Wat vond je van de aflevering van "vandaag"?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
ikke
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door ikke » di 09 apr 2019, 18:06

Komaan zeg, na iedere aflevering! Waarom dan meteen niet elke keer ook alle mogelijke nood-en andere nummers? Er zijn altijd mensen die vragen hebben, over de kledij, over het drankgebruik, dus ook contactgegevens voor mensen die willen ontwennen, voor mensen die dringend een dokter nodig hebben en noem maar op! Laat het uit, aub, wie hulp nodig heeft, die heeft zo één of andere website te stekken, mits wat opzoekingswerk.

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » di 09 apr 2019, 19:08

Ik vind het allemaal zo grimmig tegenwoordig.

Waarom moet er in bijna iedere aflevering een drama gebeuren ? Sandrine die per ongeluk werd neergeschoten. Emil die ervoor zorgt dat Paulien een miskraam krijgt. De zoon die zijn moeder mishandelt. De moeder van Dries die een overdosis neemt. Steven die straks doodgaat en zelf de juiste moment wil kiezen...

Vroeger had je ook miserie in Thuis, maar nu is het elke week wel iets. De dag dat de kijkers dit beu worden, is het gedaan met deze serie en dat is jammer, een beetje meer afwisseling zou fijn zijn.

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door hannanaske » di 09 apr 2019, 19:39

Er is inderdaad véél drama de laatste tijd, maar ge kunt onmogelijk zeggen dat het saai is hé. :lol:
Imagination is the only weapon in the war against reality.

satine
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door satine » di 09 apr 2019, 20:16

Alle dagen alleen miserie?
We hebben toch ook 'vrolijke intermezzo's' waarin bijvoorbeeld Femke twee keer hetzelfde cadeau krijgt.
Dat was lachen geblazen! :lolno:
Nee, dan toch liever iets met meer inhoud dan die bladvulling. :angel:

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door hannanaske » di 09 apr 2019, 21:48

satine schreef:
di 09 apr 2019, 20:16
Alle dagen alleen miserie?
We hebben toch ook 'vrolijke intermezzo's' waarin bijvoorbeeld Femke twee keer hetzelfde cadeau krijgt.
Dat was lachen geblazen!
Nee, dan toch liever iets met meer inhoud dan die bladvulling.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Thuis is een soap hé. En een soap is nu eenmaal veel drama.

Als ik wil lachen zet ik netflix op en kijk ik naar een aflevering van friends.

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » wo 10 apr 2019, 11:50

Drama en dagelijkse dingen mogen ook afgewisseld worden, vind ik, en daar schort het de laatste tijd toch nogal aan. Natuurlijk verwacht ik in Thuis geen dijenkletsers van grappen elke 5 minuten, maar ik vind hetgeen ze ons de laatste weken voorschotelen, wel echt compleet het andere uiterste.

Dat bedoelde ik ook met dat tele-onthaalnummer, overigens. Ik vind het juist prima dat ze dat tonen, want ik begrijp héél goed dat mensen daar nood aan kunnen hebben na het zien van iets heftigs. Maar...: het feit dat het in Thuis eerst ongeveer 1x per seizoen voorbij kwam, en nu zowat iedere week, laat in mijn ogen wel zien dat veel verhaallijnen alleen nog maar van heftige situaties en ellende aan elkaar hangen.

En het kan heel goed aan mij liggen, want wat de een leuk vindt hoeft de ander nog niks te vinden, maar ik heb 10x liever een "gezapige", saaie scène aan de ontbijttafel waarbij mensen laten zien dat ze goed kunnen acteren door kleine nuances, dan al die heftigheid die van de onlogische toestanden en reacties aan elkaar hangen.
Ik kijk Thuis al vanaf het begin dus ik heb vergelijkingsmateriaal genoeg, en ik weet daardoor dat het ook anders kan dan dit...
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door hannanaske » wo 10 apr 2019, 21:12

Christine zag er zo mooi uit op het einde: meteen een beetje meer kleur. Dat kan ze wel gebruiken! Goed zo, Olivia! :clap:

Ik krijg de laatste tijd meer en meer déjà-vu's door naar Thuis te kijken. Ik kreeg vandaag een flashback naar de nineties; meer bepaald Wittekerke! Dat nichtje met haar kort blond haar die voor dokter Nellie werkte, was de voorloper van Tilly. Die zou toen ook op zo'n manier telefoontjes beantwoord hebben. :shock:
Ik moest lachen toen ik Waldek zag telefoneren met zijn hand. Mijn leeftijd? Of ik vrijgezel ben?
Niet dat het echt grappig is, maar gewoon omdat het zo absurd is.

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door heidiw » za 13 apr 2019, 12:46

De taxirit :laughing-rolling: zo genoten van het gekibbel tussen Leo en Marianne, en dan nog Nancy die tegen "madam" Marianne zei dat ze netjes op haar plaats moest blijven zitten en haar gordel omdoen want reglement is reglement :lol:
Verder, hoewel ik begrijp wat Paulien doormaakt wou ik haar na haar tirade tegen Emil de nek omwringen.

jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door jessie V. » do 18 apr 2019, 21:20

Veel leed, kommer en kwel. :(
Gelukkig hebben we Eddy nog. Dat gesprek met Jacques vond ik geweldig.

ThuisStan123
Nog geen rang

Bericht door ThuisStan123 » za 20 apr 2019, 10:06

De aflevering van gisteravond vond ik persoonlijk een van de mooiste die ik ooit heb gezien.

heidiw
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door heidiw » za 20 apr 2019, 11:53

Een mooie aflevering, ingetogen en uitbundig tegelijk. De opening van Stevenson, eigenlijk ook een beetje een ode aan het leven van Steven, het verdriet van Karin en Adil, de vreugde van Eddy en Angèle, het serene afscheid van Steven. De enige valse noten waren het lebberen van Waldek en Thilly en het gemene gedrag van Paulien.

Tiboko
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Tiboko » za 20 apr 2019, 11:59

Wat me ook opviel - ik kan me vergissen - was hoe Tom begerig keek toen de knap uitgedoste Thilly daar binnen kwam.

Ik heb sterk het vermoeden dat hij nog altijd niets uit zijn verleden geleerd heeft.

hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door hannanaske » za 20 apr 2019, 12:05

heidiw schreef:
za 20 apr 2019, 11:53
De enige valse noten waren het lebberen van Waldek en Thilly
Maar wat mij wel opviel aan Thilly; ik vond haar kapsel en haar kleedje erg mooi!!! :yup: Meestal heb ik mijn bedenkingen wel bij de keuze van kapsels van de stylisten, maar gisteren vond ik haar verschijning echt geslaagd.

tvx1
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door tvx1 » za 20 apr 2019, 16:44

hannanaske schreef:
wo 10 apr 2019, 21:12
Dat nichtje met haar kort blond haar die voor dokter Nellie werkte, was de voorloper van Tilly.
Dat was Danaë van Oeteren (personage Debby) zeker?

Christel
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Christel » za 20 apr 2019, 17:29

jessie V. schreef:
do 18 apr 2019, 21:20
Veel leed, kommer en kwel. :cry:
Gelukkig hebben we Eddy nog. Dat gesprek met Jacques vond ik geweldig.
Daar sluit ik me helemaal bij aan. :yup:
En ook gisteravond heb ik met volle teugen genoten, dit keer van Eddy & Angèle. Echt geweldig die 2 :lol:
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..

Plaats reactie