lord F. schreef:Christel schreef:Ik stoor me aan Femke de laatste tijd. Wat is dat een stresskip geworden zeg
Eigenlijk had Eddy gelijk, toen hij zei dat alle anderen eigenlijk alle kunde in huis hebben, en dat Femke in feite niet meer gedaan heeft dan geld in dat reiscafé steken.
Dat ze na het hele TerSmissen Baget fiasco schrik had om weer voor zichzelf te beginnen kan ik begrijpen, maar die hele slachtofferrol die ze zichzelf blijft toebedelen vind ik langzaamaan een beetje irritant worden... Zou zou beter werk maken van haar zaak, in plaats van compleet afhankelijk te blijven van iedereen.

Is iedere baas niet afhankelijk van z'n personeel ?

Enfin ja, mijn baas kan ook enkel maar het juiste personeel uitkiezen en ons uitbetalen. Meer moet hij in theorie ook niet doen.

Dat is op zich ook niet zo raar, maar ik neem aan dat hij toch wel een beetje weet waar hij zakelijk gezien mee bezig is.
Femke daarentegen, doet eigenlijk niet meer dan de drankjes en hapjes rondbrengen en vooral gestresst rondlopen... Ze blaft Simonne en Julia af als ze het even niet meer weet, ze mekkert tegen Peggy of ze alsjeblieft ook tijdens de pauze daar kan blijven omdat ze het anders niet overleeft (zo komt ze toch over in elk geval), ze jammert constant tegen Peter en consorten dat ze bang is dat de zaken niet goed gaan (ze heeft daar dus blijkbaar ook totaal geen zicht op, ook niet echt handig) en ze loopt constant te verkondigen dat het toch wel weer fout zal gaan door haar afkomst, of verleden, of wat dan ook... Zelf weet ze van toeten noch blazen. Zelfs als er een reis geboekt moet worden, schiet ze al zowat in paniek... Waar is de daadkrachtige Femke gebleven, vraag ik me dan af. En ook of het op deze manier wel zo slim is om een eigen zaak op te starten. Dat begint toch bij een beetje inzicht, zelfvertrouwen en vooral enthousiasme dacht ik..