Mijn Restaurant

Gesloten
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Re: Mijn Restaurant

Bericht door zotteken »

@ Mette : de patatjes nog nie van naderbij gaan onderzoeken ? :lol: :wink:
0 x
Never put a sock in a toaster
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Gertj3 schreef:
Antwerpen

Waren schitterend begonnen maar zijn nu toch wel van hun pluimen aan het verliezen...Die historie van niet open doen en de bel afleggen, pffff, zwak hoor...en gisteren die ruzie tussen kok en maître...hopelijk beseffen ze dat ze zonder diene kok geen sikkepit meer waard zijn...
Score 7/10
Is diene Maïtre van oostende dan aangenomen in Antwerpen? :|
neenee, die was daar wel gaan solliciteren, maar het is niet slim je ex-werkgever door het slijk te trekken - de mensen van Matizze hadden dan ook door dat hen dat ook ooit te wachten zou staan, moesten ze hem aannemen, dus hij maakt weinig kans, vrees ik.
de ruzies waren tussen Yvan, de kok en Britt, de Maitre van Matizze - als je dan weet dat de critici het eten prima vonden maar dat de bediening heel wat te wensen overliet, dan zou de keuze snel moeten gemaakt zijn. :wink:
0 x
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mette Marit »

zotteken schreef:@ Mette : de patatjes nog nie van naderbij gaan onderzoeken ? :lol: :wink:
Haha, nee nog niet, maar ik denk wel dat ik eens van hun puree ga proeven... :lol:
0 x
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

satine schreef:
Gertj3 schreef:
Antwerpen

Waren schitterend begonnen maar zijn nu toch wel van hun pluimen aan het verliezen...Die historie van niet open doen en de bel afleggen, pffff, zwak hoor...en gisteren die ruzie tussen kok en maître...hopelijk beseffen ze dat ze zonder diene kok geen sikkepit meer waard zijn...
Score 7/10
Is diene Maïtre van oostende dan aangenomen in Antwerpen? :|
neenee, die was daar wel gaan solliciteren, maar het is niet slim je ex-werkgever door het slijk te trekken - de mensen van Matizze hadden dan ook door dat hen dat ook ooit te wachten zou staan, moesten ze hem aannemen, dus hij maakt weinig kans, vrees ik.
de ruzies waren tussen Yvan, de kok en Britt, de Maitre van Matizze - als je dan weet dat de critici het eten prima vonden maar dat de bediening heel wat te wensen overliet, dan zou de keuze snel moeten gemaakt zijn. :wink:
Danku voor de info had gisterenavond eens overgeslagen om de cl match tussen Liverpool -Arsenal te bekijken
0 x
Aanvaard een mens zoals hij is en heb respect voor de zwakkeren in de wereld !!
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

Da koppel uit Oostende heeft precies wel de jaloezie ziekte van mekaar :oops:
0 x
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Die Ghislaine bewijst door haar overdreven jaloers gedrag wel dat ze nog lang niet volwassen is om een restaurant te leiden. Wel jammer voor Pieter die toch wel z'n best doet :o

En heel erg jammer voor Jelle die door z'n zenuwachtige moeder en haar klungelig personeel nu genomineerd is, terwijl in de keuken alles quasi perfect liep :(
En ik vrees dat ze niet opgewassen zijn tegen de populariteit van Gent. Al hebben die laatsten wel een beetje een hoge dunk door al reservaties te plaatsen tot midden mei, voor hetzelfde geld zijn ze volgende week dicht :lol:
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

Ik was er verbaasd dat Oostende er niet bij zit, ik dacht echt dat zij als eerste af gingen vallen... En wat mij ook super verwonderde is dat de camera's in leuven gewoon filmden hoe en welke code de mama gebruikte wanneer ze binnen kwam... Kwestie van diefstal te voorkomen enz... :D Hasselt mag winnen van mij!
0 x
Life is not what happens to us, it's what happens next! (Open Window)
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

Mieke schreef:Die Ghislaine bewijst door haar overdreven jaloers gedrag wel dat ze nog lang niet volwassen is om een restaurant te leiden. Wel jammer voor Pieter die toch wel z'n best doet :o

En heel erg jammer voor Jelle die door z'n zenuwachtige moeder en haar klungelig personeel nu genomineerd is, terwijl in de keuken alles quasi perfect liep :(
En ik vrees dat ze niet opgewassen zijn tegen de populariteit van Gent. Al hebben die laatsten wel een beetje een hoge dunk door al reservaties te plaatsen tot midden mei, voor hetzelfde geld zijn ze volgende week dicht :lol:
Ja maar deze week las ik dat restaurant die moet sluiten toch zou mogen openblijven als ze er hun eigen centen in steken
0 x
Hail Cyrilin
Nog geen rang
Contacteer:

Bericht door Hail Cyrilin »

Gertj3 schreef:Ja maar deze week las ik dat restaurant die moet sluiten toch zou mogen openblijven als ze er hun eigen centen in steken
Is dit niet een klein beetje logisch ? Er zit tenslotte al geld van hun eigen in.
Misschien is het wel beter voor de restaurants die afvallen dat ze zelf verder gaan. Zodat ze heel dat media circus niet rond hun hebben en op het gemak kunnen evolueren. Het is tenslotte hun droom om een restaurant te hebben dus, kunnen ze beter doorzetten niet ?

Ik wou eigenlijk dat Oostende was genomineerd als je ziet hoe die Ghislaine bezig is :?.
Ze heeft 6 jaar gestudeerd maar wat doet ze eigenlijk in het restaurant ? Verder als die toog tussen de zaal en de keuken heb ik ze amper zien komen.
En al de gezichten die ze trekt als ze kritiek krijgt (dit dus ' :roll: '). Ze heeft dan wel 6 jaar gestudeerd en die zilveren mossel gewonnen maar, heeft ze wel 1 dag in de horeca gestaan ? Een diploma hebben wil ook niet zeggen dat je iets kunt. Ik vind het dus spijtig voor 1 van de 2 genomineerde restaurants. (Ik zou echt niet weten welke te kiezen.)
0 x
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

Pieter heeft zich wel wat herpakt vind ik in begin kwam hij heel arrogant over als ééntje die het allemaal beter wist en absoluut niet wou tegengesproken worden !

Voor mij is het al gelijk wie er wint !
Enkel vind ik die ruzie"s tussen personeel echt niet goed voor het imago en de werking van eht restaurant zoals in Antwerpen
0 x
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

Hail Cyrilin schreef:
Gertj3 schreef:Ja maar deze week las ik dat restaurant die moet sluiten toch zou mogen openblijven als ze er hun eigen centen in steken
Is dit niet een klein beetje logisch ? Er zit tenslotte al geld van hun eigen in.
Misschien is het wel beter voor de restaurants die afvallen dat ze zelf verder gaan. Zodat ze heel dat media circus niet rond hun hebben en op het gemak kunnen evolueren. Het is tenslotte hun droom om een restaurant te hebben dus, kunnen ze beter doorzetten niet ?

Ik wou eigenlijk dat Oostende was genomineerd als je ziet hoe die Ghislaine bezig is :?.
Ze heeft 6 jaar gestudeerd maar wat doet ze eigenlijk in het restaurant ? Verder als die toog tussen de zaal en de keuken heb ik ze amper zien komen.
En al de gezichten die ze trekt als ze kritiek krijgt (dit dus ' :roll: '). Ze heeft dan wel 6 jaar gestudeerd en die zilveren mossel gewonnen maar, heeft ze wel 1 dag in de horeca gestaan ? Een diploma hebben wil ook niet zeggen dat je iets kunt. Ik vind het dus spijtig voor 1 van de 2 genomineerde restaurants. (Ik zou echt niet weten welke te kiezen.)
Die gouden mossel zal volgens mij ook niet te veel aan haar gelegen hebben, ze hebben die met de klas gewonnen, dat zegt al genoeg vind ik. Zeker als je ziet wat ze maar doet, ondanks haar zogezegde kunnen, in haar eigen restaurant! Afvoeren die handel zou ik zeggen! Pieter heeft zich inderdaad herpakt! En ik vind het ook maar logisch dat ze een mogelijkheid krijgen om te zaak verder te zetten als ze het programma niet winnen. Ze hebben er inderdaad allemaal veel tijd, energie en werk in gestoken en het is allemaal hun concept, werk, idee en DROOM... Ik heb ook dat artikel gelezen en er stond ook in dat ze daar ook op gelet hebben bij de selecties. Dat de kandidaten een sterk genoeg karakter hebben en hun droom echt was en of ze er al mee bezig waren, zodat ze eventueel zelf dan hun restaurant kunnen zelfstandig verderzetten als verliezers van 'Mijn Restaurant'. Ik vind het alvast een geod programma en het is voldoende doordacht, maar het is en blijft een (commercieel) vtm-programma...
0 x
Life is not what happens to us, it's what happens next! (Open Window)
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Ik kan er niet aan doen maar ik moet steeds lachen bij het idee van een zilveren of gouden mossel die je kan winnen. :lol:
0 x
Never put a sock in a toaster
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

zotteken schreef:Ik kan er niet aan doen maar ik moet steeds lachen bij het idee van een zilveren of gouden mossel die je kan winnen. :lol:
om dan in een kadertje boven de schouw te hangen of zoiets? :lol:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Ik vind het alvast een geod programma en het is voldoende doordacht, maar het is en blijft een (commercieel) vtm-programma...[/quote]

Kan niet anders....speelt op een commerciële zender. Een zender die niet en van de staat subsidies en daarbij nog de reclame van een ander afsnoept.
Maar nu terug naar het topic ! Er wordt weinig rekening gehouden met het type restaurant dat de mensen vragen in hun stad. Zo wordt er constant door de jury in Gent op gewezen dat het te grote, te vettige porties zijn, terwijl de klanten dat daar juist vragen. Een restaurant moet toch altijd een beetje de tendens van de klant volgen.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

daffy duck schreef:Ik vind het alvast een geod programma en het is voldoende doordacht, maar het is en blijft een (commercieel) vtm-programma...
Kan niet anders....speelt op een commerciële zender. Een zender die niet en van de staat subsidies en daarbij nog de reclame van een ander afsnoept.
Maar nu terug naar het topic ! Er wordt weinig rekening gehouden met het type restaurant dat de mensen vragen in hun stad. Zo wordt er constant door de jury in Gent op gewezen dat het te grote, te vettige porties zijn, terwijl de klanten dat daar juist vragen. Een restaurant moet toch altijd een beetje de tendens van de klant volgen.[/quote]
Ik vind dat het programma een beetje zijn doel voorbij schiet
het was duidelijk de bedoeling van in het begin van het programma dat het topklasse restaurant moesten zijn die dus niet zomaar friet met biefstuk serveren da kan ik in een Brasserie ook en het is net dat wat de jury Gent verwijt en volkomen terecht volgens mij
0 x
Gesloten