Wat komt in Thuis niet overeen met de werkelijkheid?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » di 14 mei 2019, 11:28

Ik denk dat het heel onrealistisch is dat een werkgever een hoogzwangere in dienst neemt, om het even voor welke job...
1/ Risico op plotse afwezigheid omwille van bevalling of complicaties...
2/ na de bevalling komt er bevallingsverlof en eventueel borstvoedingsverlof
3/ dan mag je weer voor vervanging zorgen.
4/ allemaal bijkomende kosten en "zorgen".
Idioot, Peter, heel idioot!
Ik weet niet of dan nu anders is, maar indertijd vroeg een werkgever (mocht eigenlijk niet) vlakaf of ik zwanger was....

ThuisStan123
Nog geen rang

Bericht door ThuisStan123 » di 14 mei 2019, 16:27

Interssant topic, hier. Misschien bedenk ik ook wel iets.

En inderdaad. Tamara ploft zowat uit elkaar. Nu nog gaan werken? Alsjeblieft

daffy duck
Poster rang 3
Poster rang 3
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 15 mei 2019, 10:24

Misschien even op het forum werpen wat ik niet zo realistisch vind:
-dat er in thuis weinig leven is op de set- geen huisdieren: zelfs geen goudvis of kat of iets anders vier potigs. Er zijn toch veel gezinnen en niemand heeft iets leuks om eens te vertroetelen :animals-dogrun: :animals-fishblue: :animals-cat:
- dat iedereen daar kookt met z'n uitgaanskleren. Moest ik dat thuis doen dan zouden ze spoedig tegen ons moeten zeggen de familie Plek is daar! :eek:
- en heel recent: dat Kaat daar een superluxe ontbijtje klaarstoomt, geen geld heeft om de huur te betalen en heel weinig centjes heeft omdat ze niet betaald werd door Paulien. Misschien maakt ze ook gebruik van de PP (product placement) waar de reeks kan op rekenen! :character-spamcan:
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » wo 15 mei 2019, 10:35

:lol: Dat laatste dacht ik ook even, toen ik die rijk gedekte tafel zag. :mrgreen: ;)

Wat de huisdieren betreft; dat heeft vooral te maken met wetten en regels, denk ik. Ze hebben het wel eens geprobeerd, met Zorro de goudvis (van Franky), het parkietje bij Frank en Simonne, met Bengo de hond (die heeft nog best lang meegedraaid) en met Wiske de kat (waar Lowie al snel allergisch voor bleek te zijn), maar ik geloof dat daar ongeveer net zoveel haken en ogen aan zitten als het mee laten spelen van kinderen; dat is ook bijna niet te doen... :)
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » wo 15 mei 2019, 12:31

daffy duck schreef:
wo 15 mei 2019, 10:24
- en heel recent: dat Kaat daar een superluxe ontbijtje klaarstoomt, geen geld heeft om de huur te betalen en heel weinig centjes heeft omdat ze niet betaald werd door Paulien
Dat vond ik idd ook heel opmerkelijk. Fin, 't Is de geste die telt, zei mijn vader zaliger vaak...

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » wo 15 mei 2019, 15:25

daffy duck schreef:
wo 15 mei 2019, 10:24
...dat er in thuis weinig leven is op de set.
Ook ernaast. Het is altijd grappig als je vanuit het raam van Boowie naar buiten kijkt en nooit eens een wolkje ziet bewegen, of een vogel vliegen - ah nee, want het is een kartonnen decor.

Hetzelfde geldt voor de villa van Steven. Vanuit het raam zie je een prachtige villawijk, maar er beweegt nooit iets. Niemand in kilometers ver te zien. Nooit de tuin, geen passage van auto's, nergens een vogel die rondvliegt, geen honden - katten enz.

Het is een beetje absurd, precies een toneelstuk. Hang dan een gordijn of maak geen buitenshots, zoals ze doen bij DD & B.

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » wo 15 mei 2019, 18:41

Tiboko schreef:
wo 15 mei 2019, 15:25
Ook ernaast. Het is altijd grappig als je vanuit het raam van Boowie naar buiten kijkt en nooit eens een wolkje ziet bewegen, of een vogel vliegen - ah nee, want het is een kartonnen decor.
Hetzelfde geldt voor de villa van Steven. Vanuit het raam zie je een prachtige villawijk, maar er beweegt nooit iets. Niemand in kilometers ver te zien. Nooit de tuin, geen passage van auto's, nergens een vogel die rondvliegt, geen honden - katten enz.
Het is een beetje absurd, precies een toneelstuk. Hang dan een gordijn of maak geen buitenshots, zoals ze doen bij DD & B.
In dit topic (althans zo bedoelde ik het toch) gaat het erom wat er in Thuis gebeurd wat in realiteit echt niet kan... In een toneelopvoering worden ook decors gebruikt...Dus dat strookt met de werkelijkheid en is hier neffest de kwestie, pardon topic...
Dat er in een soap decors worden gebruikt is normaal...
Dat een cafébaas zijn klanten laat wachten op hun bestelling, terwijl hij zijn stiefdochter Franse les geeft, dat is mijns inziens iets wat in de realiteit niet mag gebeuren of de klanten trappen het meteen af.

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » wo 15 mei 2019, 23:56

ikke schreef:
wo 15 mei 2019, 18:41
Dat een cafébaas zijn klanten laat wachten op hun bestelling, terwijl hij zijn stiefdochter Franse les geeft, dat is mijns inziens iets wat in de realiteit niet mag gebeuren of de klanten trappen het meteen af
Oh, maar dan kan je hier vele pagina's vol schrijven hé :)

Dat Christine elke dag opnieuw bij Boowie binnenloopt om tijdens de werkuren met Bob over haar trouw te leuteren, ik zie het nog niet meteen gebeuren bij een echt bedrijf.

Dat Nancy na 25 jaar kuisvrouw spelen ineens taxi-chauffeur wordt, ik kan het mij IRL niet voorstellen.

Dat Thilly constant de wereld rondreist en dat financiert door kleine klusjes als een paar weken in de Frens te werken of bij Judith heel even de telefoons op te nemen, ik zie het niet gebeuren.

Enz enz

catherine
Nog geen rang

Bericht door catherine » vr 17 mei 2019, 10:38

Dat Olivia een vrijgezellen organiseert voor Christine. Zoiets doe je voor een goede vriendin, niet voor iemand die je niet kan hebben.

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » vr 17 mei 2019, 12:22

catherine schreef:
vr 17 mei 2019, 10:38
Dat Olivia een vrijgezellen organiseert voor Christine. Zoiets doe je voor een goede vriendin, niet voor iemand die je niet kan hebben.

Als ik goed opgelet heb in de "les", doet Olivia dat om Christine een hak te zetten. Christine zal een vrijgezellenavond krijgen die ze NOOIT zal vergeten en die haar duidelijk zal maken dat Olivia geen vriendin van haar is. Ik zou die moeite niet doen voor iemand die ik echt niet mag, maar in Thuis zorgt dat voor suspense. :denk: :denk:

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » vr 17 mei 2019, 12:59

Dat klopt, maar het is wel heel onlogisch dat Christine haar dat nog laat regelen, toch? Christine is niet van gisteren en weet vast wel dat ze geen vrienden gemaakt heeft met haar gedrag de laatste tijd. Of daar ga ik toch vanuit.
Dat ze überhaupt nog mee wil gaan als die vrijgezellenavond dadelijk aanbreekt, lijkt mij maar raar. Ieder normaal mens zou snappen dat het geen leuke avond gaat worden.
Maar ja...Christine en normaal... :whistle: :crazy: :mrgreen:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » vr 17 mei 2019, 13:29

Christel schreef:
vr 17 mei 2019, 12:59
Dat ze überhaupt nog mee wil gaan als die vrijgezellenavond dadelijk aanbreekt, lijkt mij maar raar.
Het is niet alleen raar, het is totaal van de pot gerukt.

Dom is Christine niet, alleen "gemeen, geniepig, achterbaks en noem maar op..."

Het is zoals Lander die de Chinees vermoordt en daarbij één miljoen buitmaakt, om de week nadien bij Frank te gaan inbreken. Huh ???????????

Tegelprutser
Nog geen rang

Bericht door Tegelprutser » za 18 mei 2019, 12:04

Ik las ooit een blogpost over soap-regels die niet overeenstemmen met de werkelijkheid en één van de meest gebruikte regels is dat mensen zomaar bij elkaar binnenlopen zonder even vooraf te bellen of zelfs maar te kloppen op de deur (bv. het dokterskabinet).

Het is alsof men 'telepatisch' weet dat de persoon aan de andere kant van de deur vrij is om een babbel te slaan, je kan dit vergelijken met de intelligente schuifdeuren van de Star Trek ruimteschepen, die weten ook vooraf wanneer je binnen wil en wanneer je er gewoon voor wil blijven staan.

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » za 18 mei 2019, 12:08

Tegelprutser schreef:
za 18 mei 2019, 12:04
Ik las ooit een blogpost over soap-regels die niet overeenstemmen met de werkelijkheid en één van de meest gebruikte regels is dat mensen zomaar bij elkaar binnenlopen zonder even vooraf te bellen of zelfs maar te kloppen op de deur (bv. het dokterskabinet).
Dat is idd iets heel onrealistisch. Raar dat het hier nog niet eerder gepost werd. We zijn het inmiddels al heel gewoon gaan vinden?

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » za 18 mei 2019, 12:11

Tiboko schreef:
wo 15 mei 2019, 23:56
Oh, maar dan kan je hier vele pagina's vol schrijven hé
Doe maar!
Idd, Madam Christine die om de haverklap op 't werk van haar ventje binnenvalt, dat is een "goeie"!

Plaats reactie