Denk dat die nog altijd aan hem hangt! Hoe ze gisteren weer met hem omging. Had een ogenblik het gevoel dat daar een kind van enkele maanden in die stoel zat en zij hem moest troosten na een groot verdriet! Schattike toch! Jij bent het allerbelangrijkste voor mij! Natuurlijk kan dat wel zijn maar er zijn grenzen aan het 'bepamperen'.
Marie Van Goethem (Patsy Van der Meeren)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1332
- x 1689
- Contacteer:
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- satine
- Poster rang 5
- x 1650
- x 2522
Kan die nu echt geen week zonder man? Ze at Cédric bijna op gisteren.
En weer op de sofa, terwijl ze allebei een eigen kamer hebben in dat huis.
Veel leren uit de fouten die ze maakt, doet ze toch ook niet.

En weer op de sofa, terwijl ze allebei een eigen kamer hebben in dat huis.
Veel leren uit de fouten die ze maakt, doet ze toch ook niet.

0 x
-
- Nog geen rang
- x 18
Echt, he, het zoveelste oversekste personage in "Thuis"
En dan de manier waarop ze met haar zoon omgaat, zo betuttelend, ze houdt hem echt klein, en dan dat gefriemel tussen Marie en Andreas.

En dan de manier waarop ze met haar zoon omgaat, zo betuttelend, ze houdt hem echt klein, en dan dat gefriemel tussen Marie en Andreas.

0 x
-
- Poster rang 5
- x 685
- x 528
Marie heeft ook wel wat van Lyn. Kijk mij eens zielig zijn!
0 x
-
- Poster rang 3
- x 114
- x 144
Marie gaat zo maar eventjes tijdens het werk… op het bureau van Femke… goed bezig 

0 x
- apestaart
- Poster rang 4
- x 183
Stel dat Femke hen zou betrappen, het zou Marie haar beste dag niet zijn en dat is nog zacht uitgedrukt, zij neemt toch enorme risico's. 

0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Vandaag hoorde ik Marie toch duidelijk zeggen dat ze het geld niet meer hoefde, dus die voorspelling dat ze met hem aanpapt voor de centen kunnen we wel van tafel vegen.
De rollen lijken nu eerder omgedraaid
Dat Cedric haar eigenlijk betaalt in ruil voor haar liefde. Hij zal haar ermee kunnen chanteren, want laat ons nu eerlijk zijn: die gast zijn stalkgedrag is echt creepy!
De rollen lijken nu eerder omgedraaid

3 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 45
- x 1023
Stalkgedrag & creepy - akkoord
Maar ze heeft haar eerste euro loon nog niet ontvangen en ze is al duchtig bezig met het uit te geven. Andreas terugbetalen, naast de maandelijkse afbetaling van Gène. De living opnieuw inrichten (ik denk dat Lowie pas na afloop zal vergoeden) en duidelijk vergeten dat ze ook nog 10 000 euro van diezelfde Cédric aangenomen heeft. En vervoer (een auto?) zal ze ook wel nodig hebben, Andreas fietst immers naar het werk.
En verder heb ik niet meteen de indruk dat ze "voorlopig" veel weerwerk biedt. Waarom staat bijvoorbeeld die deur van haar deel van de woning altijd open ???

Maar ze heeft haar eerste euro loon nog niet ontvangen en ze is al duchtig bezig met het uit te geven. Andreas terugbetalen, naast de maandelijkse afbetaling van Gène. De living opnieuw inrichten (ik denk dat Lowie pas na afloop zal vergoeden) en duidelijk vergeten dat ze ook nog 10 000 euro van diezelfde Cédric aangenomen heeft. En vervoer (een auto?) zal ze ook wel nodig hebben, Andreas fietst immers naar het werk.
En verder heb ik niet meteen de indruk dat ze "voorlopig" veel weerwerk biedt. Waarom staat bijvoorbeeld die deur van haar deel van de woning altijd open ???
0 x
- taaigetje
- Nog geen rang
- x 13
- x 34
ik vind dat Marie serieus toxische relaties had/heeft, zowel met vorige relaties als met Cedric en Andreas, alletwee bezitterige types. Het personage Cedric was vroeger gewoon wat overbezorgd maar is stilaan echt een engerd geworden, amai!!! en Andreas, tja, die is door mama zo gemaakt. nog net geen oedipus complex, maar toch wel een symbiotische relatie.
Ik hoop dat we mogen meemaken dat hij zich kan losweken door de nieuwe contacten.
En dat Marie niet verzeilt in een spelletje 500 tinten donkergrijs.
Ik hoop dat we mogen meemaken dat hij zich kan losweken door de nieuwe contacten.
En dat Marie niet verzeilt in een spelletje 500 tinten donkergrijs.

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1650
- x 2522
- Tiboko
- Poster rang 5
- x 45
- x 1023
Ahja, was ik vergeten
Dan is dat probleempje ook al van de baan. Al is een auto óók niet gratis. Verzekering, benzine of opladen, taksen, onderhoud... kosten ook geld natuurlijk.

Dan is dat probleempje ook al van de baan. Al is een auto óók niet gratis. Verzekering, benzine of opladen, taksen, onderhoud... kosten ook geld natuurlijk.
0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1650
- x 2522
Ook al ben ik helemaal niet blij met hoe obsessief Cédric momenteel is in de relatie met Marie - zij gaat ook helemaal niet vrijuit.
10.000 euro van hem lenen, de 600 euro die ze niet wou niet direct terug storten, haar seksdrive die blijkbaar niet een paar uur of zelfs minuten kan uitgesteld worden, ze heeft wel dingen gedaan die door iemand die graag controle heeft en binnenkort geen dak meer boven zijn hoofd heeft, helemaal fout kunnen geïnterpreteerd worden. Want praten is bij deze twee mensen blijkbaar van weinig belang.
Heeft ze Gène ook zo behandeld? Ook geld geleend terwijl ze hem stomende nachten liet beleven, om hem daarna te verstikkend te vinden?
Want wat zij over die man vertelt, is dat wel de waarheid? Dat hij geen doetje is, dat blijkt wel - maar niemand voelt zich graag gebruikt. Maar gekwetste mensen kunnen raar uithalen, zeker als er dan nog een smak geld mee gemoeid is.
Zijn reacties waren er zeker over en als ze niet oppast, gaat het met Cédric dezelfde kant op - dus misschien wordt het wel hoog tijd dat Marie wat duidelijker is?
Dat ze, als ze iets alleen voor de fun doet, dat ook zegt.
Als het daarvoor nog niet te laat is...
Op Fb zijn veel mensen die hopen dat Marie en Vince een koppel worden, maar heeft die man nog niet genoeg ellende gehad in zijn leven?
Misschien zou het niet slecht zijn als ze eens eerst probeert zelf in rustiger vaarwater te komen, zodat ze iemand anders iets fatsoenlijks kan bieden.
Ik ben in ieder geval blij dat Tim toen de boot heeft afgehouden.
10.000 euro van hem lenen, de 600 euro die ze niet wou niet direct terug storten, haar seksdrive die blijkbaar niet een paar uur of zelfs minuten kan uitgesteld worden, ze heeft wel dingen gedaan die door iemand die graag controle heeft en binnenkort geen dak meer boven zijn hoofd heeft, helemaal fout kunnen geïnterpreteerd worden. Want praten is bij deze twee mensen blijkbaar van weinig belang.
Heeft ze Gène ook zo behandeld? Ook geld geleend terwijl ze hem stomende nachten liet beleven, om hem daarna te verstikkend te vinden?
Want wat zij over die man vertelt, is dat wel de waarheid? Dat hij geen doetje is, dat blijkt wel - maar niemand voelt zich graag gebruikt. Maar gekwetste mensen kunnen raar uithalen, zeker als er dan nog een smak geld mee gemoeid is.
Zijn reacties waren er zeker over en als ze niet oppast, gaat het met Cédric dezelfde kant op - dus misschien wordt het wel hoog tijd dat Marie wat duidelijker is?
Dat ze, als ze iets alleen voor de fun doet, dat ook zegt.
Als het daarvoor nog niet te laat is...
Op Fb zijn veel mensen die hopen dat Marie en Vince een koppel worden, maar heeft die man nog niet genoeg ellende gehad in zijn leven?

Misschien zou het niet slecht zijn als ze eens eerst probeert zelf in rustiger vaarwater te komen, zodat ze iemand anders iets fatsoenlijks kan bieden.
Ik ben in ieder geval blij dat Tim toen de boot heeft afgehouden.
1 x
- daffy duck
- Poster rang 5
- x 1332
- x 1689
- Contacteer:
Ja, dat waren er dan 3 geweest die ze het hoofd op hol bracht terzelfdertijd. Gène en Cedric= zoveel gelijkenissen : hun hoofd zot maken, geld lenen,.....en Cédric: hij ontwikkelt zich langzaam tot een bom die niet zoveel meer nodig heeft. Ik zie dat niet goed komen! Z'n obsessie groeit met de minuut.
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Goh, ik vind het zo moeilijk om in te schatten hoe het écht zit met Marie.
Lijkt zij dan een spelletje te spelen met Vince? Persoonlijk heb ik niet echt die indruk eigenlijk
Ze praat er af en toe eens mee en ze gaat bij hem op ziekenbezoek. Ik vind niet dat Marie echt flirterig tegen hem doet ofzo. Ze was ook duidelijk tegen Andreas over hem; dat ze niet verliefd op hem was.
Wat Cedric betreft: Vindt ze 't leuk om iets te doen dat spannend is en in't geniep, of is er toch iets meer aan de hand? Tegen Rosa zei ze toch dat ze hem ergens wel graag ziet, maar dat hij zo jong is.
Ik had zelfs een beetje 't gevoel dat ze 't niet zo leuk vond toen Andreas haar vroeg om hem niet meer te zien.
Dus ik heb eigenlijk wél het gevoel dat ze hem graag zag, maar dat ze nu ook wel steeds meer begint te beseffen hoe hard hij zich kan opdringen. Iets dat ze toch ook al had meegemaakt met die Gene?
Was het toen ook niet een goede vriend die haar geld uitleende, maar waar er achteraf 'voorwaarden' aan gekoppeld waren? Het lijkt nu precies alsof ze voor een tweede keer in die val is getrapt.
En ik vermoed dat ze dat ook wat zelf begint te beseffen.

Wat Cedric betreft: Vindt ze 't leuk om iets te doen dat spannend is en in't geniep, of is er toch iets meer aan de hand? Tegen Rosa zei ze toch dat ze hem ergens wel graag ziet, maar dat hij zo jong is.

Dus ik heb eigenlijk wél het gevoel dat ze hem graag zag, maar dat ze nu ook wel steeds meer begint te beseffen hoe hard hij zich kan opdringen. Iets dat ze toch ook al had meegemaakt met die Gene?
Was het toen ook niet een goede vriend die haar geld uitleende, maar waar er achteraf 'voorwaarden' aan gekoppeld waren? Het lijkt nu precies alsof ze voor een tweede keer in die val is getrapt.
En ik vermoed dat ze dat ook wat zelf begint te beseffen.
2 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Na het zien van de aflevering van vandaag, hoop ik nu wel dat ik mijn mening over haar & Vince niet moet herzien.
Mag ik ook nog eens zeggen hoe storend ik Rosa wééral vond?
Ik wil niet preuts zijn ofzo en iedereen doet wat die wil, maar zij is echt té!
Verder vond ik wel dat Marie écht goed gehandeld heeft tav Cédric, ook al weten we dat hij het hier wellicht niet bij gaat laten.
Ze reageerde met respect voor zijn verhaal (als dat wel klopt tenminste) én zijn gevoelens.
Die Marie lijkt me eigenlijk nog de slechtste nie!

Ik wil niet preuts zijn ofzo en iedereen doet wat die wil, maar zij is echt té!

Verder vond ik wel dat Marie écht goed gehandeld heeft tav Cédric, ook al weten we dat hij het hier wellicht niet bij gaat laten.
Ze reageerde met respect voor zijn verhaal (als dat wel klopt tenminste) én zijn gevoelens.
Die Marie lijkt me eigenlijk nog de slechtste nie!
1 x