satine schreef:dit las ik in het topic van Waldek
kittykattenfan schreef:Als je zo naar kasper kijkt zie je duidelijk dat hij ook niet in kso zou misstaan (zie afl met tekening).
hij zou qua talent niet misstaan in het KSO, maar je moet de algemene vakken daar niet onderschatten hoor! dat ligt nog wel een streepje hoger dan in een TSO.

Bof ik heb KSO gedaan. 't 1e en 't 2e jaar secundair KSO zijn vrij zwaar ja omdat alle richtingen nog in één klas zitten (ge krijgt oa veel wiskunde voor de architecturale richting).
Echter, vanaf het 3e jaar kan je kiezen uit een hoop richtingen, waaronder beeldende en architecturale vorming (BAV) , en dat is zéér zwaar en zéér veel wiskunde en zo voor architect of soortgelijke beroepen te worden. Maar je hebt vanaf het 3e tot het 6e ook AO, artistieke opleiding, dat is veel en veel meer praktijk dan theorie, daar zou Kasper perfect inpassen.
BAV en AO zijn dus de uitersten, in andere richtingen die meer evenwicht tussen theorie en praktijk hebben (zoals ik een richting heb gedaan), krijg je nog 5 uur Nederlands per week (en 3 uur engels en 2 uur Frans), en das voor onze Kasper niet haalbaar.
In hoeverre hij zou kunnen volgen in vakken als Kunstinitiatie en Kunstgeschiedenis vraag ik me af, want deze zijn ook best moeilijk en moet je goed Nederlands en Geschiedenis voor kunnen.
EDIT: O ja, zoals hij die tekening maakte van Rosa, Waldek en hemzelf, das té goed om zo eventjes uit een mensenhand te komen! Dat hebben ze natuurlijk overgetrokken van een foto.