Ann De Decker (Monika Van Lierde)

Gesloten
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Re: Ann De Decker

Bericht door Christel »

Mieke schreef:
Prieeltje schreef:UIt wat Ann vandaag tegen Marianne zei, blijkt dat zijzelf wel degelijk zwanger wil worden! Nu was het al niet echt meer van 'ik wil een kind', maar eerder 'ik wil zwanger worden'. Dat klinkt eerlijk gezegd een beetje egoistisch vind ik als je een relatie hebt, dan zeg je toch 'ik wil samen met haar een kindje'....maar tegen Marianne liet ze vandaag wel uitschijnen dat zij zwanger wil worden....
Dat vind ik ook, hoe Ann het vandaag vertelde kwam het idd zo over van "ik wil een kind, maakt niet uit met wie maar ik zal er één hebben"
Niet echt gezond lijkt me :roll:
Inderdaad... En buiten dat ik de "reden waarom" wat vreemd vind, vraag ik me ook wel een beetje af of het niet wat snel is om nu al aan een kind te beginnen met Sandrine. :?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Willy Crevits schreef:
johan1969 schreef:Nu nog een donor vinden : Peter, Youssef....
Ze zal voor Sam gaan. Let op mijn woorden!!!
waarom iemand van de familie? :?
als dokter weet ze toch dat dit niet ideaal is? :wink:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Prieeltje schreef:UIt wat Ann vandaag tegen Marianne zei, blijkt dat zijzelf wel degelijk zwanger wil worden! Nu was het al niet echt meer van 'ik wil een kind', maar eerder 'ik wil zwanger worden'. Dat klinkt eerlijk gezegd een beetje egoistisch vind ik als je een relatie hebt, dan zeg je toch 'ik wil samen met haar een kindje'....maar tegen Marianne liet ze vandaag wel uitschijnen dat zij zwanger wil worden....
vrouwen met een echte kinderwens zijn soms niet te onderschatten, zeker niet als ze hun biologische klok de hele tijd horen tikken.
Ann zei zelf dat ze al haar dromen had opgeborgen, dat ze ervan overtuigd was dat ze nooit kinderen zou hebben, en nu met Sandrine beseft ze ineens dat het nog wèl kan...

ik schrok ook een klein beetje van haar vastberadenheid, maar ik kan haar echt wel begrijpen. :wink:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

- Ik vond dat Ann donderdag een afschuwelijke blouse aanhad !
- Iets anders : ik vond de uitdrukking 'samen met Sandrine een kind maken' wat vreemd. t Is niet alsof ze een eicel van Sandrine laat inplanten of zo. Wettelijk hebben ze toch geen enkele band ?
0 x
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

johan1969 schreef:- Ik vond dat Ann donderdag een afschuwelijke blouse aanhad !
- Iets anders : ik vond de uitdrukking 'samen met Sandrine een kind maken' wat vreemd. t Is niet alsof ze een eicel van Sandrine laat inplanten of zo. Wettelijk hebben ze toch geen enkele band ?
Groot gelijk! Ik vond die blouse ook afschuwelijk! Hoe ze zoiets op het scherm durven laten komen! Bij Nancy zou het nog gestaan hebben! :D En die uitdrukking klinkt inderdaad wel wat vreemd, maar ik begrijp het wel en weet ook neit goed hoe je het anders zou kunnen zeggen! Een kind krijgen en het samen met Sandrine opvoeden, dat klinkt zo afstandelijk, het andere klinkt echt alsof het kind van hun beide is, wat eigenlijk ook wel de bedoeling is... Figuurlijk dan toch, letterlijk kan bijna niet he!
0 x
Life is not what happens to us, it's what happens next! (Open Window)
koetje36
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door koetje36 »

De moeder is altijd de vrouw die het kind draagt. Ook al zouden ze een eicel van Ann bevruchten en bij Sandrine inplanten dan blijft Sandrine de moeder van de baby. Wettelijk heeft Ann dan geen band met de baby ook al is ze de biologiche moeder en sandrine de draagmoeder.
Rond dit onderwerp heerst nog een groot taboe. je kan het vergelijken met de problematiek van draagmoederschap. Een echte wetgeving is er niet en dat heeft al meermaals voor problemen gezorgd.
Er is maar een zekerheid: enkel het feit dat de vrouw die het kind draagt de moeder is. Van wie de eicel ook is, de draagmoeder is de wettelijke moeder.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Als ze nu zouden trouwen, dan kan Sandrine toch het kind van Ann adopteren zogezegd ? En dan is zij ook mama.
0 x
koetje36
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door koetje36 »

johan1969 schreef:Als ze nu zouden trouwen, dan kan Sandrine toch het kind van Ann adopteren zogezegd ? En dan is zij ook mama.
dat ga ik eens moeten opzoeken. Die wetgeving daar rond is nogal vaag.
Ik zal men boek van recht eens zoeken :wink:
0 x
koetje36
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door koetje36 »

oma schreef:
koetje36 schreef:De moeder is altijd de vrouw die het kind draagt. Ook al zouden ze een eicel van Ann bevruchten en bij Sandrine inplanten dan blijft Sandrine de moeder van de baby.
Maar voor Anne en Sandrine zou dat toch meer het gevoel geven dat het kind van hen beiden is, denk ik....
Ja gevoelsmatig is dat inderdaad de beste oplossing. Maar wettelijk is het iets anders.
0 x
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

Mieke schreef:
Dat vind ik ook, hoe Ann het vandaag vertelde kwam het idd zo over van "ik wil een kind, maakt niet uit met wie maar ik zal er één hebben"
Niet echt gezond lijkt me :roll:
inderdaad, na heel haar pleidooi over "ik mag precies niet zwanger worden" denk ik ook dat het toch in eerste instantie Ann zal zijn die gaat proberen om zwanger te worden
maar misschien lukt het niet en wenden ze zich dan tot de tweede beschikbare baarmoeder ;)

wat dat (vermeend) zwanger zijn van Karolien De Beck betreft: als ze die in de serie willen schrijven zullen ze toch verdomd rap hun best moeten doen :lol:
0 x
I think this line is mostly filler
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

Ann heeft al een zelfmoordpoging ondernomen... Dat is ook het eerste wat ik ervan hoor of ben ik dat al vergeten, wegens te jonge hersenen... :D
0 x
Mlies
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Mlies »

manon schreef:Ann heeft al een zelfmoordpoging ondernomen... Dat is ook het eerste wat ik ervan hoor of ben ik dat al vergeten, wegens te jonge hersenen... :D
Ann heeft in de beginjaren van Thuis reeds een zelfmoordpoging ondernomen. Ze is toen gevlucht naar de chalet van haar ouders in de Ardennen. Haar vader heeft haar daar toen gevonden.
0 x
Runaway Dreamer
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

was dat omwille van John ?
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Mlies
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Mlies »

frank schreef:was dat omwille van John ?
Ik denk het, maar ik ben het niet meer zeker. Het kan ook Lou geweest zijn, maar dat denk ik niet. Die kwam er pas later in dacht ik. Het was alleszins één van die twee :)
0 x
Runaway Dreamer
manon
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door manon »

Mlies schreef:
frank schreef:was dat omwille van John ?
Ik denk het, maar ik ben het niet meer zeker. Het kan ook Lou geweest zijn, maar dat denk ik niet. Die kwam er pas later in dacht ik. Het was alleszins één van die twee :)
Ik denk om John, want die had een vrouw en kinderen... Maar bedankt, nu weet ik het ook weer! :D
0 x
Gesloten