Het Grote Seks topic

Gesloten

Duwt uzelve in een hoksken !

Man - Hetero
11
18%
Vrouw - Hetero
25
40%
Man - Homo
5
8%
Vrouw - lesbienne
14
23%
Man - Bi
1
2%
Vrouw - Bi
1
2%
Transseksueel
1
2%
Ik twijfel nog ...
4
6%

Totaal aantal stemmen: 62

Pearl
Poster rang 1
Poster rang 1

Re: Het Grote Seks topic

Bericht door Pearl »

Heb je een relatie of ben je single ? Gedurende hoe lang ? Zou je dit graag veranderd zien ?
Relatie
Iets meer dan een jaar
Best wel tevreden. Soms nog momentjes waarop ik denk: is dit het dan nu voor het hele leven? Of: is zij de enige die ik nog mag kussen voor de rest van mijn leven? Maar globaal genomen, klaag ik niet. :wink:
Shane-L-word schreef: Sexuality is fluid, whether you're gay or you're straight or you're bisexual. You just go with the flow.

Ik heb al sinds mijn 14e relaties met meisjes/vrouwen. Geen idee of ik ooit verliefd zou kunnen worden op een man. Ik sluit het per definitie niet uit. Ik vind een vrouw lichamelijk gewoon aantrekkelijker.
Mannen en vrouwen. Zijn het werkelijk zulke andere wezens ? Heb jij vrienden van het andere geslacht en is het mogelijk dat mannen en vrouwen een pure vriendschappelijke band met mekaar hebben? Waarom denk je dit ?
Ik heb bitter weinig mannelijke vrienden en dat vind ik nu wel jammer. Eigenlijk weet ik amper hoe mannen in elkaar zitten / denken / voelen. Moeilijke vraag dus...
Vind jij het nodig dat er in TV-programma's steeds mensen van alle geaardheid moeten opduiken om zo de verdraagzaamheid nog te verhogen? Hoe verdraagzaam ben jij zelf met betrekking tot dit topic ? Iedereen gelijk ?
Seksualiteit in de media wordt te ver doorgedreven ?
Moet men mensen sensibiliseren en is een shockeffect daarbij toegelaten?
Ik vind het wel goed dat verschillende "soorten" relaties aan bod komen. Ik merk wel dat er altijd een hele heisa rond gemaakt wordt, waardoor je ook wel merkt dat mensen het op een of andere manier nog altijd "anders" of "speciaal" vinden. Zelfs holebi's... zij zijn dan opgetogen of onder de indruk en bombarderen de personages dan tot boegbeeld.

Durex Global Sex Survey schreef: In België bedraagt :
Het aantal sekspartners gehad : 7,5
Homoseksuele ervaring : 15 procent
aantal keer per jaar : 106 ( per week is dit : 2, een kletske )
Overdreven cijfers ?
Heeft de Vlaming werkelijk 2 keer per week seks of moeten we nu eens eindelijk met die mythe komaf maken ?

Ik vind 2x per week persoonlijk een vrij hoog gemiddelde. Als ik gestresst loop of doodmoe ben, dan komt het er gewoon niet van. Misschien ben ik dan gewoon niet gemiddeld, geen idee... Maar toch: ouders met kinderen, mensen die heel hard werken, studenten die elkaar niet zo vaak kunnen zien... 2 keer per week?
0 x
i feel almost everything
Pearl
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Pearl »

Wat ik eigenlijk altijd al heb willen weten, is of mannen en vrouw seksualiteit op een verschillende manier beleven. En of "graag zien" en "aantrekking" op eenzelfde manier ingevuld worden. Ik weet wel dat er voor elke persoon - ongeacht de sekse - variatie in zal zitten, maar ik ben nu specifiek op zoek naar het genderverschil. Moeilijke vraag waarschijnlijk, en niet met volledige zekerheid te vertellen zolang ik zelf niet eens een dagje man geworden ben. :)
0 x
i feel almost everything
Jussi
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door Jussi »

Pearl schreef:Wat ik eigenlijk altijd al heb willen weten, is of mannen en vrouw seksualiteit op een verschillende manier beleven. En of "graag zien" en "aantrekking" op eenzelfde manier ingevuld worden. Ik weet wel dat er voor elke persoon - ongeacht de sekse - variatie in zal zitten, maar ik ben nu specifiek op zoek naar het genderverschil. Moeilijke vraag waarschijnlijk, en niet met volledige zekerheid te vertellen zolang ik zelf niet eens een dagje man geworden ben. :)
Ik wil je anders wel een dagje uit mijn leven ter beschikking stellen. Ik kan gerust een dagje uit het leven stappen en dan is het aan u om een dagje man te zijn.

(bovenstaande ervanuitgaande dat ik in de categorie "mannen" val)
0 x
"Slagen in de liefde is nu wel het moeilijkste dat er is." (Jenny Verbeeck)
"Weet je wat 't is? De wereld zit verkeerd ineen, dat is 't!" (Frank Bomans)
"Dieje van Sanitechniek heeft een fuite" (Angèle Backx)
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Pearl schreef:Wat ik eigenlijk altijd al heb willen weten, is of mannen en vrouw seksualiteit op een verschillende manier beleven. En of "graag zien" en "aantrekking" op eenzelfde manier ingevuld worden. Ik weet wel dat er voor elke persoon - ongeacht de sekse - variatie in zal zitten, maar ik ben nu specifiek op zoek naar het genderverschil. Moeilijke vraag waarschijnlijk, en niet met volledige zekerheid te vertellen zolang ik zelf niet eens een dagje man geworden ben. :)
Interessante vraag die wellicht altijd onbeantwoord zal blijven gezien man en vrouw niet kunnen ruilen van sexe...
En dat mannen en vrouwen op een totaal verschillende manier seksualiteit beleven lijkt mij evident...Ze zijn om te beginnen totaal anders "gebouwd", WJD??? :roll2:
0 x
Pearl
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Pearl »

oma schreef: En dat mannen en vrouwen op een totaal verschillende manier seksualiteit beleven lijkt mij evident...Ze zijn om te beginnen totaal anders "gebouwd", WJD??? :roll2:
Ik bedoel niet enkel lichamelijk maar ook emotioneel.
0 x
i feel almost everything
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Pearl schreef:
oma schreef: En dat mannen en vrouwen op een totaal verschillende manier seksualiteit beleven lijkt mij evident...Ze zijn om te beginnen totaal anders "gebouwd", WJD??? :roll2:
Ik bedoel niet enkel lichamelijk maar ook emotioneel.

Tuurlijk datte, ze zijn helemaal anders, moest je broers of mannelijke vrienden hebben, dan zou je dat toch weten..
0 x
Mieke
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Mieke »

Ik denk hè dat het grootste verschil is dat (de meeste) vrouwen niet kunnen vrijen zonder gevoel. Terwijl (de meeste) mannen dit wel kunnen..
Vrouwen denken en vrijen nog altijd met hun hart; mannen met hun spel :lol:

let wel: ik zeg "de meeste", ik wil hier geen tomaten over mij krijgen :shock: 8)
0 x
Elvis isn't dead cause I heard him on the radio...
ThomSten
Poster rang 2
Poster rang 2
Contacteer:

Bericht door ThomSten »

Mieke schreef:Ik denk hè dat het grootste verschil is dat (de meeste) vrouwen niet kunnen vrijen zonder gevoel. Terwijl (de meeste) mannen dit wel kunnen..
Vrouwen denken en vrijen nog altijd met hun hart; mannen met hun spel :lol:

let wel: ik zeg "de meeste", ik wil hier geen tomaten over mij krijgen :shock: 8)
Ge hebt wek gelijk denk ik.

Ter voorbeeld: De seksindustrie is vooral gericht aan mannen.
"Hoe kunde nu vrijen met een vreemde vrouw (en dus zonder gevoel)?" denk ik dan, maar blijkbaar zijn er zo genoeg gezien de lengte van de Aarschotstraat in Brussel (ik passeer daar dikwijls omdat ik er in de geburen aar de avondschool ga).
0 x
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mette Marit »

mannen zijn mannen
vrouwen zijn vrouwen

ik heb gesproken...
0 x
Pearl
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Pearl »

Mette Marit schreef:mannen zijn mannen
vrouwen zijn vrouwen

ik heb gesproken...
Nooit gesnapt waarom ze beide geslachten per se willen combineren op liefdesvlak (behalve dan voor de voorplanting). Als we dan toch zo verschillend zijn, waardoor we elkaar eerder 'tegenspreken' dan aanvullen... waarom is hetero dan de norm?
0 x
i feel almost everything
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mette Marit »

Pearl schreef:
vrouwen zijn vrouwen

ik heb gesproken...
Nooit gesnapt waarom ze beide geslachten per se willen combineren op liefdesvlak (behalve dan voor de voorplanting). Als we dan toch zo verschillend zijn, waardoor we elkaar eerder 'tegenspreken' dan aanvullen... waarom is hetero dan de norm?
tjah,
Adam en Eva
romeo en julliette
het is al van in de oudheid zo

och Pearl trek het u niet aan, hetero's weten gewoon niet beter :wink: :lol:
0 x
Mindy
Nog geen rang

Bericht door Mindy »

Pearl schreef:
vrouwen zijn vrouwen

ik heb gesproken...
euhm.. omdat de natuur het zo gewild heeft?
No offence, maar tegenpolen vullen elkaar net aan.
0 x
I'm not much into health food, I am into champagne

Ik ben MEGA-MINDY!
Pearl
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Pearl »

Mindy schreef:
Pearl schreef:
vrouwen zijn vrouwen

ik heb gesproken...
Lichamelijk zal het wel "kloppen" maar psychisch vaak niet, heb ik zo de indruk. Waarom anders zoveel boeken over hoe mannen in elkaar zitten, hoe vrouwen in elkaar zitten en "hoe is het misschien toch mogelijk om te matchen"?

En er wordt inderdaad gezegd dat tegenpolen elkaar aantrekken en aanvullen maar in de realiteit blijken net die koppels bij elkaar te blijven die veel gemeenschappelijkheden hebben. Vaak erger je je na een tijd aan het "anders zijn" van je partner en als je dan geen nieuwe raakvlakken vindt, dan barst de bom.
0 x
i feel almost everything
Mindy
Nog geen rang

Bericht door Mindy »

Pearl schreef:
Mindy schreef:
Pearl schreef:
vrouwen zijn vrouwen

ik heb gesproken...
Lichamelijk zal het wel "kloppen" maar psychisch vaak niet, heb ik zo de indruk. Waarom anders zoveel boeken over hoe mannen in elkaar zitten, hoe vrouwen in elkaar zitten en "hoe is het misschien toch mogelijk om te matchen"?

En er wordt inderdaad gezegd dat tegenpolen elkaar aantrekken en aanvullen maar in de realiteit blijken net die koppels bij elkaar te blijven die veel gemeenschappelijkheden hebben. Vaak erger je je na een tijd aan het "anders zijn" van je partner en als je dan geen nieuwe raakvlakken vindt, dan barst de bom.
Wil je hiermee dan zeggen dat alle vrouwen/mannen op dezelfde manier in elkaar zitten/hetzelfde zijn?

Want ik ken meisjes genoeg waarmee ik geen dag zou kunnen samenleven.
0 x
I'm not much into health food, I am into champagne

Ik ben MEGA-MINDY!
Pearl
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Pearl »

Mindy schreef: Wil je hiermee dan zeggen dat alle vrouwen/mannen op dezelfde manier in elkaar zitten/hetzelfde zijn?
Want ik ken meisjes genoeg waarmee ik geen dag zou kunnen samenleven.
Nee, absoluut niet. Er zijn heel veel variaties binnen je eigen sekse ook natuurlijk, maar er zijn een aantal zaken waarin mannen (gemiddeld!) en vrouwen fundamenteel lijken te verschillen, terwijl dat binnen je eigen sekse eerder draait rond karakter, interesse, e.d. meer.

(Wel even zeggen dat ik hier niet meen te verkondigen dat ik de absolute waarheid in pacht heb he! Ik schrijf gewoon neer wat er momenteel in mijn hoofd aan het ronddraaien is.)
0 x
i feel almost everything
Gesloten