Roken en SOA's en andere taboes in thuis

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Roken en SOA's en andere taboes in thuis

Bericht door Christel »

maurice schreef:
Prieeltje schreef:Ik vind het ook niet echt realistisch (in hoeverre soaps realistisch zijn natuurlijk) dat er niemand rookt in Thuis. Ik begrijp wel dat het niet meer mag omdat het mensen zou aanzetten, maar dan zouden ze bijvoorbeeld ook iemand kunnen laten stoppen met roken en op die manier toch nog het goede voorbeeld geven. Ik begrijp alleen ook niet het onderscheid tussen alcohol, drugs en roken (die twee eerste gebeuren wel in Thuis).

Ik zou mij niet aangespoord voelen om ook te roken moest vieze Victor een sigaret opsteken :) Aleja, moest Frank roken, kzou nog zeggen ja, als mensen hem als voorbeeld zien, maar over het algemeen... Aleja, zijn jullie al iemand tegengekomen die een personage van thuis helemaal na-aapt door te roken en dezelfde kleren te dragen en zo? ik niet
Nee, ik geloof ook niet dat dat zo snel zal gebeuren eigenlijk. Zeker niet als het een wat ouder personage betreft. Qua jongeren zou dat dan misschien weer anders kunnen werken, dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Misschien dat heel jonge mensen, soap personages van hun leeftijd wel tot op bepaalde hoogte na gaan apen (omdat ze het misschien stoer vinden staan ofzo) :? Dat zou er misschien ook mee te maken kunnen hebben dat roken op tv niet meer mag :?:
Maar wat Prieeltje al zei, dan begrijp ik ook niet zo goed dat drugs en vooral alcohol wel mogen. Van drugs hebben ze in Thuis dan nog de nadelen laten zien, maar van alcohol in het algemeen toch niet, dus dan zou dat ook "aanstekelijk" kunnen werken zou je denken. :?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
maurice
Nog geen rang

Bericht door maurice »

Christel schreef:
maurice schreef:
Prieeltje schreef:Ik vind het ook niet echt realistisch (in hoeverre soaps realistisch zijn natuurlijk) dat er niemand rookt in Thuis. Ik begrijp wel dat het niet meer mag omdat het mensen zou aanzetten, maar dan zouden ze bijvoorbeeld ook iemand kunnen laten stoppen met roken en op die manier toch nog het goede voorbeeld geven. Ik begrijp alleen ook niet het onderscheid tussen alcohol, drugs en roken (die twee eerste gebeuren wel in Thuis).

Ik zou mij niet aangespoord voelen om ook te roken moest vieze Victor een sigaret opsteken :) Aleja, moest Frank roken, kzou nog zeggen ja, als mensen hem als voorbeeld zien, maar over het algemeen... Aleja, zijn jullie al iemand tegengekomen die een personage van thuis helemaal na-aapt door te roken en dezelfde kleren te dragen en zo? ik niet
Nee, ik geloof ook niet dat dat zo snel zal gebeuren eigenlijk. Zeker niet als het een wat ouder personage betreft. Qua jongeren zou dat dan misschien weer anders kunnen werken, dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Misschien dat heel jonge mensen, soap personages van hun leeftijd wel tot op bepaalde hoogte na gaan apen (omdat ze het misschien stoer vinden staan ofzo) :? Dat zou er misschien ook mee te maken kunnen hebben dat roken op tv niet meer mag :?:
Maar wat Prieeltje al zei, dan begrijp ik ook niet zo goed dat drugs en vooral alcohol wel mogen. Van drugs hebben ze in Thuis dan nog de nadelen laten zien, maar van alcohol in het algemeen toch niet, dus dan zou dat ook "aanstekelijk" kunnen werken zou je denken. :?
Link danze bij Marianne Porto drinken de laatste tijd, je zou nog beginnen denken dat ze aandelen hebben bij een of andere portomerk :roll: 'k zal dan nog maar zwijgen van ter smissen, de helft van de keren staat Rosa met een glas wijn in haar handen aan de toog ( en ze staat dan zo in een speciale (wanna-be-verleidelijke) houding :mrgreen: )
0 x
maurice
Nog geen rang

Bericht door maurice »

Vandaag toch een roker gezien, met name Nona
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

maurice schreef:Vandaag toch een roker gezien, met name Nona
Inderdaad! Ik vond dat wel grappig eigenlijk :lol:
Op deze (suggestieve, want ze rookte niet echt) manier mag het dus blijkbaar wel. :)
maurice schreef:Link danze bij Marianne Porto drinken de laatste tijd, je zou nog beginnen denken dat ze aandelen hebben bij een of andere portomerk :roll: 'k zal dan nog maar zwijgen van ter smissen, de helft van de keren staat Rosa met een glas wijn in haar handen aan de toog ( en ze staat dan zo in een speciale (wanna-be-verleidelijke) houding :mrgreen: )
Precies, en vandaag waren zowel Marie als Cois behoorlijk aan de drank geweest blijkbaar. Dat is dus iets wat wel regelmatig te zien is.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Lap twas te denken dat die Nona rookt. Wel toevallig dat het nu juist voorkwam terwijl er hier zo'n topic was :lol:
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
Amber
Nog geen rang

Bericht door Amber »

Ik vond het ook wel grappig (en de rest thuis snapte er natuurlijk niets van dat ik begon te lachen 8) )
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Amber schreef:Ik vond het ook wel grappig (en de rest thuis snapte er natuurlijk niets van dat ik begon te lachen 8) )

You need a life. :mrgreen:
0 x
Ivan
Nog geen rang

Bericht door Ivan »

Ik heb een gevoel dat er meer achter zit.
0 x
Wat ik ook beziel. Ik blijf sterk
Dag Ann, hoe gaat het.
Jenny: Ik wil die Victor kapot maken man!
Willy Crevits
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Willy Crevits »

thuis is soms zo voorspelbaar dat het niet anders kan dan dat er dingen van dit forum uitkomen, dat wil nog altijd niet zeggen dat ze hier hun inspiratie opdoen.
0 x
maurice
Nog geen rang

Bericht door maurice »

Ik had weer een merkwaardige inval, deze week. Er zitten geen negers (als dat een politiek correct woord is, tenminste, ik vind 'zwarte' eerlijk gezegd beledigender klinken, maar we wijken af) in Thuis!
0 x
Willy Crevits
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Willy Crevits »

en ook geen chinezen, japanners, indianen, aboriginals, enz...
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

maurice schreef:Ik had weer een merkwaardige inval, deze week. Er zitten geen negers (als dat een politiek correct woord is, tenminste, ik vind 'zwarte' eerlijk gezegd beledigender klinken, maar we wijken af) in Thuis!
hewel, "neger" is eigenlijk beledigender dan "zwarte", want "negers" verwijzen naar de slavernij.
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

Willy Crevits schreef:en ook geen chinezen, japanners, indianen, aboriginals, enz...
Lijkt mij ook wel logisch langs de ene kant, ze kunnen niet voor elke nationaliteit of huidskleur iemand in een soap steken, geloofwaardigheid zou dan behooooorlijk dalen! Het zou erover zijn dan, al vind ik dat 'vreemde' nationaliteiten, als ik het zo mag zeggen, in een soap een goede zaak zijn!
0 x
Life is not what happens to us, it's what happens next! (Open Window)
maurice
Nog geen rang

Bericht door maurice »

manon schreef:
Willy Crevits schreef:en ook geen chinezen, japanners, indianen, aboriginals, enz...
Lijkt mij ook wel logisch langs de ene kant, ze kunnen niet voor elke nationaliteit of huidskleur iemand in een soap steken, geloofwaardigheid zou dan behooooorlijk dalen! Het zou erover zijn dan, al vind ik dat 'vreemde' nationaliteiten, als ik het zo mag zeggen, in een soap een goede zaak zijn!
een zwarte zie je toch nog veel meer dan een moslim? ale, in mijn streek toch
0 x
"De Emmer der Vernederingen zit vol!" (Maurice De Brabandere)
"Maurice, potteke pis, potteke kak, almenak!" (Urbanus) :p
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

maurice schreef:Ik had weer een merkwaardige inval, deze week. Er zitten geen negers (als dat een politiek correct woord is, tenminste, ik vind 'zwarte' eerlijk gezegd beledigender klinken, maar we wijken af) in Thuis!
afgezien van het gebruik van het woord "neger", Maya Albert (=Aisha) is toch in het dagelijkse leven van Zwart-Afrikaanse afkomst en niet Marokkaans?

:mrgreen:
0 x
I think this line is mostly filler
Plaats reactie