleen vind ik dat het nogal steriel in beeld is gebracht, wat nogal eigen is aan Jan Verheyen. De Zaak A blijft voor mij de betere van de twee, maar vermoedelijk ook door het verhaal an sich
0 x
If we don't believe in freedom of expression for people we despise, we don't believe in it at all - Noam Chomsky
Mlies
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Mlies »

Kabilla schreef:Sterke film op cinematografisch vlak, uiteraard ook degelijk verhaal. Alleen vind ik dat het nogal steriel in beeld is gebracht, wat nogal eigen is aan Jan Verheyen. De Zaak A blijft voor mij de betere van de twee, maar vermoedelijk ook door het verhaal an sich
Wat bedoel je met steriel in beeld gebracht?

Ik vind ze allebei sterk eigenlijk. Geen idee welke ik zou verkiezen!
0 x
Runaway Dreamer
Gesloten