euh, rare logica van jou >> hoe minder klanten, hoe beter voor het bedrijf ?jessie V. schreef:Gelukkig hebben ze niet veel klanten blijkbaar, anders bestonden ze al lang niet meer.
De Bomansen
-
lord F.
- Poster rang 5

- Berichten: 8163
- Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:02
Re: De Bomansen
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
jessie V.
- Poster rang 5

- Berichten: 6941
- Lid geworden op: do 09 feb 2006, 10:53
- Locatie: Zeeland
- x 701
- x 533
Re: De Bomansen
Inderdaad een nogal vreemde logica. Maar ik bedoelde te zeggen, stel dat daar ieder ogenblik de telefoon ging en ze moesten de klant afzeggen omdat de chauffeur naar de therapeut moest (of maar weer eens ziek was) dan zouden de mensen niet meer terug komen. De weinige klanten die ze nu hebben kunnen ze met een beetje kunst en vliegwerk nog van dienst zijn, dus misschien komen die nog wel een keer. Ik weet het is een beetje rare gedachtengang, maar het is ook een raar bedrijf. Toch?
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- Berichten: 9643
- Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 21:35
- x 3251
- x 1602
Re: De Bomansen
Het is inderdaad een raar bedrijf, maar dat zijn de meeste bedrijven in Thuis sowieso, zeker als je naar de werktijden kijkt.
Ik kan jouw gedachtengang goed volgen overigens hoor! Het is wel vaker in Thuis dat men het ene moment zegt dat het ongelofelijk druk is, en dat ze dan het volgende moment lekker uitgebreid hun problemen aan het bespreken zijn
Ik kan jouw gedachtengang goed volgen overigens hoor! Het is wel vaker in Thuis dat men het ene moment zegt dat het ongelofelijk druk is, en dat ze dan het volgende moment lekker uitgebreid hun problemen aan het bespreken zijn
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Luc
- Poster rang 4

- Berichten: 1862
- Lid geworden op: zo 26 sep 2004, 17:24
Re: De Bomansen
En wat ik ook raar vond is dat Leo afgelopen week zo een spel ervan maakte omdat hij moest bijspringen omdat Cois ziek was, terwijl Waldek en Frank daar ook waren. En dat terwijl ze vroeger al veel krapper in personeel zaten. En als Yvette aan de dispatch zit, komen er precies geen telefoons binnen
.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- Berichten: 9643
- Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 21:35
- x 3251
- x 1602
Re: De Bomansen
:roll2:Rieka schreef:Slimme klanten, hé, die van taxi Ter Smissen?Luc schreef:En wat ik ook raar vond is dat Leo afgelopen week zo een spel ervan maakte omdat hij moest bijspringen omdat Cois ziek was, terwijl Waldek en Frank daar ook waren. En dat terwijl ze vroeger al veel krapper in personeel zaten. En als Yvette aan de dispatch zit, komen er precies geen telefoons binnen.
Die bellen niet als ze weten dat ze die ouwe gekke doos aan de lijn riskeren te krijgen.
Yvette heeft ook al bewezen dat ze niet bepaald de vriendelijkste is aan de telefoon. Als Leo wat klanten kwijt wil, moet hij haar gewoon een dagje inzetten. Ook nog zoiets wat normaal niet echt getolereerd zou worden op het werk lijkt me
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
lord F.
- Poster rang 5

- Berichten: 8163
- Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:02
Re: De Bomansen
Euh, zou jij aan de telefoon gewoon eerlijk zeggen dat er een chauffeur naar z'n therapeut is ?jessie V. schreef:Inderdaad een nogal vreemde logica. Maar ik bedoelde te zeggen, stel dat daar ieder ogenblik de telefoon ging en ze moesten de klant afzeggen omdat de chauffeur naar de therapeut moest (of maar weer eens ziek was) dan zouden de mensen niet meer terug komen. De weinige klanten die ze nu hebben kunnen ze met een beetje kunst en vliegwerk nog van dienst zijn, dus misschien komen die nog wel een keer. Ik weet het is een beetje rare gedachtengang, maar het is ook een raar bedrijf. Toch?
Als er om zo'n reden iemand niet kan bediend worden vertel je gewoon aan die mens dat het zo druk is dat er even niemand vrij is. Dat klinkt voor die klant dan dat het een succesvol taxibedrijf is waar blijkbaar veel vraag naar is.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Christel
- Poster rang 5

- Berichten: 9643
- Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 21:35
- x 3251
- x 1602
Re: De Bomansen
Dat zal er dan toch aan liggen hoe lang het duurt voordat hij alsnog een taxi voor zijn deur kan verwachten, en bovendien hoe vaak dat zoiets voorvalt. Anders zal het voor die klant vooral klinken alsof hij beter een taxibedrijf met meer personeel (en dus een snellere service) kan bellen, lijkt me zo...lord F. schreef:Euh, zou jij aan de telefoon gewoon eerlijk zeggen dat er een chauffeur naar z'n therapeut is ?jessie V. schreef:Inderdaad een nogal vreemde logica. Maar ik bedoelde te zeggen, stel dat daar ieder ogenblik de telefoon ging en ze moesten de klant afzeggen omdat de chauffeur naar de therapeut moest (of maar weer eens ziek was) dan zouden de mensen niet meer terug komen. De weinige klanten die ze nu hebben kunnen ze met een beetje kunst en vliegwerk nog van dienst zijn, dus misschien komen die nog wel een keer. Ik weet het is een beetje rare gedachtengang, maar het is ook een raar bedrijf. Toch?![]()
Als er om zo'n reden iemand niet kan bediend worden vertel je gewoon aan die mens dat het zo druk is dat er even niemand vrij is. Dat klinkt voor die klant dan dat het een succesvol taxibedrijf is waar blijkbaar veel vraag naar is.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
jessie V.
- Poster rang 5

- Berichten: 6941
- Lid geworden op: do 09 feb 2006, 10:53
- Locatie: Zeeland
- x 701
- x 533
Re: De Bomansen
Ik denk dat het niet zo moeilijk is om te bedenken dat je niet tegen je klant moet zeggen dat de chauffeur naar de therapeut is!
0 x
-
lord F.
- Poster rang 5

- Berichten: 8163
- Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:02
Re: De Bomansen
Vraag is natuurlijk hoeveel keer je een taxi nodig hebt als klant. Ik denk toch niet dat je snel vaste klant bent van één taxibedrijf. Allez, als ik een taxi neem is dat meestal maar heel sporadisch als het niet anders kan of omdat ik heel gehaast ben.Christel schreef: Dat zal er dan toch aan liggen hoe lang het duurt voordat hij alsnog een taxi voor zijn deur kan verwachten, en bovendien hoe vaak dat zoiets voorvalt. Anders zal het voor die klant vooral klinken alsof hij beter een taxibedrijf met meer personeel (en dus een snellere service) kan bellen, lijkt me zo...![]()
Dus denk niet dat dat voor een klant veel uitmaakt voor een volgende keer.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- Christel
- Poster rang 5

- Berichten: 9643
- Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 21:35
- x 3251
- x 1602
Re: De Bomansen
Dat dacht ik ook altijd, tot mijn ouders naast een taxibedrijf gingen wonen.lord F. schreef:Vraag is natuurlijk hoeveel keer je een taxi nodig hebt als klant. Ik denk toch niet dat je snel vaste klant bent van één taxibedrijf. Allez, als ik een taxi neem is dat meestal maar heel sporadisch als het niet anders kan of omdat ik heel gehaast ben.Christel schreef: Dat zal er dan toch aan liggen hoe lang het duurt voordat hij alsnog een taxi voor zijn deur kan verwachten, en bovendien hoe vaak dat zoiets voorvalt. Anders zal het voor die klant vooral klinken alsof hij beter een taxibedrijf met meer personeel (en dus een snellere service) kan bellen, lijkt me zo...![]()
Dus denk niet dat dat voor een klant veel uitmaakt voor een volgende keer.
Ze hadden best wel wat klanten die niet zo heel vaak een taxi nodig hadden, maar het meeste werk kregen ze toch wel van onder andere het ziekenvervoer, schoolvervoer, en van veel mensen uit het bejaardenhuis die zelf geen auto meer konden rijden. Als je dan ziet dat ze heel veel van die mensen elke week een paar keer in de auto hadden, dan blijkt toch wel dat daar hun grootste bron van inkomen lag. En dat is op veel plekken zo. Die bestaan vooral van vaste contracten met scholen, bejaardenhuizen, ziekenhuizen, enz...
Nou begrijp ik wel dat Thuis geen exacte weergave van de werkelijkheid is, maar vaak "nee" zeggen tegen klanten is echt geen goede reclame
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Bomanza
- Nog geen rang
- Berichten: 91
- Lid geworden op: za 18 nov 2006, 02:09
Re: De Bomansen
Ja, een leugentje om bestwil (b.v. "al onze chauffeurs zijn naar de bijeenkomst van de AA") is vaak op z'n plaats.jessie V. schreef:Ik denk dat het niet zo moeilijk is om te bedenken dat je niet tegen je klant moet zeggen dat de chauffeur naar de therapeut is!
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- Berichten: 9643
- Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 21:35
- x 3251
- x 1602
Re: De Bomansen
:roll2:Bomanza schreef:Ja, een leugentje om bestwil (b.v. "al onze chauffeurs zijn naar de bijeenkomst van de AA") is vaak op z'n plaats.jessie V. schreef:Ik denk dat het niet zo moeilijk is om te bedenken dat je niet tegen je klant moet zeggen dat de chauffeur naar de therapeut is!
Da's echt goede reclame inderdaad!
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Mona'ke
- Poster rang 2

- Berichten: 984
- Lid geworden op: wo 15 feb 2006, 20:13
- Locatie: de Kempen
Re: De Bomansen
Ik moest vrijdag wel lachen toen Franky zei "Ze hebben u waarschijnlijk niet gezien omdat jij nog niet eens boven de kapstokken uitsteekt".

0 x
- Nickos
- Poster rang 2

- Berichten: 956
- Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 20:29
- Locatie: Lier
- x 1
- x 7
Re: De Bomansen
Word het eens geen tijd dat Frank zich gaat moeien met zijn zoon en heel die affaire?
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- Berichten: 9643
- Lid geworden op: ma 20 sep 2004, 21:35
- x 3251
- x 1602
Re: De Bomansen
Eigenlijk wel. Maar ik denk dat dat niet zo heel lang meer op zich laat wachten, als hij hoort wie er bij hem in huis zijn geweest en hoe die zich gedragen hebben. Dan zal de rest misschien ook snel genoeg uitkomen.Nickos schreef:Word het eens geen tijd dat Frank zich gaat moeien met zijn zoon en heel die affaire?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..