Marie Van Goethem (Patsy Van der Meeren)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Christel schreef:Simonne is nog wel bij Marie komen kijken hoe het gaat, maar verder hadden die ook allemaal geen contact met elkaar buiten de werkuren he?
Simonne heeft dankzij Marie toch efkes bij Vercammen kunnen werken toen ze boel had met Frank ?
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1667
x 2574

Bericht door satine »

frank schreef: Ja, jammer dat ze Jacques daarom moet helpen om Walter volledig klein te krijgen. Maar ja, ze wordt voorlopig gedreven door de haat om Leontien eens op haar plaats te zetten. En je moet eerlijk zijn : de rest heeft ook niks gedaan om Marie te helpen hé. :? Dat Frank en Simonne er bijvoorbeeld nooit aan gedacht hebben om (tijdelijk) Marie aan te nemen om het andere werk van Sanitechniek wat te helpen regelen toen Simonne Marie haar job overnam bij El Dorado.
ja, die mensen hebben pas zowat alles gehypothekeerd wat enigszins mogelijk was, die hadden daar toch geen geld voor? daarbij, tegen Leontien ingaan als de eerste bezorgdheid is : verderploeteren en probéren de kop boven water te houden? :?
frank schreef:Of dat Walter MArie niet aan een nieuwe job geholpen heeft bij Ter Smissen of wie weet zelfs bij Uit & Thuis (als Maaike daar al binnen geraakt ;) ).
enfin ja, momenteel is het wel spectaculairder om volgen natuurlijk. 8)
ja, direct na haar ontslag was Marie wel dé persoon om met een glimlach van oor tot oor achter de toog te gaan staan of om voor een appel en een ei voor haar ex-stiefmoeder te gaan fotootjes maken :P :wink:
0 x
LoreWittemans
Nog geen rang

Bericht door LoreWittemans »

Is Marie wel gelukkig met heel de situatie? Tis gelijk dat ze achter hoe moet ik het zeggen "stoere" gedrag, dat ze iets verbergt. Aan haar gezicht te zien is het nie precies datgene wa ze wou.
0 x
'Ik ben een Delhaizemens'

Rosa: Werkt ma moeder...
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

LoreWittemans schreef:Is Marie wel gelukkig met heel de situatie? Tis gelijk dat ze achter hoe moet ik het zeggen "stoere" gedrag, dat ze iets verbergt. Aan haar gezicht te zien is het nie precies datgene wa ze wou.
Erg ver zal ze wel niet moeten zoeken naar enthousiast personeel. Eva kan het geld wel gebruiken en Cois zal wel iets willen terugdoen omdat ze hem onderdak geeft. En Waldek zal zo zonder dop ook wel rap aankloppen bij Marie. :)
0 x
Be there at ten.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Het komt dus allemaal nog wel goed. :shock:

Maar wat kent Eva nu van sanitair ?
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

een secretaresse hoeft niet veel te kennen van sanitair hé EN ze heeft nog voor Vercammen gewerkt.
0 x
Be there at ten.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Het wordt daar een gezellige boel bij Marie :

Marie zelf, Eva (en later ook Nandje ?), en nu ook Cois.

Het strafste is dat dat ook haar collega's worden.

Ik zou het niet kunnen verdragen om met mijn collega's samen te wonen.
Eens iets gaan drinken of zo, tot daar toe, maar op den duur praat je thuis ook constant over het werk.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Om door te gaan op het topic van Luc;
ik vraag me af of Marie het eigenlijk wel in de gaten heeft dat Luc alleen maar bezig is met Vercammen terug te krijgen... Ze kan zich nu dan wel willen meten met Leontien op zakengebied, en dezelfde "harde zakenvrouw" uithangen, maar ik vraag me toch af of ze dat wel in zich heeft.. :? Overigens ook niet zo slim van haar om Luc te vertrouwen en in dienst te nemen. Zij zal toch ook wel beseffen dat hij nog altijd met Leontien getrouwd is en dat zijn gezin voor hem op de eerste plaats komt?

Al bij al blijf ik het een vreemde beslissing van haar vinden... :?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Luc
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door Luc »

Christel schreef:Om door te gaan op het topic van Luc;
ik vraag me af of Marie het eigenlijk wel in de gaten heeft dat Luc alleen maar bezig is met Vercammen terug te krijgen... Ze kan zich nu dan wel willen meten met Leontien op zakengebied, en dezelfde "harde zakenvrouw" uithangen, maar ik vraag me toch af of ze dat wel in zich heeft.. :? Overigens ook niet zo slim van haar om Luc te vertrouwen en in dienst te nemen. Zij zal toch ook wel beseffen dat hij nog altijd met Leontien getrouwd is en dat zijn gezin voor hem op de eerste plaats komt?

Al bij al blijf ik het een vreemde beslissing van haar vinden... :?
Dat vind ik ook. Marie mist volgens mij ook heel wat zakelijke ervaring. En blijkbaar is ze heel wanhopig als ze zelfs Luc er bij moet halen. Luc staat er veel sterker voor.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik zie niet in hoe Luc als gewone bediende de zaak kan overnemen.

Maar Marie staat idd wel té goed met zichzelf tegenwoordig. Hoogmoed komt voor de val.
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

wat is dat toch met Marie van tegenwoordig :?

ok, dat ze wat meer haar op haar tanden gekregen heeft, maar zo'n bitch dat dat geworden is zeg :shock:
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

En waarom moest ze lachen met Mo's ramadan ? Dat zou ze vroeger nooit gedaan hebben. Ik vond dat eigenlijk een flauwe 'vondst' van de schrijvers. Marie is toch een verstandige jonge vrouw van de wereld, die zou dat toch niet doen.
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

zodanig met r werk bezig zeker dat ze even vergat dat ze ook taktvol mag zijn ?
0 x
Be there at ten.
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

satine schreef:ze mag dan nog 100 keer baas zijn - de manier waarop ze hem behandelt is er ook over, vind ik.
voilà, dat vind ik ook, 't is niet omdat je baas bent, dat je iedereen moet afblaffen he...

en achterklap over je personeel kan ook niet, zeker niet als die er niet bij zijn om zich te kunnen verdedigen
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Ik vind juist dat Marie zich heel hard heeft ingehouden tegenover Leontien.

Ze had heel andere zaken kunnen zeggen....

En over positieve discriminatie.... Hoeveel % allochtonen zijn er in Vlaanderen (10% ?) en hoeveel zijn er in Thuis ? Enkel Mo, Aisha en Kasper.

Da's misschien betuttelend dat ze het zo in de kijker zetten, maar dan is geen rokers tonen ook betuttelend (maar ook wel positief).
0 x
Plaats reactie