Katarakt

Gesloten
thuisfan
Nog geen rang
Contacteer:

Katarakt

Bericht door thuisfan »

Ik vond de eerste aflevering echt wel goed! Het verhaal zat goed in elkaar, mooie Limburgse landschappen :D en goeie acteurs! Jammer dat ik zondagavond normaal niet thuis ben, maar de serie zal wel op dvd uitkomen zeker. Heeft er iemand gekeken?
0 x
Who taught the sun where to stand in the morning?
Who told the ocean you can only come this far?
Who showed the moon where to hide 'til evening?
Whose words alone can catch a falling star?
alma
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door alma »

ik heb gekeken en ik moet je gelijk geven ivm de landschappen, Limburg blijkt hele mooie plekjes te hebben :)

wat het verhaal dan betreft: daar moet ik nog inkomen, maar het zal (hopelijk) wel beteren

toch ook ons Manon weer gezien, ze mag weer een heerlijke zuurpruim neerzetten, zo op het eerste gezicht :lol:
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Ik heb gekeken en wat een cast ! De muziek vond ik hartverwarmend en rustgevend. Mooi !
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
wiesjeu
Nog geen rang

Bericht door wiesjeu »

daffy duck schreef:Ik heb gekeken en wat een cast ! De muziek vond ik hartverwarmend en rustgevend. Mooi !

Inderdaad weer veel bekende prachtacteurs die meespelen
0 x
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Ook gekeken en ik zal volgende week zeker proberen van opnieuw te kijken.
Lijkt me wel een goeie serie maar er zitten wel veel cliché's aan te komen maja... :)
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
koetje36
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door koetje36 »

Op het eerste gezicht ziet het er veel belovend uit. Ik vond de eerste aflevering goed. Het heeft me allesinds niet verveeld en ik wil volgende week zeker terug kijken. Er zitten goeie acteurs in en Limburg is inderdaad heel mooi.
0 x
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Heb het ook gezien en het viel goed mee. Ga zeker nog kijken. Het onderwerp interesseert me ook wel, heb zelf ook nog in de appelpluk gewerkt, maar niet in Limburg, hoewel die streek er wel het meest voor bekend is uiteraard.
0 x
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Gisteren in DLS een stukje over Katarakt. Steve Stevaert die z'n provincie de hemel in prees en Katarakt zag als één grote reclame-stunt.

Maar het grappigste was die 3 senioren die een scène naspeelden maar dan in een Limburgs dialect (in dit geval het Borgloons) :lol:
Maarja inderdaad zoals Stevaert zei kunnen ze moeilijk van die acteurs verwachten dat ze Limburgs gaan praten, en Limburgse acteurs vinden ze waarschijnlijk niet :lol:
0 x
Amber
Nog geen rang

Bericht door Amber »

'k Snap eigenlijk niet waarom dat een probleem is dat die geen Limburgs spreken. 'k Heb liever dat het verstaanbaar is.
Uiteindelijk moeten ze 't anders toch ondertittelen.
0 x
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Voor mij moet dat ook niet, maar blijkbaar zijn veel van mening dat het de geloofwaardigheid veel meer eer zou aandoen moest het in het Limburgs zijn.

Maar eigenlijk: Matroesjka's was toch ook in het Antwerps.
Ik krijg het trouwens soms ook van het té perfecte schone Nederlands in series, niet echt geloofwaardig.
Thuis is hier wel veel beter in dan Familie 8)
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

En gisteren dan eindelijk de eerste aflevering gezien. :) Viel eigenlijk nog best mee al zitten er weer van die huizenhoge cliché's tussen.
Alleen niet zo lachwekkend gebracht als bij Emma. :)

Leuk om Viv Van Dingenen nog eens terug te zien op tv sedert ze Thuis verliet.

Ben wel een beetje bang dat het na een aantal afleveringen zal gaan vervelen. Had dat bij De Kavijaks >> Na de tweede aflevering ben ik daar afgehaakt.
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

frank schreef:En gisteren dan eindelijk de eerste aflevering gezien. :) Viel eigenlijk nog best mee al zitten er weer van die huizenhoge cliché's tussen.
Alleen niet zo lachwekkend gebracht als bij Emma. :)

Leuk om Viv Van Dingenen nog eens terug te zien op tv sedert ze Thuis verliet.

Ben wel een beetje bang dat het na een aantal afleveringen zal gaan vervelen. Had dat bij De Kavijaks >> Na de tweede aflevering ben ik daar afgehaakt.
ik vrees er ook voor - het heeft niet het 'nieuwe' van de Parelvissers, het ziet er allemaal nogal braafjes uit :oops:
maar de cast is wel uitstekend natuurlijk! en dat is dan weer wél een reden om het te volgen (desnoods opnemen) :wink:
0 x
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Programma wordt wel gelijk zot gepromoot bij ons. ( Jawel ik heb in menig appelboom daar gehangen) Overal staan peloxen met affiches van katarakt. Maar ik snap wel dat de limburgers onder ons de geloofwaardigheid wat vinden dalen omdat het accent afwezig is. Boeren die tussen de appelbomen werken praten vaak weinig AN. Dat sappige dialectje is eigen aan de streek.
Maar bon ik ga vast wel nog een paar keer kijken. Al was het maar om de dorpjes bij ons op zeer idilische wijze te bekijken ...
0 x
Never put a sock in a toaster
Jussi
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door Jussi »

Naast de smogverkeersborden her en der in dit land vorige week zag ik plots in de limburgse provincie ook verkeersborden (richtingaanwijzers) met "Katarakt" op opduiken...
0 x
"Slagen in de liefde is nu wel het moeilijkste dat er is." (Jenny Verbeeck)
"Weet je wat 't is? De wereld zit verkeerd ineen, dat is 't!" (Frank Bomans)
"Dieje van Sanitechniek heeft een fuite" (Angèle Backx)
koetje36
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door koetje36 »

Ik vind het een mooie reeks. het is ne keer wat anders. Geen flikken of agenten, geen moorden en bijhorende moordenaars.
Ne keer een mooie reeks met een toch wel mooie omgevind. ik wist niet dat limburg zo mooi was.
Ik vind het echt fijn dat vrt deze reeks heeft gemaakt. er zitten naar mijn mening ook goeie acteurs in.
Ik kijk elke zondag, das zeker
0 x
Gesloten