Nieuw: Politiek

Gesloten
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

ik heb ook nooit begrepen dat mensen voor de Gemeenteraad kiezen voor iemand die ze kennen, alleen omdàt ze hem kennen, ook al zouden ze anders nooit voor die bepaalde partij kiezen.
Maar dat is dus één van de nadelen van de stemplicht zeker?
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

ja, ik denk het.
enfin, zelfs al mochten die mannen van hier rechttegenover me iedere dag vriendelijk goeiendag zeggen, ik zou er nog niet aan denken om voor ze te stemmen. ;)
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Beiden spelen een rol, vind ik. Er zijn 2 nationale partijen waar ik NOOIT op zou stemmen, dus ook lokaal niet. Voor de rest zweef ik wat en kies ik dan ook voor bepaalde personen (of voor deze verkiezingen maar 1 persoon eigenlijk), waarvan ik denk dat ze de gemeente goed zouden besturen.

En de partij waar ik de vorige keren nationaal op gestemd heb, komt in mijn gemeente gewoon zelfs niet op, dus dan moet je wel uitwijken.
0 x
Rieka
x 435

Bericht door Rieka »

frank schreef:
oma schreef:
Pearl schreef:Ik merk dat mijn ouders voor de gemeente totaal anders stemmen dan voor de nationele verkiezingen. Nu primeert vooral het vertrouwen in mensen die ze kennen en niet de partij op zich.
Dat vind ik eigenlijk maar heel logisch.
Jammer dat we op nationaal vlak de politiekers niet allemaal kunnen kennen, als je begrijpt wat ik bedoel? *lol*
awel, ik vind dat niet zo logisch dat je nationaal en voor de gemeente voor verschillende partijen stemt. :)
Als je achter de ideeën van een bepaalde partij staat maakt het toch niet uit welk soort verkiezingen het zijn ? allez, dat vind ik toch. 8)
@Frank en Satine: ik bedoel dat het makkelijker is om iemand die je kent in te schatten, ik zou niet zomaar voor iemand stemmen enkel maar omdat ik hem/haar ken. :oops:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Vorig weekend in Bilzen geweest (Alden Biezen) en ik was verrast dat het daar zo'n zwart bastion was.

En ook Johan Sauwens, die verbrand is voor de nationale politiek is blijkbaar niet te hard beschaamd om nog eens voor burgemeester te gaan. :shock:
Laatst gewijzigd door johan1969 op wo 20 sep 2006, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Absolutt R.W.
Nog geen rang

Bericht door Absolutt R.W. »

johan1969 schreef:Vorig weekend in Bilzen geweest (Alden Biezen) en ik was verrast dat het daar zo'n zwart bastion was.

En ook Johan Sauwens, die verbrand is voor de nationale politiek is blijkbaar niet te hard beschaamd om voor burgemeester te gaan. :shock:
Sauwens is daar nu overigens ook burgemeester.
0 x
koetje36
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door koetje36 »

Ik moet ook weeral eens gaan stemmen. Voor de tweede keer. En ik weet totaal niet op wie ik moet stemmen.
Al die partijen. er is toch geen onderscheid. In elke partij is er maar een hoofddoel: Ikke ikke en de rest kan stikken. En dan moede daar enen uit gaan kiezen. Ik woon in een deelgemeenteke en ze doen hier niets. Je moet de straten hier eens zien liggen. amai. en nu passert aquafin overal en daarmee geraak je bijne de gemeente niet meer uit. Ze gaan door alles door, behalve door het land van de schepen. Dat zijn dan die mensen waar je zou moeten op stemmen.
En stemmen op iemand die je kent vind ik ook geen oplossing. Want nu lopen die mannen (en vrouwen) je deur plat en zijn ze schijnheilig vriendelijk.
In een woord: Ik haat verkiezingen.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

oma schreef: @Frank en Satine: ik bedoel dat het makkelijker is om iemand die je kent in te schatten, ik zou niet zomaar voor iemand stemmen enkel maar omdat ik hem/haar ken. :oops:
ik begrijp wat je bedoelt, maar wij hebben in onze wijk iemand die voor het 'Gemeenschapsleven' heel wat doet, (wijkcomité, sport voor de kansarme jongeren, bemiddelen als er culturele geschillen zijn... noem maar op, hij doet echt wel heel veel) maar hij komt op voor een partij waar ik nooit zou voor stemmen (en het is NIET VB), dus krijgt hij van mij geen stem..... :wink:
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

@koetje : dat is nu typisch zo'n reactie die naar anti-politiek ruikt. :)
Als je nog niet weet voor wie je gaat stemmen >> pluis de partijstandpunten eens uit op hun websites en beslis dan welke partij het dichtst bij jouw idealen ligt.
0 x
Be there at ten.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

frank schreef:@koetje : dat is nu typisch zo'n reactie die naar anti-politiek ruikt. :)
en wat is er mis met anti-politiek 8)

soit, ik ben er nog steeds niet uit op welke partij ik ga stemmen... normaal gezien (nationaal en provinciaal) weet ik het wel, maar voor de gemeente ligt dat wat anders... ze komen hier nl. met zo'n klein groepje op, heeft het dan eigenlijk wel zin om op hen te stemmen? :?

en meneer Walter Govaert (aka de criminele advocaat) met zijn donkerblauwe partij RESPECT (ze hebben hem uit de VLD hier geknikkerd en een hoop volk is hem gevolgd) moet zéker niet op mijn stem rekenen, die gaat Wetteren tot op het bot verkl*ten als hij ooit aan de macht zou komen :evil:
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
kittykattenfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door kittykattenfan »

ik heb geluk, ik moet daar nog niet gaan wakker liggen op wie ik stem enzo, dus meer zeg ik er ook niet over
0 x
Afbeelding
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

ook net de tevredenheidsenquête ingevuld en ik ben blijkbaar véél tevredener dan de 224 anderen die dat ingevuld hebben :mrgreen: (maar wat is dat aantal nu op 23.000 inwoners? :roll: )

onze huidige burgemeester zei het ook in Het Nieuwsblad: "De Wetteraar is niet rap tevreden. Maar op vijftien jaar tijd, tijdens mijn burgemeesterschap, is zijn gemeente wel helemaal veranderd. Blijkbaar brengt verandering weerstand teweeg. Wat voor de ene goed is, is voor de andere slecht. Ik wil echter werken met een visie, rekening houdend met het algemeen belang en niet dat van de enkeling. Een burgemeester moet zorgen voor een beleid.''

en hij heeft gelijk 8)
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

wel ja, de één klaagt omdat er niks gedaan wordt aan de slechte staat van bepaalde straten. en als er dan iets aan gedaan wordt wordt er geklaagd dat de straat open ligt. :)
0 x
Be there at ten.
darling
Nog geen rang

Bericht door darling »

Aangezien van de twee partijen waar ik in het verleden op stemde de ene niet opkomt in mijn stad en de andere een kartel vormt met een partij waar ik eigenlijk niet op wil stemmen, lag mijn keuze deze keer niet voor de hand.
Binnen de partij waar ik voor ga stemmen, kies ik dan wel voor de mensen die ik persoonlijk ken.

En ietwat off-topic : ik heb dit jaar het genoegen om opgeroepen te zijn om 's ochtends in het kiesbureau te zetelen en dat is dus blijkbaar van 7u30 tot 14uur :(
0 x
koetje36
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door koetje36 »

darling schreef:Aangezien van de twee partijen waar ik in het verleden op stemde de ene niet opkomt in mijn stad en de andere een kartel vormt met een partij waar ik eigenlijk niet op wil stemmen, lag mijn keuze deze keer niet voor de hand.
Binnen de partij waar ik voor ga stemmen, kies ik dan wel voor de mensen die ik persoonlijk ken.

En ietwat off-topic : ik heb dit jaar het genoegen om opgeroepen te zijn om 's ochtends in het kiesbureau te zetelen en dat is dus blijkbaar van 7u30 tot 14uur :(
We hebben met je te doen darling
veel sterkte!
0 x
Gesloten