Film

Gesloten
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

vanavond nog een filmpje gedaan in het kader van "Ladies@the Movies" van Kinepolis...

de film in kwestie was Imagine Me & You, een romantische komedie

Afbeelding

het verhaaltje: Rachel en Hector gaan trouwen en op het moment dat Rachel naar het altaar schrijdt, vangt ze de blik op van Luce, de bloemiste die de decoratie van de trouw verzorgt... Rachel meteen in de war en wanneer Luce dan ook nog lesbisch blijkt te zijn, weet ze het al helemaal niet meer...

flauw en zielloos filmpje met acteurs die als karton staan te acteren (behalve het ouderpaar van Rachel), alle situaties doen zo cliché aan als maar kan zijn, kortom: ik geloofde er niet in...

spijtig, want er zat zoveel meer in het gegeven van de film :(

on the bright side: die gratis Magnum was mooi meegenomen :lol:
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

deze namiddag naar Inside Man gaan kijken, vooral dan omdat mijn eeuwige godin Jodie Foster er in meedoet 8)

Afbeelding Afbeelding

degelijk filmpje over een bankoverval - of toch niet? het werd naar het einde toe allemaal een beetje ingewikkeld voor ondergetekende, maar 'k heb mij toch geamuseerd: Jodie is altijd goed (en hier is ze een regelrechte b*tch, me like :P ) en Denzel Washington mag er ook wel wezen :mrgreen:

ze mogen zeggen wat ze willen, 't zat in mijn ogen goed in elkaar :D
0 x
Nicolaske
Poster rang 1
Poster rang 1
x 1
x 56

Bericht door Nicolaske »

Ik ben dit weekend naar Silent Hill gaan kijken (met de mama).
Vrij goede horrorfilm, maar een iets te slap einde :?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

gisteren nog wat film gekeken:

Afbeelding

film gebaseerd op een razend populaire manga in Japan over een weesmeisje dat tot vechtmachine wordt getraind en dan samen met haar medekompanen een aantal oorlogsheren moet gaan vermoorden

soms vreselijk over the top, maar Aya Ueto is wel heel aangenaam om op te kijken 8)

daarna, back-to-back:
Afbeelding en Afbeelding

ter voorbereiding op X3, die binnenkort in de zalen verschijnt (ook te zien in mijn avatar :P )

het blijven entertainende films, ik kan er niets aan doen :lol:
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Gisteren met mijn date naar Date movie gaan zien. Da's een film van de makers van Scary Movie. Dus ook een eenvoudige, simpele maar grappige film. Verstand op nul.
0 x
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Munich pas gezien .. onderhoudend en soms ook wel gecompliceerd filmpje.. niet slecht.. het is eens wat anders dan we van Spielberg gewend zijn ..
een beetje ethiek in een mengelmoes met het populaire onderwerp terrorisme.. samengegoten doet dat dan hier en daar wat vragen ontspruiten zoals: Wat is het onderscheid tussen rechtvaardigheid en wraak ? .. En waar stopt uiteindelijk dan het betalen met gelijke munt ? Wraak om wederwraak..
Toch zit er natuurlijk de goede lerende les in, die uiteindelijk wel een beetje te verwachten viel ..
Hmm een middenmoter dan maar ...
0 x
Never put a sock in a toaster
Berta
Nog geen rang

Bericht door Berta »

Wij moeten voor school ' Plan 9 from outer space zien ' geregisseert door slechtste regisseur ooit :) Dat belooft :wink:
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Gisteren m'n tweede film van dit jaar met Philip Seymour Hoffman gezien >> Mission : Impossible 3. Laat zich nog het best vergelijken met een aantal afleveringen van 24 maar dan zonder veel subplots. plot lijkt eerst nogal ingewikkeld te zijn, maar dat valt uiteindelijk best wel mee (zeker als je het met de eerste aflevering van Brian De Palma vergelijkt). :) Voor de rest een heerlijke actiefilm met scenes in Berlijn, Vaticaanstad en Shanghai en verder zonder onnodige doemscenario's die enkel maar gesuggereerd worden. 8) Alleen met z'n melige eindes (wat ook vaak voorkomt in Lost) zou JJ Abrams nog iets kunnen leren van de makers van 24.

Afbeelding
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

waar gaat het toch naartoe in de wereld :roll:

Moslims uiten kritiek op "The Da Vinci code"

di 16/05/06 - Katholieken in India hebben steun gekregen van moslims in hun protest tegen "The Da Vinci code". Ook de moslims noemen de film godslasterlijk.

"De koran ziet Jezus als een profeet. Het boek en de film zijn dus een belediging voor moslims en christenen," zeggen de Indiase moslims.
Ze voegen eraan toe dat ze bereid zijn tot gewelddadige protestacties om de film uit de zalen te houden, als de regering niets onderneemt.
Intussen is Joseph Dias, een rooms-katholieke activist, begonnen met een hongerstaking. Hij wil die volhouden tot de film gebannen wordt.
"The Da Vinci code" komt op 19 mei in de zalen in India. De filmcommissie gaat de film een "Kinderen niet toegelaten"-label meegeven.
Ze willen ook dat de makers toestaan dat er bij het begin van de film nog eens extra de nadruk op gelegd wordt dat het om fictie gaat.

bron: vrtnieuws.net

hoe onnozel kan je worden :roll:
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

het zijn niet alleen de moslims die kritiek uiten op die film. Naar het schijnt trekt ie gewoon op niks. ;)

Da Vinci Code slecht onthaald door pers in Cannes

Het dagblad Variety, het invloedrijkste dagblad in Hollywood, heeft dinsdag zware kritiek geleverd op de langverwachte film "The Da Vinci Code". Variety bestempelde de film, gebaseerd op de bestseller van Dan Brown, als "zwaar" en "sinister", enkele uren na de persvisie van de film in Cannes.

Ook de hoofdacteurs Tom Hanks en Audrey Tautou worden onder vuur genomen door Variety. "Een van de redenen waarom de film zo snel teleurstelt is het gebrek aan verstandhouding tussen Hanks en Tautou, wat vreemd is gezien hun geniale prestaties in verscheidene vorige rollen", aldus het toonaangevende dagblad.

De Da Vinci Code werd getoond op de Croisette in Cannes aan 2.000 journalisten. De film werd uiterst koel onthaald en het publiek floot en lachte tijdens aangrijpende scènes. (Belga 08:55)
0 x
Be there at ten.
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Moesten ze het boek nu eens verstrippen ? :) Denk dat Glénat z'n Zwarte Loge wel geïnteresseerd zou zijn om die strip uit te geven na het succes van De Geheime Driehoek en INRI. 8)

Afbeelding Afbeelding
0 x
Be there at ten.
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Syriana : vrij zware film over politieke corruptie in de olie-sector .. Verschillende personages waaronder George Clooney ( Bob ) en Matt Damon (Bryan) spelen een rol in hun specifieke verhaal dat toch een deel van een groter geheel vormt. Elke beslissing die een personage neemt kan impact hebben op de levens van de anderen, zelfs de wereldbevolking. Een film om even bij stil te staan indien je dat niet al gedaan had..
Tevens zijn er wel enkele mooie stukjes met leuke omgeving waar te nemen :vb: een ontmoeting aan een dijk waar de golven meters hoog opspatten ..

Zeker wel eens de moeite om te zien maar je moet van het genre en van het onderwerp houden.. niet iets voor een avondje relaxt filmje kijken dus ..
0 x
Never put a sock in a toaster
koetje36
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door koetje36 »

Ik heb gisteren de da vinci code gezien. Door het lezen van wat mindere kritiek ben ik er met niet te veel verwachtingen naar toe gegaan. Maar ondanks al die kritiek vond ik hem heel goed. je moet wel volgen en het onderwerp moet je liggen.
Ik heb het boek niet gelezen en dat vind ik goed zo. Want als ik een boek heb gelezen en dan pas naar de verfilmong ga kijken heb ik ook altijd zo een dubbel gevoel. Dan vind ik het ook niet zo goed. Her ligt denk ik de basis van de slechte kritieken.
Ik vond de film super.
Ik ben van plan nu het boek te lezen.
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

net gedaan met het kijken naar The Producers (nee, niet het Matthew Broderick-vehicel van vorig jaar :roll: maar de originele met Zero Mostel en Gene Wilder)

Afbeelding Afbeelding

schitterende komedie :D

waarover gaat het?
een louche theaterproducent wil de slag van de eeuw slaan door een productie op poten te zetten die gegarandeerd gaat floppen: een slecht script, de vreselijkste regisseur en een cast die voor geen meter kan acteren... alles lijkt op rolletjes te lopen tot de avond van de première... want het stuk (Springtime for Hitler) slaat in als een bom :shock: :lol:

"Be quiet! I'm having a rhetorical conversation!" :roll2:
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Gisteren dan eindelijk Volver gaan zien, de nieuwste Pedro Almodóvar en da's meestal altijd wel een aanrader, zeker als Penelope Cruz dan nog de hoofdrol erin speelt. :) Deze keer terug een echte vrouwenfilm met zware thema's over de dood, incest, verzwegen familietragedies, "geesten" enz maar dan zeer luchtig verpakt. Het lijkt allemaal wat complex te zijn maar het zit terug heel goed in elkaar en doet zelfs een beetje aan Hitchcock denken. Carmen Maura speelt voor het eerst sedert Mujeres al borde de un ataque de nervios nog eens mee in een film van Pedro Almodóvar en dat als de "geest" van de moeder van Penelope Cruz.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
0 x
Be there at ten.
Gesloten