Beste/slechtste verhaallijn seizoen 14

Nickos
Poster rang 2
Poster rang 2
x 1
x 7

Beste/slechtste verhaallijn seizoen 14

Bericht door Nickos »

Het seizoen zit er al een tijdje op, en we zitten bijna in de helft van de drie maanden zomerstop, dus ik dacht, laat ik even een topic over het voorbije seizoen beginnen.

Wat was volgens jou de beste en slechtste verhaallijn van seizoen 14?

Persoonlijk vindt ik de moord op Sofie de beste verhaallijn uit seizoen 14 (te beginnen bij de scène waarin haar lijk gevonden wordt)

De slechtste verhaallijn vond ik dan weer de driehoeks-vierkant ( :D ) verhouding tussen Waldek, Kris, Mo (en ook wel een beetje) Rosa. Wat mij betreft waren al de scènes met deze personages in zo goed als overbodig.

Ook vind ik dat het eerste deel van het seizoen (september tot en met de exit van Mike) met voorsprong het beste was, daarna ging het nogal bergaf :)
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Re: Beste/slechtste verhaallijn seizoen 14

Bericht door jessie V. »

Ik vond ook de verhaallijn rondom Mike het beste van dit seizoen.
Het vervelendste vond ik alles rondom Peggy. Een raar verhaal. Baby wordt cadeau gedaan aan An. Ik vond Peggy gewoon geen leuk persoon.
0 x
Willy Crevits
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Willy Crevits »

Beste verhaallijn: alles rond Mike - ook de rol van Luc hierin
Allerslechtste verhaallijn: het overspel van Simonneke en de bijhorende huwelijkscrisis met Frank
Ongeloofwaardige / meest bizarre / eigenlijk gewoon stomme verhaallijn: Peggy zwanger van Tom, staat kind af aan Ann (zijn zus) wetende dat beide grootouders op gespannen voet leven
Saaiste verhaallijn: Mo en Kris en hun af-aan-af-aan-...-relatie
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

beste verhaallijn : alles wat met Mike te maken had tot de ontknoping van de moord op Mike. En idd de beste scenes van dit seizoen waren wellicht ook die tss Mike en Luc. :)

slechtste : sja, Cois en Julia en co hebben wel eens nood aan interessantere verhaallijnen want de meeste zijn zo boring/cliché als maar kan.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
RuneThandy
Nog geen rang

Bericht door RuneThandy »

Goede verhaallijnen waren de afhandeling van Franky's ontvoering en alles met Mike en de verdwijning van Sofie.
Toch heb ik ook wat punten gemist in het verhaal van Mike en Sofie. Het is nooit bewezen dat Mike de dader was, hij heeft het zelf ook nooit toegegeven. Begrijp me niet verkeerd, ik ben wel overtuigd dat hij het gedaan heeft.
Maar waarom heeft Mike haar vermoord? Dat is mij nooit duidelijk geworden en bij mijn weten is daar ook nooit iets over gezegd. Of ik heb iets gemist natuurlijk. Wat altijd mogelijk is.

Ook de afhandeling van het geld dat Luc van Mike gestolen had vond ik zwak. Leo wilde Luc van alles aandoen toen hij vernam dat Luc z'n geld had. Uiteindelijk heeft hij Luc een fles wijn gegeven toen hij z'n geld terug had. Daar hadden ze veel meer mee kunnen doen. Waar ik eerlijk gezegd ook op gehoopt had.

De schrijvers maken hele mooie voorzetten, maar ze vergeten een doelpunt te maken. Om het in voetbaltermen te zeggen.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

RuneThandy schreef:Maar waarom heeft Mike haar vermoord? Dat is mij nooit duidelijk geworden en bij mijn weten is daar ook nooit iets over gezegd. Of ik heb iets gemist natuurlijk. Wat altijd mogelijk is.
ja, daar heb je wel een punt. :) Zeker omdat niemand er nog bij stilstond hoe die buil in die taxi er nu gekomen was.

Maar uit hetgeen hij aan Femke vertelde moeten we wel concluderen dat hij Sofie ferm misbruikt/verkracht heeft en dat hij er nog erg trots op was ook. Dus als we z'n ziekelijke geest even verder volgen was het dan wellicht geen optie meer om haar nog in leven te laten en moest hij haar wel ergens "dumpen".
Dat zal wellicht de verklaring zijn.
RuneThandy schreef:Ook de afhandeling van het geld dat Luc van Mike gestolen had vond ik zwak. Leo wilde Luc van alles aandoen toen hij vernam dat Luc z'n geld had. Uiteindelijk heeft hij Luc een fles wijn gegeven toen hij z'n geld terug had. Daar hadden ze veel meer mee kunnen doen. Waar ik eerlijk gezegd ook op gehoopt had.
Het was ook de ultieme vernedering voor Luc dat hij zelf bestolen was natuurlijk. En in principe kan Leo Luc ook niks doen omdat er geen enkel concreet bewijs is dat dat geld bij Luc zat. Femke heeft immers daarvoor moeten inbreken bij Sanitechniek wat ze nu ook niet aan de grote klok zal hangen. :)
0 x
RuneThandy
Nog geen rang

Ja, die buil in die taxi was ik ook al weer vergeten. Die hebben ze ook nooit verklaart. Het blijft toch wel raar dat Mike Sofie eerst vermoord en dan rustig in de omgeving waar ze gewoont heeft, blijft rondhangen. Persoonlijk was ik al lang weggeweest. Maar ja, ik ben dan ook geen psychopaat. :lol:

Ik bedoel wat betreft Luc/Femke/Leo/geld niet bij de politie langs gaan, maar iets.... Ik weet ook niet zo snel wat, maar op Leo's vooraankondigingen afgaand wat hij Luc allemaal zou aandoen, blijven de schrijvers, mijns inziens althans, toch wel in gebreke.
Het leek me niet zo'n vernedering. Luc pakte het tenminste niet al te zwaar op dat hij z'n geld kwijt was.
Ik blijf erbij dat ze hier veel meer van hadden kunnen maken.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Eigenlijk ben ik het eens met alles wat hier al geschreven is...
Beste: de hele toestand rond Mike
Slechtste: vond ik best moeilijk kiezen... Uiteindelijk toch Ann die het kind van Peggy adopteert. Het feit dat Tom de vader is vind ik wel boeiend, maar dat Peggy haar kind afstond aan (uitgerekend!) Ann, en alle perikelen daaromheen, blijf ik te belachelijk voor woorden vinden. Nog nét iets belachelijker dan de "huwelijkscrisis" van Frank en Simonne...
Als saaiste verhaallijn kon het hele gebeuren rond Mo/Kris/Waldek wel tellen, maar ook de verhaallijnen (of eigenlijk het gebrek eraan) rond Jens, Paulien, Katrien en Tim.

Eigenlijk ben ik het hier helemaal mee eens:
RuneThandy schreef:De schrijvers maken hele mooie voorzetten, maar ze vergeten een doelpunt te maken. Om het in voetbaltermen te zeggen.
Wat mij betreft begon het seizoen goed, werd het halverwege nog beter (die hele toestand rond Ann en Peggy daargelaten), en zakte het uiteindelijk als een plumpudding in elkaar...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Christel schreef:Wat mij betreft begon het seizoen goed, werd het halverwege nog beter (die hele toestand rond Ann en Peggy daargelaten), en zakte het uiteindelijk als een plumpudding in elkaar...
Dit vind ik een prachtig besluit! :lol: :lol: en ik sluit er mij volledig bij aan.
0 x
Willy Crevits
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Willy Crevits »

Misschien volgend seizoen omgekeerd: zwak begin (zoals het er nu naar uitziet), maar eindigend in een geweldige climax !
0 x
RuneThandy
Nog geen rang

Wat ik ook niks vond, was die verhaallijn met die Zuid-Afrikaanse jongen.
Ik ben z'n naam allang kwijt.
Ik snap nu nog steeds niet helemaal waar het daar om draaide.
Iemand die zich voordoet als homo die uiteindelijk toch gewoon hetero is. En dan :?:
Ik vond er geen begin en geen eind aan zitten.
Rare verhaallijn. Niks van begrepen.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

RuneThandy schreef:Wat ik ook niks vond, was die verhaallijn met die Zuid-Afrikaanse jongen.
Ik ben z'n naam allang kwijt.
Ik snap nu nog steeds niet helemaal waar het daar om draaide.
Iemand die zich voordoet als homo die uiteindelijk toch gewoon hetero is. En dan :?:
Ik vond er geen begin en geen eind aan zitten.
Rare verhaallijn. Niks van begrepen.
het was een weddenschap met Dorien toch ?
Dat zij zijn broer zou versieren en hij haar zus.

Maar t was idd niet meteen de meest boeiende verhaallijn om te volgen. :)
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Van die "losse flodders"mogen er voor mij best wel eens tussen zitten, als er dan ook maar genoeg goede verhaallijnen te volgen zijn. Maar ik ben optimistisch voor het volgend seizoen, want als Peggy straks weer op het toneel verschijnt, zal er toch wel het een en ander gaan gebeuren. Toch?
En hoe gaat het verder met onze sukkelige Waldek? En verder.... Nou ja, een beetje optimistisch ben ik toch wel.
0 x
RuneThandy
Nog geen rang

Ik zie het volgende seizoen ook wel zitten. Als de schrijvers hun best een beetje doen en de verhalen een goed einde geven.

Wat is er nu eigenlijk met Peggy gebeurd? Natuurlijk zal ze genezen van wat ze dan ook heeft.
En daarna, mijn gok tenminste, zal ze samen met Femke dat reiscafé opzetten. Benieuwd of die samenwerking goed gaat.

Hoe zal Luc Sanitechniek redden? Daar ben ik ook best wel nieuwsgierig naar en hoe zal hij zich gedragen tegenover Waldek.
Tussen die twee zit het voorlopig niet goed. :lol:

En Rosa/Waldek natuurlijk. Hoe dat weer goed komt, als het al goed komt, wil ik ook wel graag weten.

Wat me minder intereseert is de Frank/Simonne "break-up" en Cois/Julia in Ierland. Hoewel ik Ierland een fantastisch vakantieland vind. 8)
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

... en waar Waldek zal gaan logeren gezien ie nergens echt populair is momenteel. :)
0 x
Gesloten