Moet euthanasie kunnen?

Moet euthanasie kunnen?

Ja voor iedereen
10
42%
Ja voor sommigen
9
38%
Nee, da mag ni van de heer
2
8%
Ja want ik ben een idiote conservatief
2
8%
Ja en ook preventief
1
4%

Totaal aantal stemmen: 24

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Re: Moet euthanasie kunnen?

Bericht door johan1969 »

Ik vind dat ieder daar voor zichzelf moet over beslissen zolang hij nog goed bij zijn verstand is.

Demente mensen, doodzieke kinderen... is natuurlijk een ander paar mouwen.

Als ik depressief was, zou het toch beter zijn om een spuitje te krijgen ipv onder een trein te springen.

Maar ja, da's nog een ander debat.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik bedoel dat alleen gezonde volwassen mensen in alle vrijheid kunnen kiezen en dat dementerende mensen of kinderen dat zelf niet kunnen beslissen.

En als ik er zelf een eind aan zou willen maken, zou ik het liever op een propere manier doen (spuitje laten zetten) ipv onder een trein te springen of een kogel door mijn kop te schieten.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

johan1969 schreef:En als ik er zelf een eind aan zou willen maken, zou ik het liever op een propere manier doen (spuitje laten zetten) ipv onder een trein te springen of een kogel door mijn kop te schieten.
Ik snap wat je bedoelt en ben het voor een gedeelte ook wel met je eens, maar...het kan natuurlijk zijn dat iemand op een gegeven moment zo diep in een depressie zit dat hij/zij het liefste dood zou willen, maar dat dat na een tijd toch weer veranderd (als een situatie veranderd o.i.d.). Euthanasie is inderdaad een stuk minder "eng" dan voor de trein springen (om maar een lububer voorbeeld te noemen), maar misschien zou dat juist de stap tot zelfdoding ook wel een stuk kleiner maken, en dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Dus mocht euthanasie tot de mogelijkheden behoren, dan zouden er wel héél duidelijke redenen moeten zijn waaraan voldaan zou moeten worden, al was het maar om de mensen onder andere voor zichzelf te beschermen. Volgens mij blijft juist dat ook een "knelpunt" als het om euthanasie gaat. Wanneer is het gerechtvaardigd? Wie mag erover beslissen? Enz... Dat blijft moeilijk!

Wat mij betreft moet het dus wel kunnen, mits er goede regels voor opgesteld worden...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

johan1969 schreef:Ik bedoel dat alleen gezonde volwassen mensen in alle vrijheid kunnen kiezen en dat dementerende mensen of kinderen dat zelf niet kunnen beslissen.

En als ik er zelf een eind aan zou willen maken, zou ik het liever op een propere manier doen (spuitje laten zetten) ipv onder een trein te springen of een kogel door mijn kop te schieten.

Hier ben ik niet goed mee ! Wat heeft dit nu met euthanasie te maken ? Volgens mij is dit nog altijd zelfmoord. Evenals de vergelijking met depressie ! :shock: Zelfmoord, om er een eind aan te maken wegens problemen zowel fysiek, emotioneel als psychisch, is toch totaal verschillend van euthanasie. Maar zou het nog van deze tijd zijn moesten wij moeten dergelijke acties ondernemen, omdat het op een menswaardige manier in een kliniek niet kan. Dat denk ik toch niet.
En om depressie wat nader te omschrijven ....een enkele ava zet mij aardig op de goede weg ! :lol:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Zelfmoordhulp en euthanasie zijn natuurlijk iets helemaal anders.
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

johan1969 schreef:Zelfmoordhulp en euthanasie zijn natuurlijk iets helemaal anders.
Ik zou zo zeggen : getuigt van een klare kijk op de zaak :lol:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Gesloten