Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de NMBS het gebruik van zebrapaden in de trein wil invoeren. Dit om het oversteken in de treinen op een veiligere manier te doen verlopen. Men is zelfs met een proefproject gestart op de treinverbinding tussen Hasselt en Gent. Afhankelijk van het succes hiervan zal er later besloten worden om het verder uit te breiden. Enfin dit maar om te zeggen dat ik zelf veilig en wel op de trein geraakt ben op die zonnige zondagmorgen (voorzien van factor 20 uiteraard). Mede door de goede zorgen en de leuke babbel met eminent forumlid Finlandia R.W. stonden we plots in Gent. En wie stonden ons daar toch wel niet op te wachten,... in willekeurige volgorde waren dat Sarita (met factor 8 ), Tine (nog veranderlijker dan de wind), Valda (nog steeds met staart), Darling, Aevander en zijn eega met aanstaande zonen of dochter(s). De begroeting was uiteraard zeer hartelijk, waarna de wandeling kon ingezet worden richting stad. Met het MoMo-plan in de hand en Darling op kop en de nodige aanmoedigingen voor onze oudere medemensen liep dat van het spreekwoordelijke leien dakje. Mc Donald’s in zicht! Pearl in zicht! Nog twee andere dames in zicht! Wie zouden dat zijn? Misschien wel JustMe en Flup,... yeah goed gegokt van Pearl en Tine. Blijkt dat de dames van haarkleur gewisseld hebben,... je moet het maar doen. Ging MoMo nu komen of niet? Jawel,... juffrouw MoMo was ook van de partij! Was Lunch Garden nu open of gesloten op zondag? Het doet er niet toe,... de slabar was wel lekker,... ik hoop hetzelfde voor de vol-au-vent. Ondertussen was de namiddag al begonnen en werden er elders in Gent nog verschillende mensen wakker. Wat doe je dan als je op een zonnige zondagnamiddag uit je bed komt? Juist ja,... een koffietje gaan drinken in Lunch Garden. Als we maar lang genoeg wachten zal “nieuweling” Luc ook nog arriveren. Wat er daarna volgde was een tocht langs diverse plaatsen in de ongetwijfeld oh zo leuke Gentse binnenstad, iedereen met zijn vriendje en de twee(!) gidsen voorop. Een tocht die leidde van het Pole Pole gebeuren naar het hippe cafe met die oh zovele theesoorten (die helemaal geen thee bleken te hebben, jawel!), de Vrijdagmarkt, de Vlasmarkt, Bij St-Jacobs en het Baudelopark. En toen plots, zomaar, was die laatste pint leeg, was het bijna 18h00, en herinner ik mij niks meer,....
Het vervolg lees ik graag in andere verslagen (hint).
Moraal van ’t verhaal voor mezelf, helaas veel te kort, maar wel leuk, op naar de volgende!

) (