'k Weet niet hoe het juist zit. Er is een tijd geleden toch sprake van geweest dat bij een lesbisch koppel de niet-biologische moeder dat officieel "meemoeder" (of zoiets) zou worden, maar geen flauw idee of daar iets van gekomen is.
voor zover ik weet is dat nog steeds niet wettelijk geregeld, jammer genoeg.Amber schreef:Maar dat wil niet zeggen dat het wettelijk ook van allebei is, hé. Er is hier geen verbod om zwanger te worden.
'k Weet niet hoe het juist zit. Er is een tijd geleden toch sprake van geweest dat bij een lesbisch koppel de niet-biologische moeder dat officieel "meemoeder" (of zoiets) zou worden, maar geen flauw idee of daar iets van gekomen is.
Kan diegene dieniet de 'mama' is het kind dan ook neit gewoon adopteren, dan is het toch ook wettelijk... of gaat dat niet, mijn kennis over zulke zaken is nogal beperkt, maar ik ben nog jong e!Amber schreef:Maar dat wil niet zeggen dat het wettelijk ook van allebei is, hé. Er is hier geen verbod om zwanger te worden.
Als ik mij niet vergis gaat dat idd zo. Als de biologische mama iets overkomt dan is de andere "mama" verantwoordelijk voor het kind indien zij dit kind wettelijk geadopteerd heeft of zoiets. Zo gaat dat trouwens ook met draagmoeders, de "wensmama" moet dan ook het kindje adopteren... (Ik weet wel niet hoe dit zit als het koppel gehuwd ismanon schreef:Kan diegene dieniet de 'mama' is het kind dan ook neit gewoon adopteren, dan is het toch ook wettelijk... of gaat dat niet, mijn kennis over zulke zaken is nogal beperkt, maar ik ben nog jong e!Amber schreef:Maar dat wil niet zeggen dat het wettelijk ook van allebei is, hé. Er is hier geen verbod om zwanger te worden.
Daar ben ik het helemaal mee eens (incl. het favo-gedeeltesatine schreef:Ik zie Sandrine nog niet meteen bemiddelen, ik vind haar mentaal heel erg jong.
En Marianne is Marianne he- ik denk ook dat in het geval van Geert je af en toe de dingen een klein beetje moet forceren, die man is zo stug dat er af en toe wel eens grove middelen moeten gebruikt worden.
Maar Marianne is dan ook een van mijn favo's, valt het op?![]()
Uhu! 1Ben ik ook volledig mee eens! Ze wil goed doen, maar valt inderdaad soms tegen, soms niet zo slim... Maar Marianne weet goed wat ze doet! (Ook 1 van mijn favo!Christel schreef:Daar ben ik het helemaal mee eens (incl. het favo-gedeeltesatine schreef:Ik zie Sandrine nog niet meteen bemiddelen, ik vind haar mentaal heel erg jong.
En Marianne is Marianne he- ik denk ook dat in het geval van Geert je af en toe de dingen een klein beetje moet forceren, die man is zo stug dat er af en toe wel eens grove middelen moeten gebruikt worden.
Maar Marianne is dan ook een van mijn favo's, valt het op?![]()
![]()
)
Ik denk bovendien dat Marianne het zeker wel goed bedoelt, ook al pakt ze de zaken soms misschien wat onhandig aan. Het moet ook wel lastig zijn om je nergens mee te bemoeien als je steeds tussen de discussie's en toestanden in zit lijkt me..
Ik denk trouwens dat, als Marianne er niet geweest was, er bijna nooit over dingen gesproken zou worden daar in huis. Mede dankzij haar zijn er toch al een boel dingen in elk geval bespreekbaar gemaakt...
Wel, ik heb daar ook al aan zitten denken! Ze wil echt alles weten over Geert, wil steeds dat hij goed gezind is, doet er alles aan om het hem makkelijk te maken ( tenzij haar nieuwsgierigheid ervan wint!), ...frank schreef:Ik denk dat Marianne stiekem wel iets voelt voor Geert en dat ze het daarom zoveel aantrekt.
zou eigenlijk wel tof zijn...manon schreef:Wel, ik heb daar ook al aan zitten denken! Ze wil echt alles weten over Geert, wil steeds dat hij goed gezind is, doet er alles aan om het hem makkelijk te maken ( tenzij haar nieuwsgierigheid ervan wint!), ...frank schreef:Ik denk dat Marianne stiekem wel iets voelt voor Geert en dat ze het daarom zoveel aantrekt.
Wie weet komt er ooit nog wat van!
Ja, dat idee heb ik ook wel een beetje... Ze heeft in elk geval wel een zwak voor Geert volgens mijLeah_Nora_fannetje schreef:zou eigenlijk wel tof zijn...manon schreef:Wel, ik heb daar ook al aan zitten denken! Ze wil echt alles weten over Geert, wil steeds dat hij goed gezind is, doet er alles aan om het hem makkelijk te maken ( tenzij haar nieuwsgierigheid ervan wint!), ...frank schreef:Ik denk dat Marianne stiekem wel iets voelt voor Geert en dat ze het daarom zoveel aantrekt.
Wie weet komt er ooit nog wat van!![]()
ja marianne is dan ook 1 van mijn favo's
Christel schreef:Zo schattig, Marianne en Geert gisteren...
Het leken precies 2 verliefde kinderen zoals ze daar stuntelig om elkaar heen draaiden in de woonkamer..Ik vond dat echt prachtig gebracht!
Inderdaad.Rieka schreef:Christel schreef:Zo schattig, Marianne en Geert gisteren...
Het leken precies 2 verliefde kinderen zoals ze daar stuntelig om elkaar heen draaiden in de woonkamer..Ik vond dat echt prachtig gebracht!
Dat heb ik dan gemist.
Maar 't is mij al lang duidelijk dat die relatie van Geert en Claire niet zal blijven duren.
Marianne en Geert moeten en zullen een koppel worden.
Alleen wanneer is nog de vraag volgens mij.