Terugkeer Marie ?
Forumregels
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
- johan1969
- Poster rang 5
- x 26
- x 276
Terugkeer Marie ?
Naar het schijnt zou een oudgediende terugkeren ? Zou het Marie (dochter van dr Dré) kunnen zijn ? Ik zag haar wel graag bezig.
0 x
- Kiki_Dee
- Poster rang 4
- x 173
- x 549
Terugkeer Marie ?
Ik had hier al ergens gelezen at het Marie zou zijn. Zij zou de ex zijn van die Carlos, die gescheiden papa waar Christine Femke aan wil koppelen.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Terugkeer Marie ?
Dat is eigenlijk niet officieel, dat is een ding dat de ronde doet op de FB-pagina van Thuis.
Dus we zullen nog even moeten afwachten of het waar is of niet.
Dus we zullen nog even moeten afwachten of het waar is of niet.
0 x
-
- Nog geen rang
- x 1
Terugkeer Marie ?
Het is waarheid! Bepaalde figuranten van Thuis konden hun mond niet houden jammergenoeg. Ze werd al gepost bij buitenopnames in de dreef van Ternat
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Terugkeer Marie ?
In de preview voor volgende week vertelt Lowie aan Nonkel Frank dat hij een halfbroer heeft - kind van Marie en Luc?
0 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1360
- x 1719
- Contacteer:
Terugkeer Marie ?
Ja, heb dat ook gehoord! Heb aan alle kanten zitten puzzelen, maar dat is de enige mogelijkheid. Of heeft z'n mama nog een zoon gekregen na Luc. Dat zou Lowie toch geweten hebben. Dus de enige oplossing is Luc inderdaad.satine schreef: vr 07 mar 2025, 21:53 In de preview voor volgende week vertelt Lowie aan Nonkel Frank dat hij een halfbroer heeft
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
-
- Nog geen rang
- x 13
Terugkeer Marie ?
Het kan ook een veel oudere broer zijn. Toen Leontien na de dood van haar vader uit het buitenland terugkwam werd gezegd dat Frank ooit nog een korte affaire met haar gehad heeft. en bestaat dus de mogelijkheid dat Frank de vader is.daffy duck schreef: za 08 mar 2025, 08:05 ... dat is de enige mogelijkheid. Of heeft z'n mama nog een zoon gekregen na Luc.
Zo blijven we binnen het thema van Thuis met halfbroers/halfzusters die ook elkaars neef/nicht zijn:
Peggy en Bianca,
Femke en Britney,
Robin en Sandrien (die bovendien ook elkaars achterneef/achternicht zijn) (en als extra daar bovenop ook nog eens via adoptie een tweede keer neef en nicht geworden zijn)
0 x
-
- Nog geen rang
- x 196
- x 35
Terugkeer Marie ?
Wij kijken nog maar vrij recent naar Thuis (een goede twee jaar), maar het is allemaal wat ingewikkeld
In ieder geval is er op de Facebookpagina van Thuis een filmke gepost waarin de terugkeer van Marie wordt aangekondigd door Dieter.

In ieder geval is er op de Facebookpagina van Thuis een filmke gepost waarin de terugkeer van Marie wordt aangekondigd door Dieter.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Terugkeer Marie ?
De halfbroer is een zoon van Marie en heet Andreas, hij zou 20 zijn.

Verder staat nog in het artikel:
Bron: https://www.hln.be/tv/voor-mijn-kindere ... ~a33ea2f0/
Edit: ook VRT NWS heeft er een artikel over gepost - de rol van Andreas zal gespeeld worden door Pepijn Huysman.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/03/03 ... -in-thuis/
Marie wist dat ze zwanger was toen ze uit het Thuisdorp vertrok, maar wou niet dat Luc zich met de opvoeding bemoeide.Andreas is 20, terwijl Marie pas in 2008 zwanger werd.
“Dat is een dichterlijke vrijheid van de schrijvers en ook begrijpelijk. Een twintiger biedt in het verhaal meer mogelijkheden dan een 16-jarige.”

Verder staat nog in het artikel:
Wat staat de kijker te wachten?
“Interessante verhaallijnen met de nodige twists, want Andreas is de halfbroer van Lowie en neef van Frank. Marie wil dat haar zoon zijn familie leert kennen, maar misschien duiken er weldra nog wel andere redenen op waarom ze net nu verschijnt. (lacht mysterieus) In elk geval keert Marie anders terug naar de Dreef, want het moederschap heeft haar zachter en begripvoller gemaakt. Al weet ze nog altijd goed wat ze wil en duiken de bitchy trekjes die ze vroeger als zakenvrouw had, af en toe weer op. Marie keert trouwens terug als alleenstaande mama. Op relationeel vlak ligt alles dus open.”
Bron: https://www.hln.be/tv/voor-mijn-kindere ... ~a33ea2f0/
Edit: ook VRT NWS heeft er een artikel over gepost - de rol van Andreas zal gespeeld worden door Pepijn Huysman.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/03/03 ... -in-thuis/
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Terugkeer Marie ?
Blijkbaar zit het artikel in HLN achter een betaalmuur, dit is wat er in staat:
“Voor mijn kinderen zal ik er altijd zijn, maar nu is het weer mijn beurt”: Patsy Van der Meeren keert na 17 jaar terug als Marie in ‘Thuis’
Begin januari verbaasde Leen Dendievel de ‘Thuis’-kijker door zes jaar na haar exit weer als Kaat op te duiken in de VRT-soap. Patsy Van der Meeren (49) doet nog straffer: haar personage Marie maakt eerstdaags een re-entry na liefst zeventien jaar afwezigheid. Waarom was het zo stil rond de actrice en wat mag de soapliefhebber verwachten? “Patsy wilde niet dat haar bedpartner Luc Bomans zich zou bemoeien met de opvoeding van haar zoonPatsy was erg verrast toen de makers haar zeventien jaar na haar exit voorstelden om als Marie een comeback te maken. “Dat had ik niet zien aankomen”, aldus de actrice. “En zeker niet dat mijn personage ondertussen ook een zoon heeft: Andreas. Toen Marie in 2008 uit ‘Thuis’ verdween, was ze nog kinderloos, maar blijkbaar wel al zwanger. Al werd dat toen bij haar exit niet vermeld. Bij haar terugkeer zal Marie vertellen dat ze toen wel wist dat ze in verwachting was en net daarom vertrok. Ze wilde niet dat haar toenmalige bedpartner Luc Bomans zich zou bemoeien met de opvoeding van haar zoon.”
Zag je deze re-entry meteen zitten?
“Tuurlijk, want ik heb altijd veel sympathie gehad voor mijn personage. En ik heb er mooie herinneringen aan. Ik heb meteen toegezegd, ook al weet ik nog niet hoelang ik in het verhaal zal meedraaien. Het zal toch voor ‘effe’ zijn. Daarna zien we wel.”
“Interessante verhaallijnen met de nodige twists, want Andreas is de halfbroer van Lowie en neef van Frank. Marie wil dat haar zoon zijn familie leert kennen, maar misschien duiken er weldra nog wel andere redenen op waarom ze net nu verschijnt. (lacht mysterieus) In elk geval keert Marie anders terug naar de Dreef, want het moederschap heeft haar zachter en begripvoller gemaakt. Al weet ze nog altijd goed wat ze wil en duiken de bitchy trekjes die ze vroeger als zakenvrouw had, af en toe weer op. Marie keert trouwens terug als alleenstaande mama. Op relationeel vlak ligt alles dus open.”
Andreas is 20, terwijl Marie pas in 2008 zwanger werd.
“Dat is een dichterlijke vrijheid van de schrijvers en ook begrijpelijk. Een twintiger biedt in het verhaal meer mogelijkheden dan een 16-jarige.”
Hoe was het weerzien op de set?
“Heel tof, want ik werd warm ontvangen. De anciens kende ik natuurlijk nog van vroeger. Zeker omdat ik met sommigen contact heb gehouden. Maar er is ondertussen ook een hele nieuwe lichting aan de slag en bij hen voelde ik me eveneens erg welkom. Al had ik ook wel het gevoel: ‘Oei, waar is de tijd?’ Het viel me ook op, hoe anders ‘Thuis’ tegenwoordig wordt gemaakt. Er gebeurt in de serie veel meer en op kortere tijd.”
Je speelde destijds tien seizoenen in ‘Thuis’. Hoe blik je terug op die periode?
“Ik heb me toen enorm geamuseerd en geen dag tegen mijn zin gewerkt. Ik hield er veel vrienden op na, waardoor ‘Thuis’ altijd een speciale plek in mijn hart had. Op een rol in ‘Goesting’ en een gastrol in ‘Familie’ na werd het de voorbije jaren wel wat stiller rond mij. Ik ben nooit goed geweest in lobbyen om nieuwe opdrachten te krijgen. Ik had er misschien iets meer achter moeten zitten en misschien ben ik ook iets te lang bij ‘Thuis’ blijven hangen.
Tegenwoordig zijn de tijden anders en kan je veel makkelijker van de ene tv-serie naar de andere stappen, maar toen was dat ongewoon. Je kreeg makkelijker een stempel. Los daarvan veranderde mijn leven twaalf jaar geleden ook drastisch, toen mijn zoon Jef geboren werd. En vijf jaar later ook mijn dochter Charlotte. Twee kinderen in huis: dat slorpt ook veel tijd en energie op. Ik heb toen heel bewust een pauze ingelast om voor mijn kinderen thuis te zijn.”
Een goede keuze?
“Ik heb daar geen seconde spijt van gehad. Het moederschap blijft een enorme verrijking. Ik vond toen ook een deeltijdse maar vaste job dicht bij huis. Dat was interessant met mijn twee kinderen. Maar nu zijn ze wat groter en heb ik het gevoel dat ik hen al wat meer kan loslaten. En daarom pik ik met plezier de draad van het acteren weer op. Ik zal er altijd voor mijn kinderen zijn, maar nu is het toch ook weer een beetje mijn beurt.”
Hoe kijken Jef en Charlotte aan tegen je tv-carrière?
“Ze weten wel dat ik ooit in ‘Thuis’ heb gespeeld, maar dat dringt niet helemaal tot hen door. Ze hebben dat ook nooit gevolgd, aangezien ze toen zelfs nog niet geboren waren. Heel af en toe bekijken we een oude aflevering op VRT MAX en dan zegt mijn dochter dat ze me bijna niet herkent en dat ik toen wel héél jong was: ‘Was jij dat echt, mama?’ Mijn zoon is ook wel enthousiast en volgt ‘Thuis’ sinds kort, omdat hij weet dat ik er binnenkort in zal opduiken.”
“Voor mijn kinderen zal ik er altijd zijn, maar nu is het weer mijn beurt”: Patsy Van der Meeren keert na 17 jaar terug als Marie in ‘Thuis’
Begin januari verbaasde Leen Dendievel de ‘Thuis’-kijker door zes jaar na haar exit weer als Kaat op te duiken in de VRT-soap. Patsy Van der Meeren (49) doet nog straffer: haar personage Marie maakt eerstdaags een re-entry na liefst zeventien jaar afwezigheid. Waarom was het zo stil rond de actrice en wat mag de soapliefhebber verwachten? “Patsy wilde niet dat haar bedpartner Luc Bomans zich zou bemoeien met de opvoeding van haar zoonPatsy was erg verrast toen de makers haar zeventien jaar na haar exit voorstelden om als Marie een comeback te maken. “Dat had ik niet zien aankomen”, aldus de actrice. “En zeker niet dat mijn personage ondertussen ook een zoon heeft: Andreas. Toen Marie in 2008 uit ‘Thuis’ verdween, was ze nog kinderloos, maar blijkbaar wel al zwanger. Al werd dat toen bij haar exit niet vermeld. Bij haar terugkeer zal Marie vertellen dat ze toen wel wist dat ze in verwachting was en net daarom vertrok. Ze wilde niet dat haar toenmalige bedpartner Luc Bomans zich zou bemoeien met de opvoeding van haar zoon.”
Zag je deze re-entry meteen zitten?
“Tuurlijk, want ik heb altijd veel sympathie gehad voor mijn personage. En ik heb er mooie herinneringen aan. Ik heb meteen toegezegd, ook al weet ik nog niet hoelang ik in het verhaal zal meedraaien. Het zal toch voor ‘effe’ zijn. Daarna zien we wel.”
Andreas is 20, terwijl Marie pas in 2008 zwanger werd.
Hoe was het weerzien op de set?
“Heel tof, want ik werd warm ontvangen. De anciens kende ik natuurlijk nog van vroeger. Zeker omdat ik met sommigen contact heb gehouden. Maar er is ondertussen ook een hele nieuwe lichting aan de slag en bij hen voelde ik me eveneens erg welkom. Al had ik ook wel het gevoel: ‘Oei, waar is de tijd?’ Het viel me ook op, hoe anders ‘Thuis’ tegenwoordig wordt gemaakt. Er gebeurt in de serie veel meer en op kortere tijd.”
Je speelde destijds tien seizoenen in ‘Thuis’. Hoe blik je terug op die periode?
“Ik heb me toen enorm geamuseerd en geen dag tegen mijn zin gewerkt. Ik hield er veel vrienden op na, waardoor ‘Thuis’ altijd een speciale plek in mijn hart had. Op een rol in ‘Goesting’ en een gastrol in ‘Familie’ na werd het de voorbije jaren wel wat stiller rond mij. Ik ben nooit goed geweest in lobbyen om nieuwe opdrachten te krijgen. Ik had er misschien iets meer achter moeten zitten en misschien ben ik ook iets te lang bij ‘Thuis’ blijven hangen.
Tegenwoordig zijn de tijden anders en kan je veel makkelijker van de ene tv-serie naar de andere stappen, maar toen was dat ongewoon. Je kreeg makkelijker een stempel. Los daarvan veranderde mijn leven twaalf jaar geleden ook drastisch, toen mijn zoon Jef geboren werd. En vijf jaar later ook mijn dochter Charlotte. Twee kinderen in huis: dat slorpt ook veel tijd en energie op. Ik heb toen heel bewust een pauze ingelast om voor mijn kinderen thuis te zijn.”
Een goede keuze?
“Ik heb daar geen seconde spijt van gehad. Het moederschap blijft een enorme verrijking. Ik vond toen ook een deeltijdse maar vaste job dicht bij huis. Dat was interessant met mijn twee kinderen. Maar nu zijn ze wat groter en heb ik het gevoel dat ik hen al wat meer kan loslaten. En daarom pik ik met plezier de draad van het acteren weer op. Ik zal er altijd voor mijn kinderen zijn, maar nu is het toch ook weer een beetje mijn beurt.”
Hoe kijken Jef en Charlotte aan tegen je tv-carrière?
“Ze weten wel dat ik ooit in ‘Thuis’ heb gespeeld, maar dat dringt niet helemaal tot hen door. Ze hebben dat ook nooit gevolgd, aangezien ze toen zelfs nog niet geboren waren. Heel af en toe bekijken we een oude aflevering op VRT MAX en dan zegt mijn dochter dat ze me bijna niet herkent en dat ik toen wel héél jong was: ‘Was jij dat echt, mama?’ Mijn zoon is ook wel enthousiast en volgt ‘Thuis’ sinds kort, omdat hij weet dat ik er binnenkort in zal opduiken.”
1 x
-
- Poster rang 3
- x 121
- x 146
Terugkeer Marie ?
Zou ze dan morgen terugkeren en dat onverwacht bezoek op de werf zijn bij Peter en Lowie?
0 x
-
- Poster rang 3
- x 121
- x 146
Terugkeer Marie ?
Ik denk niet dat de zoon van Marie van Luc zal zijn. Misschien is dat te voor de hand liggend?
0 x
-
- Poster rang 5
- x 928
- x 1486
Terugkeer Marie ?
Zou Marie zich nog herinneren dat Lowie door haar een oog kwijt is geraakt als kind 

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1662
- x 2567
Terugkeer Marie ?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130108_00426839heidiw schreef: di 11 mar 2025, 00:20 Zou Marie zich nog herinneren dat Lowie door haar een oog kwijt is geraakt als kind
Blijkbaar is dat ondertussen wonderbaarlijk genezen en zal daar waarschijnlijk niet meer over gesproken worden.
Edit:
Wat ik mij afvraag: Het geld dat Lowie indertijd geërfd heeft, kwam van Leontien.
Maar de erfenis die hij normaal van Lucs kant zou krijgen, is afgepakt door Peter en Femke. Zou Andreas proberen dit te onderzoeken en aan te klagen, moest hij daar weet van krijgen?
Marie zal zich ook wel herinneren dat Luc niet bepaald hulpbehoevend was, toen zij het Thuisdorp verliet. Zou zij zich vragen besginnen stellen en zo eindelijk orde op zaken stellen?

Of is dit te lang geleden en blijft die oude koe - jammer genoeg - in de gracht liggen?
0 x
-
- Poster rang 1
- x 53
- x 83
Terugkeer Marie ?
@satine,
Maar wat als Luc Andreas nooit erkend heeft als zijn kind? Want daar lijkt het toch op..
Maar wat als Luc Andreas nooit erkend heeft als zijn kind? Want daar lijkt het toch op..
0 x