OPEN BRIEF tav heren/dames scenaristen....

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2
x 17

Bericht door apestaart » wo 18 mar 2020, 11:31

Nickos schreef:
ma 30 dec 2019, 18:50
Het wandelende cliché van de bemoeizieke moeder/grootmoeder die iedereen liever ziet gaan dan komen.
Het wordt met dat personage van kwaad tot erger, kunnen ze nu echt Marianne niet terug omvormen zoals ze nu is zoals 3 jaar geleden dus dat zij weer eens gelukkig is en kan lachen zoals het nu momenteel aan toe gaat in de namiddagafleveringen?
Want nu is het echt niet meer te doen met dat personage, hele dagen aan een stuk stoken en ruzie maken en dan van die venijnige steken onder water geven, dat staat mij absoluut niet aan. :mad: :mad: :mad:
Dus aan de makers: ofwel dat personage terug omvormen zoals 3 jaar geleden ofwel moet dat personage maar eens verdwijnen al dan niet tijdelijk, al moet zij dan maar in een klooster gaan zitten om zich te herbronnen.
0 x

satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 77
x 127

Bericht door satine » di 24 mar 2020, 10:52

Gisteravond las ik deze reactie op de FB-pagina van Thuis.
Ze is niet van mij, maar verwoordt wel ongeveer wat ik ook denk:
Er scheelt toch iets aan de manier waarop vrouwen, en meer bepaald 'oudere' vrouwen, in Thuis worden voorgesteld. Wie schrijft deze rollen?
Marianne, Roza, Reinhilde, Karin en zelfs Angele worden allemaal voorgesteld als gefrustreerde heksen waar duidelijk iets aan scheelt.
Zelfs Tamara is bemoeiziek op het vervelende af.
Nogmaals, zijn die scenaristen allemaal gefrustreerde venten?
2 x

Thom
Poster rang 1
Poster rang 1
x 28
x 46

Bericht door Thom » di 24 mar 2020, 11:08

:lol:

Al kan ik degene eigenlijk geen ongelijk geven :silent: Al dat venijnige , begint me dermate te storen dat ik stilaan af begin te haken , ik heb de aflevering van gisteren niet gezien en op wat ik al lees, ga ik ook de moeite niet doen om het terug te lezen.

Misschien toch beter een vervroegd einde, dit seizoen? En dan in september hopelijk meer interessante verhaallijnen, dan onze 2 superbitches , grumpy oma, de hysterische avonturen van onze eveneens hysterische taxichauffeur,.......
1 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 62
x 93
Contacteer:

Bericht door daffy duck » di 24 mar 2020, 17:32

satine schreef:
di 24 mar 2020, 10:52
Marianne, Roza, Reinhilde, Karin en zelfs Angele worden allemaal voorgesteld als gefrustreerde heksen waar duidelijk iets aan scheelt.
Drink eens een deftig kopje thee, geniet van de rust en neem de verhaallijnen eens door...iets oudere vrouwen kunnen nog heel andere dingen doen dan op een bepaald moment op iedereens zenuwsysteem werken! :yup
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 183
x 80

Bericht door Christel » wo 25 mar 2020, 00:16

Het is vooral verbijsterend hoeveel cliché's ze rond onze oren gooien, vind ik...
- Oudere vrouwen hebben totaal geen eigen leven buiten hun kinderen en/of hun werk, en dan in zo'n mate dat het een regelrechte obsessie wordt.
- Als mensen een paar weken zonder relatie zitten dan scheelt er duidelijk iets aan ze. Alle remmen gaan los om z.s.m. een nieuwe partner te vinden.
- Advocaten zijn allemaal meedogenloos en liegen alsof het een tweede natuur is.
- Politieagenten zijn vooringenomen, lomp en bot, en zijn zo goed als niet in staat om zaken objectief te bekijken.
- Beschuldigingen zijn zo goed als altijd vals, en je moet hoe dan ook hemel en aarde bewegen om iedereen van je onschuld te bewijzen, ook al zijn er totaal geen bewijzen tegen je.
Enz...

Ik vind ze stuk voor stuk enorm ouderwets en storend, vooral ook omdat ze tegenwoordig zo'n beetje aan de lopende band gebruikt worden.
Hoe vaak is er de afgelopen tijd al niet iemand valselijk beschuldigd van aanranding? Hoe vaak gaat het nog voorkomen dat Karin willens en wetens mensen de duvel aandoet via haar beroep? Hoe vaak gaan Marianne's kinderen zich nog tegen haar keren door haar kleinkinderen als pion in te zetten? Hoe vaak gaat zij hen nog onterven? Hoe vaak moeten we nog "lachen" om de tenenkrommend slechte (Engelse) woordkennis van Nancy, Eddy en Angèle? Hoe vaak krijgen we nog te zien dat Stan slecht opgevolgd wordt - geestelijk - en dat hij de pedalen verliest? Hoe vaak gaan we nog te zien krijgen dat dokter Judith nog niet eens fatsoenlijk een glas limonade ingeschonken krijgt? Hoe vaak gaat Thilly nog laten zien dat ze een vrijgevochten vrouw is door gewoon alles en iedereen als een baksteen te laten vallen en met de Noorderzon te vertrekken? :-?

Toen Tania vanavond hortend en stotend zat te vertellen dat ze ooit verkracht geweest is, en dat de politieagenten haar destijds zeiden dat het haar eigen schuld was omdat ze het uitlokte met haar manier van kleden, stonden mijn tenen krom in mijn schoenen. Iedereen weet inmiddels wel dat deze bekrompen manier van denken er jarenlang voor gezorgd heeft dat slachtoffers geen aangifte deden, simpelweg omdat ze toch niet geloofd zouden worden. Wil Thuis nu bewijzen dat er ook daadwerkelijk veel valse aangiftes zijn geweest of zo? Of dat de tijd heeft stilgestaan en dat er nog steeds veel mensen zo bekrompen denken, maar dat daar van de andere kant ook vaak misbruik van gemaakt wordt? :-?
Is dat écht het signaal dat ze af willen geven met alle leugens en het bedrog wat er momenteel de ronde doet in zo goed als ALLE verhaallijnen?

Waar is de positiviteit gebleven?
Waar zijn de mensen van vlees en bloed die ook "normaal" kunnen reageren en nadenken?
Waar is het halve uurtje ontspanning - in plaats van ergernis - gebleven? :-?
4 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 131
x 49

Bericht door ikke » wo 25 mar 2020, 10:11

Thom schreef:
di 24 mar 2020, 11:08
Misschien toch beter een vervroegd einde, dit seizoen?
Een positief iets door de Coronacrisis: Thuis zal bijna zeker vervroegd een seizoenseinde kennen.
En eerlijk, ikke juicht het toe, "Thuis" is het kijken niet meer waard! Ik herbekijk nu samen met mijn echtgenoot de avonturen van "Axel Nort" . Zalig om een jonge Johny Voners en Nand Buyl bezig te zien! Heerlijk stuntelig. Geen gefrustreerde oude venten en vrouwen, geen achterbaks gedoe noch geroddel. Onvervalst amusement! LOL
Laatst gewijzigd door ikke op do 26 mar 2020, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x

Thom
Poster rang 1
Poster rang 1
x 28
x 46

Bericht door Thom » wo 25 mar 2020, 10:28

Helemaal eens met Christel en Ikke :yup: Sterker nog, ik ben zo goed als gestopt met kijken sinds deze week na eerst nog halve afleveringen te volgen, en ik denk niet dat ik het dit seizoen nog ga volgen. Overigens op FB veel negatieve reacties , zegt zeker genoeg over hoe diep Thuis gezonken is :nope:.
2 x

daffy duck
Poster rang 4
Poster rang 4
x 62
x 93
Contacteer:

Bericht door daffy duck » wo 25 mar 2020, 17:41

Ik heb vanaf de eerste dag, geen enkele aflevering gemist. Bij het op reis gaan vroeger opgenomen, nu gekeken in buitenland via VRT nu.
Maar dat zal nu toch spijtig genoeg iets minder worden! Zie er een beetje tegenop om nog te kijken naar al die intriges die ik niet meer begrijp wegens 'het is niet te begrijpen'..
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes

johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 6

Bericht door johan1969 » do 26 mar 2020, 08:48

Ik vind dat de scenaristen bij Thuis toch wel het spoor bijster zijn :

- Lowieke en Viv passen totaal niet bij mekaar
- Het hysterische gedoe van Tania, zo kennen we haar niet
- Adil die iets begint met Thily terwijl hij nog bij Waldek woont ! En anders is hij altijd zo correct en 'eerzaam'.
1 x

nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 77
x 7

Bericht door nounake » do 26 mar 2020, 11:35

En vergeet niet Karin die al langer hoe slechter wordt ...
0 x

Tiboko
Poster rang 4
Poster rang 4
x 44

Bericht door Tiboko » do 26 mar 2020, 12:04

nounake schreef:
do 26 mar 2020, 11:35
En vergeet niet Karin die al langer hoe slechter wordt ...

Ik snap dat je in een serie een bitch nodig hebt, maar dit is zo extreem overdreven dat het ongeloofwaardig wordt.

Waar is de tijd dat Luc de slechterik speelde, dat was ten minste nog leuk om te zien, dit is gewoon degoutant.
2 x

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 183
x 80

Bericht door Christel » do 26 mar 2020, 14:44

Tiboko schreef:
do 26 mar 2020, 12:04
Ik snap dat je in een serie een bitch nodig hebt, maar dit is zo extreem overdreven dat het ongeloofwaardig wordt.

Waar is de tijd dat Luc de slechterik speelde, dat was ten minste nog leuk om te zien, dit is gewoon degoutant.
Precies!

Het aantrekkelijke aan de vroegere "slechterikken" in Thuis, was dat ze ook een "normale menselijke" kant hadden. Wij als kijker zagen de kwalijke dingen die ze deden wel, maar de personages rondom hen wisten er vaak nog helemaal niks van. Dat maakte het juist spannend.

Of advocaat Swerts die een verkrachter bleek te zijn, bijvoorbeeld, viel pas heel laat door de mand omdat hij zijn smerige acties heel goed verborgen hield achter zijn masker van respectabele advocaat en partner van Marianne. Mensen die in die verkrachtingszaak verdacht werden, hadden in principe evengoed de schuldige kunnen zijn, omdat niks er heel dik bovenop lag. We wisten echt achteraf pas hoe de vork precies in de steel zat, en dat verhaal klopte als een bus. Dat was subtiel geschreven, en zo geloofwaardig dat het bijna in je eigen omgeving voor had kunnen vallen.
Dat is echt heel wat anders dan die 2 grijnzende dames met hun glaasje champagne gisteravond, bijvoorbeeld, bij wie de "slechtheid" er zo'n beetje vanaf druipt.

Het lijkt wel alsof de schrijvers tegenwoordig schrik hebben dat de mensen anders niet begrijpen wie "de goede" of "de slechte" is... :roll:
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

apestaart
Poster rang 2
Poster rang 2
x 17

Bericht door apestaart » do 26 mar 2020, 18:35

Christel schreef:
do 26 mar 2020, 14:44
Of advocaat Swerts die een verkrachter bleek te zijn
Vergeet William niet, die kon ook goed wegsteken dat hij een psychopaat was en dan die Danny de hoofdinspecteur die een pedofiel bleek te zijn en dan nog de schuld in de schoenen van Geert wou schuiven.
0 x

ikke
Poster rang 5
Poster rang 5
x 131
x 49

Bericht door ikke » vr 27 mar 2020, 12:32

Weet je, nu velen onder ons toch thuiszitten door de coronadreiging, zouden er hier toch wel weer "mooie" OPEN brieven kunnen gepost worden ipv losse flarden?
Dat was oorspronkelijk ook mijn bedoeling toen ik dit topic opende. Doe mij een plezier en maak jullie werk van een echte brief, daar hebben de meesten onder jullie nu toch wel de tijd voor? AUB? :text-thankyouyellow:
0 x

heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 21
x 85

Bericht door heidiw » za 28 mar 2020, 20:12

Beste scenaristen,
Ik weet het ik heb jullie al een aantal keer gevraagd om de rosse vonk te laten terugkeren... Maar jullie hebben de VERKEERDE teruggehaald!!! Ik bedoelde de kleindochter van Leo natuurlijk!
1 x

Plaats reactie