Rook je ?

Rook jij?

Ja
11
18%
Neen
17
28%
Neen, en Rookverbod mag zelfs nog strenger
23
38%
Soms, ik ben een gelegenheidsroker
9
15%

Totaal aantal stemmen: 60

frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Mette Marit schreef:
satine schreef:
Mette Marit schreef:
johan1969 schreef: De laatste keren dat ik in een cafe kwam, was ik de enige die geen bier dronk of rookte, en hield ik het er snel voor bekeken.
:shock: Dus om je te amuseren op cafe moet je bier drinken en roken???
mijn broer rookt of drinkt ook niet - en hij heeft dat ook steeds als hij een (een enkel) keertje op café gaat: je wordt niet voor 'vol' beschouwd als je niet met de grote hoop meedoet.
en als iedereen rookt (en dat stoort je) en iedereen is licht (of minder licht) beschonken, dan sta je daar als nuchtere ook maar wat op te kijken.....

het is dus iets genuanceerder dan dat. :wink:
Das dan de kuddementaliteit en totaal geen algemene gang van zaken...
Mensen die roken en drinken kunnen evengoed zeggen " wat voor boel is dat hier" en het hun aftrappen...
Hier kan ik niet meer volgen. ;)

Maar ben t wel eens met satine en johan. Ga tegenwoordig ook minder op café door de rokers en door het sneltempo dat er gedronken wordt als je met bepaalde vrienden op café gaat. Je kent dat soort situaties wel >> Er begint één te trakteren. 5 minuten later is er al een volgende die begint te trakteren. 5 minuten later nog één en plots sta je daar te blinken met een stock van 3 pinten en krijg je al scheve blikken dat je nog niet getrakteerd hebt. ;)

Allez, minder op café >> ik probeer er toch uit te zoeken waar ik minder last heb van de rook. :)
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Absolutt R.W.
Nog geen rang

Bericht door Absolutt R.W. »

Vandaag is er hier iemand begraven, 63 jaar oud, zeer weinig gerookt in zijn leven en weinig uren doorgebracht in café's. Eén keer per jaar kwam hij uit zijn kot. Met carnaval. Dan kende niemand hem.
Wie dan ook hebbe zijn ziel.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Wat veel rokers wel vergeten is dat als je andermans rook inadement, dat dat je gezondheid schaadt.

Als er iemand naast mij whisky staat te drinken, dat tast mijn lever niet aan. Da's het verschil.

En als je ongezond eet, daar kies je zelf voor, of je trekt het je niet meer aan. Ik denk dat geen enkele niet-roker, rook gezellig vindt.

En de cafe's worden helemaal niet rookvrij, spijtig genoeg.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

Ik denk, als ik dit hier allemaal lees, dat we misschien eens een forummeeting voor verdraagzaamheid moeten organiseren... :roll:

Er wordt in de café's, restaurants en openbare gelegenheid wel degelijk rekening gehouden met het rookverbod, vind ik. Ik had vroeger ook vaak last van prikkende, tranende ogen, maar dat kom ik nu nog zelden tegen...
Misschien zijn er uitzonderingen waar het rookverbod met de voeten getreden wordt, maar eerlijk gezegd, moest ik roker zijn, dan zou ik er nu zeker één opsteken op een plaats waar ik eigenlijk niet mag, puur uit ergernis.
Enne, wat mij vreselijk stoort is dat het nogal vaak mensen zijn die gestopt zijn met roken die het meest fanatiek tegen roken iopkomen, hypocrisie alom.

WAT IK AL EEN HELE TIJD PROBEER TE ZEGGEN IS: als je met mate rookt, kan het zoals met drinken met mate en alles wat je met mate doet geen kwaad voor de gezondheid.
En dit is 't laatste wat ik hierover post, zulle, zagen jullie (ik noem geen namen) maar rustig verder.

En als dit hoofdstuk afgesloten is, wordt er dan zo'n hetze gestart tegen het (matig)nuttigen van alcohol???
Hou er rekening mee dat ik dan zeker met grof geschut zal schieten!!!
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

naast het feit dat sigarettenrook enorm vervelend is als je uitgaat, speelt er bij mij nog iets anders mee...

rokers zijn voor mij gewoon totaal onaantrekkelijk als persoon, want zeg nu zelf:
hun huid/haar ziet er niet uit, als ze echt van die kettinggevallen zijn, hebben ze geelbruine nagels en vingers, hun adem/lichaam ruikt allesbehalve fris (kus dat eens zeg :shock: ) en als ze een uur of twee geen sigaret in hun handen gehad hebben beginnen ze te flippen...
niet echt iemand waar ik mijn hele leven mee zou willen spenderen... :?

en de rokers hier op het forum moeten niet beginnen roepen dat zij zo niet zijn, want dat lot wacht jullie allemaal als je lang genoeg rookt (als dit nu geen reden is om te stoppen, weet ik het ook niet meer :P )
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Als de sigaretten 9 € per pakje van 20 zouden kosten, zoals in Noorwegen, zou er misschien minder gerookt worden.

En 'roken met mate' bestaat niet , het is niet voor niets een verslaving.

Ik ken maar weinig mensen die er maar 3 per dag roken, of alleen op cafe.

En zelfs 3 sigaretten per dag roken is nog veel ongezonder dan niet roken.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

ben op mijn 14de beginnen roken en ben 'definitief' gestopt aan het begin van mijn zwangerschap van Sam (nu 18 jaar geleden).
tijdens mijn eerste zwangerschap was ik ook volledig gestopt, maar ben dan toch terug beginnen roken, toen Erik ongeveer 3 maanden was.

en nu ben ik een van de (blijkbaar zeldzame) gelegenheidsrokers - soms rook ik 3 sigaretten op een week, soms maandenlang geen enkele.

maar ik ga bijna nooit op café (buiten een terrasje in de zomer), dus dat compenseert dan weer. :wink:
maar het zeldzame safke dat ik dan toch rook, is gewoonlijk dan wel in combinatie met bier of wijn, dat is wel een feit.
0 x
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Verdraagzaamheid ... een schoon woord ..
0 x
Never put a sock in a toaster
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

zotteken schreef:Verdraagzaamheid ... een schoon woord ..
moet ook van de kant van niet rokers komen want die maken tegenwoordig teveel gangster van de rokers
0 x
Aanvaard een mens zoals hij is en heb respect voor de zwakkeren in de wereld !!
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Moet je dan ook verdraagzaam zijn tegen zatte chauffeurs ? Die schaden ook andermans gezondheid.

Van mij mag iedereen roken en zelfs 3 pakjes per dag, maar niet in de buurt van niet-rokers in een gesloten ruimte.

Mijn ervaring is, als je rokers een vinger geeft, pakken ze een hele arm, omdat ze verslaafd zijn.

Verdraagzaamheid moet blijkbaar steeds van 1 kant komen.

Roken is geen recht he. Da's iets waar je zelf voor gekozen hebt, daar mag je andere mensen niet mee lastigvallen.
0 x
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

johan1969 schreef:Moet je dan ook verdraagzaam zijn tegen zatte chauffeurs ? Die schaden ook andermans gezondheid.

Van mij mag iedereen roken en zelfs 3 pakjes per dag, maar niet in de buurt van niet-rokers in een gesloten ruimte.

Mijn ervaring is, als je rokers een vinger geeft, pakken ze een hele arm, omdat ze verslaafd zijn.

Verdraagzaamheid moet blijkbaar steeds van 1 kant komen.

Roken is geen recht he. Da's iets waar je zelf voor gekozen hebt, daar mag je andere mensen niet mee lastigvallen.
In mijn huis doe ik wat ik wil e :P of je er nu tegen kunt of nie ik rook hier toch en ergens anders pas ik mij aan maar mijn sigaret afpakken zal je nooit kunnen !!

nu probleem is ik zie het nu niet boete"s want het zal het aantal rokers niet afnemen in tegendeel
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Gertj3 schreef:
moet ook van de kant van niet rokers komen want die maken tegenwoordig teveel gangster van de rokers
ze kunnen moeilijk campagnes starten om roken aan te moedigen hé. :)

dat er van rokers gangsters gemaakt worden vind ik bullshit. Roken is gewoon ongezond en met zo'n acties probeert men dat de rokers te doen inzien. en vooral dat ze met roken dus ook niet-rokers lastig vallen.

En begin nu weer niet over alcohol hé, daarover gaat het hier niet. :)
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

frank schreef:
Gertj3 schreef:
ze kunnen moeilijk campagnes starten om roken aan te moedigen hé. :)

dat er van rokers gangsters gemaakt worden vind ik bullshit. Roken is gewoon ongezond en met zo'n acties probeert men dat de rokers te doen inzien. en vooral dat ze met roken dus ook niet-rokers lastig vallen.

En begin nu weer niet over alcohol hé, daarover gaat het hier niet. :)
ongezond?

ik ken né pé van 85 jaar en rookt en leeft nog
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2572

Bericht door satine »

Gertj3 schreef:ongezond?
ja, ik kende ook iemand die altijd supergezond geleefd heeft - en hij is op zijn 36ste gestorven aan longkanker :(
maar dat bewijst voor mij alleen dat de uitzonderingen de regel bevestigen.
Roken is nu eenmaal ongezond - ook voor de omgeving - en die pé die heeft gewoon heel veel chance gehad.
0 x
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

satine schreef:
Gertj3 schreef:ongezond?
ja, ik kende ook iemand die altijd supergezond geleefd heeft - en hij is op zijn 36ste gestorven aan longkanker :(
maar dat bewijst voor mij alleen dat de uitzonderingen de regel bevestigen.
Roken is nu eenmaal ongezond - ook voor de omgeving - en die pé die heeft gewoon heel veel chance gehad.
Ik zie daar niks ongezond aan in tegendeel het smaakt lekker
0 x
Gesloten