Nieuwe Thuis-generiek vanaf september

Alle spoilers over Thuis komen hier. Inhouden, nieuwe personages, ...
Forumregels
Hier komen alle spoilers over de serie te staan. Een spoiler is een tekst (of foto) die informatie verklapt over de serie die voor de kijker verborgen had moeten blijven. Opgelet: speculaties horen in het speculatieforum thuis!
RWSBfan
Poster rang 1
Poster rang 1

Nieuwe generiek vanaf september

Bericht door RWSBfan » vr 23 aug 2019, 16:40

Mooi gedaan,maar ik vind het qua intro op Familie gelijken.Nog iemand die deze conclusie trekt?

ThuisStan123
Nog geen rang

Bericht door ThuisStan123 » za 24 aug 2019, 12:48

Nou, ik ken de generiek van Familie niet. Maar het doet me er wel aan denken dat mijn klasgenoten me aankeken alsof ik een spook was toen ik hen zei dat ik naar Thuis keek. Nou, fans van de beide series hebben soms geen hoge dunk van elkaar (en van hun series ook niet). :nope:

Edit: in mijn geval bleef het bij verbazing. ;)

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door tvx1 » di 27 aug 2019, 12:03

Het viel me op dat Britney ook in de nieuwe generiek zit. Dat bekent dat Apollonia Sterckx nu officieel de vaste vertolkster is van dat personage...

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door tvx1 » di 27 aug 2019, 12:23

Ik vraag mij toch eigenlijk af waarom het nodig is om gemiddeld om de vijf jouw een compleet nieuwe generiek te maken. Vele van de bekendste en wereldwijd meest bekeken soaps en series (vb. The Bald and the Beautiful, Neighbours, Days of our lives, Dallas, Eastenders, enz...) gebruiken tot de dag van vandaag nog steeds dezelfde basismuziek als bij de eerste aflevering een paar decennia geleden. De compositie werd meermaals gemoderniseerd door de jaren heen, maar ze behielden steeds dezelfde basismelodie. En die soaps/series zijn vaak alleen al voor die intromelodie ongelooflijk bekend. Om de paar jaar een compleet nieuwe intromelodie maken voor een soap is blijkbaar iets typisch Belgisch. Gelukkig hebben ze bij Thuis wel nog de originaliteit om een unieke nieuwe melodie te schrijven. Bij Familie kunnen ze tegenwoordig niet beter dan simpelweg een bestaand lied (Stay the night van James Blunt) in het Nederlands te coveren.

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door tvx1 » di 27 aug 2019, 12:29

RWSBfan schreef:
vr 23 aug 2019, 16:40
Mooi gedaan,maar ik vind het qua intro op Familie gelijken.Nog iemand die deze conclusie trekt?
Dat vind ik toch niet. Niet qua beelden, niet qua muziek. De personages in de Familie bewegen veel spontaner en meer vrij doorheen het beeld. Daar vind ik de nieuwe thuisgeneriek toch iets minder bij. Sommige van de personages lopen wat te stijf naar de camera. En de muziek vind ik ook totaal niet op elkaar lijken. Bij familie hebben ze simpelweg Stay the night van James Blunt gecoverd en dat lijkt totaal niet op dit Thuis-lied.

deborah1
Nog geen rang

Bericht door deborah1 » di 27 aug 2019, 18:16

tvx1 schreef:
di 27 aug 2019, 12:23
Bij Familie kunnen ze tegenwoordig niet beter dan simpelweg een bestaand lied (Stay the night van James Blunt) in het Nederlands te coveren.
Nochtans heeft Familie sinds 7/11/17 een vernieuwde generiek met als muziek Hemel voor ons Twee geschreven & ingezongen door Stan Van Samang.
Moderator bericht:
*Algemeen moderatorbericht*

Dit topic gaat over de THUIS-generiek, niet over die van Familie.
Als er vergelijkingen worden gemaakt is dat geen enkel probleem, maar dan wel liever in *dit topic*
:text-thankyouyellow:

daffy duck
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 28 aug 2019, 20:11

tvx1 schreef:
di 27 aug 2019, 12:23
Neighbours, Days of our lives, Dallas, Eastenders, enz...) gebruiken tot de dag van vandaag nog steeds dezelfde basismuziek als bij de eerste aflevering een paar decennia geleden.
Volgens mij heeft buren inderdaad dezelfde muziek, maar de personages worden regelmatig aangepast en vervangen. Eastenders = zelfde muziek en visuele weergave doorheen de jaren. Er komen hier geen in de intro geen acteurs,actrices. Goed voor de herkenbaarheid. Maar als er zoals thuis en buren personage in de verfilming komen is de aanpassing noodzakelijk. Zou wel een beetje verouderd lijken als ze personges als Marianne, Rosa, Frank,...zouden opvoeren uit die tijd. Maar inderdaad een klinkende tune moet je houden, qua herkenbaarheid een aanrader.
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door apestaart » wo 04 sep 2019, 02:30

Ik heb zo de indruk dat die generiek sterk gelijkt op die van Neighbours en ik geloof dat daar een artikel in Het Laatste Nieuws er over verschenen is maar ik vind dat nergens terug.

Kiki_Dee
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Kiki_Dee » vr 06 sep 2019, 21:05

Ik vind het wat raar dat je na de flashback, het logo van Thuis ziet, dan een eerste scène en dan de generiek
I do not have a bitch resting face. I am a mom. I just have a bitch face. There is no resting going on here!

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » ma 09 sep 2019, 16:30

Daar moet ik ook echt een beetje aan wennen. Die volgorde lijkt een beetje raar of zo... :-?

Maar verder vind ik het wel een leuke generiek, eigenlijk. :yup: Lekker licht en vrolijk :thumbup:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Kiki_Dee
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Kiki_Dee » di 10 sep 2019, 20:45

Het viel mij op dat Waldek en Thilly samen in de generiek verschijnen, zou hun relatie dan toch een lang leven beschoren zijn?
I do not have a bitch resting face. I am a mom. I just have a bitch face. There is no resting going on here!

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » wo 11 sep 2019, 10:44

Dat zou kunnen.
Of misschien hebben ze ook wel bijkomende beelden geschoten van alle personages apart, zodat ze die in kunnen zetten als een koppel uit elkaar mocht gaan? Geen idee hoe zoiets werkt, eigenlijk, maar dat lijkt me wel zo veilig, aangezien in Thuis niks zeker is wat dat betreft :mrgreen: ;)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Plaats reactie