Kaat Bomans (Leen Dendievel)

Gesloten
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Kaat Bomans (Leen Dendievel)

Bericht door Flower-Power »

Ik blijf het mooi vinden hoe Kaat zelf omgaat met alle reacties van iedereen op haar.
Vooral het feit dat ze haar vader Frank tijd geeft om alles gewoon te raken vind ik zeer goed.
Het is iets dat zowel transgenders als holebi's moeten leren dat ook ouders soms tijd nodig hebben om te aanvaarden.
Want na de zelfaanvaarding die lang kan duren is er de aanvaarding van de omgeving - bij sommigen zal dat vanzelf gaan, zoals we zien in Thuis, bij anderen duurt het wat langer (Frank) zoals we zien in Thuis.
Nogmaals: allemaal zeer mooi en realistisch weergeven en Kaat is een leuk personage.
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Kaat is inderdaad een aanwinst. Dat kan helaas niet gezegd worden van alle personages die er recent bijgekomen zijn.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Amiche
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Amiche »

Ik ben mentaal in orde en ik vond het ook een rake opmerking. Je moet het als ironische grap horen en niet meteen in een politiek korrekte stuip schieten.
Het grapje zit hem in de 2 uitersten, Frankie de man (we hebben het niet eens over de akteur) is even 'lelijk' als Kaat de vrouw (dus niet de actrice) 'knap' is. Smaken verschillen, dus lelijk en knap zijn uiterst relatief. En Luc de man geeft vooral aan dat ie Kaat een mooie vrouw vind, wat voor iemand die zo'n grote stap gezet heeft altijd fijn is om te horen.
Iedereen heeft nog geroepen dat ze zo 'mooi' is, wat op hetzelfde neerkomt als wat Luc deed, want daarin kun je interpreteren dat het voorheen niet zo was.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Flower-Power
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Flower-Power »

Amiche schreef:Ik ben mentaal in orde en ik vond het ook een rake opmerking. Je moet het als ironische grap horen en niet meteen in een politiek korrekte stuip schieten.
Het grapje zit hem in de 2 uitersten, Frankie de man (we hebben het niet eens over de akteur) is even 'lelijk' als Kaat de vrouw (dus niet de actrice) 'knap' is. Smaken verschillen, dus lelijk en knap zijn uiterst relatief. En Luc de man geeft vooral aan dat ie Kaat een mooie vrouw vind, wat voor iemand die zo'n grote stap gezet heeft altijd fijn is om te horen.
Iedereen heeft nog geroepen dat ze zo 'mooi' is, wat op hetzelfde neerkomt als wat Luc deed, want daarin kun je interpreteren dat het voorheen niet zo was.

Dat is zeer mooi gezegd en geschreven :thumbup:
Men moet inderdaad dingen die gezegd worden relativeren.
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Flower-Power schreef:
Amiche schreef:Ik ben mentaal in orde en ik vond het ook een rake opmerking. Je moet het als ironische grap horen en niet meteen in een politiek korrekte stuip schieten.

Dat is zeer mooi gezegd en geschreven :thumbup:
Men moet inderdaad dingen die gezegd worden relativeren.
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik vond Franky geen 'lelijke vent' - en Kaat geen doorsnee 'knappe vrouw'.
Ze heeft mijn sympathie, dat zeker wel - maar echt mooi kan ik haar niet noemen, buiten haar kapsel dan.

Ontopic:
ik vraag mij af hoeveel wafels Kaat eigenlijk gebakken had, iedereen blijft er maar van eten. :D
0 x
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

dat dacht ik ook. Heeft ze nu weer nieuwe wafels gebakken ?
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Binnenkort een fulltime job bij Withoeve?
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

lord F. schreef:Binnenkort een fulltime job bij Withoeve?
Dat zit er dik in, Femke zei toch al iets in die richting?
Ik gun het Kaat, maar hopelijk ruimt ze beter op na haar werk in de keuken dan haar huisgenoten. :mrgreen:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

satine schreef:Ik vond Franky geen 'lelijke vent' - en Kaat geen doorsnee 'knappe vrouw'.
Ze heeft mijn sympathie, dat zeker wel - maar echt mooi kan ik haar niet noemen, buiten haar kapsel dan.

Ontopic:
ik vraag mij af hoeveel wafels Kaat eigenlijk gebakken had, iedereen blijft er maar van eten. :D
Ik vind Kaat heel geslaagd. Los van 't feit of ze mooi is of niet.
Ze heeft een aangenaam karakter en dat had Franky eigenlijk ook.

Eventjes naast de zijlijn: 'k Zou de mensen die maar blijven zeuren over haar uiterlijk eens een koekje van eigen deeg willen geven... :whistle:
Wat iemand als Luc er grofweg uitflapt kan ik makkelijk verdragen, maar het voortdurend gezeur hier over uiterlijkheden, doet mij kotsen.

(ontopic) En wat ik mij afvraag: wat heeft Kaat gefabriceerd met de peperkoek die ze nodig had??? Ze moest eergisteren op boodschappen om peperkoek, dat heeft ze toch niet in de pannenkoekendeeg gedraaid, of toch?
0 x
flodderke
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door flodderke »

jaja, het waren wafels met peperkoek en bier. Ze had ook nog bananen bovengehaald in de keuken, misschien zaten die in de andere wafels.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Matthii schreef:
johan1969 schreef:Luc had gelijk dat Franky van n lelijke vent naar n knappe vrouw is veranderd :yup:
Sorry maar ik wil er toch nog iets over zeggen. In de serie zegt iemand die mentaal niet helemaal in orde is zoiets. Maar ik veronderstel dat u wel mentaal in orde bent. Dan vind ik het niet kunnen dat u hier zomaar komt zeggen dat die acteur ne lelijke vent is, want dat is wel hetgeen u zegt ! Hoe zou u u voelen als ze dit op internet over u zouden zeggen ??? Ik weet dat het hier over Kaat gaat maar ik vond deze uitspraak TE ERG om zo te laten !!!!!
Ik ben mentaal wel in orde en ik vond Frankie wel n lelijke vent. Hij heeft n heel lange onderkin en n opgeblazen gezicht. Dat is gewoon n feit.

Ik zou het niet erg vinden moesten mensen mij n lelijkaard noemen, ik zou t erger vinden moesten ze zeggen dat ik dom ben of niet goed in mijn werk of hobby's.

Btw als je naar andere soaps kijkt (Sturm Der Liebe, Neighbours, Mc Leods Daughters etc) en vergelijkt, dan is het toch wel triest gesteld met de 'schoonheid' van de Vlaamse akteurs, zowel man als vrouw. Ze zullen natuurlijk wel zeggen dat ze waarheidsgetrouw willen casten, maar t oog wil ook wat.
Laatst gewijzigd door johan1969 op vr 08 apr 2016, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
johan1969
Poster rang 5
Poster rang 5
x 26
x 276

Bericht door johan1969 »

Flower-Power schreef:Ik blijf het mooi vinden hoe Kaat zelf omgaat met alle reacties van iedereen op haar.
Vooral het feit dat ze haar vader Frank tijd geeft om alles gewoon te raken vind ik zeer goed.
Het is iets dat zowel transgenders als holebi's moeten leren dat ook ouders soms tijd nodig hebben om te aanvaarden.
Want na de zelfaanvaarding die lang kan duren is er de aanvaarding van de omgeving - bij sommigen zal dat vanzelf gaan, zoals we zien in Thuis, bij anderen duurt het wat langer (Frank) zoals we zien in Thuis.
Nogmaals: allemaal zeer mooi en realistisch weergeven en Kaat is een leuk personage.
Ik vind het wel stom dat Adil en Paulien niet tegen Toon (de dekhengst van dienst) zeggen dat Kaat eigl Franky is/was.
0 x
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Seraph »

Ik vrees ervoor dat Kaat verkeerd reageert op Toons manouvres...
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
ikke
x 435

Bericht door ikke »

johan1969 schreef:
Matthii schreef:
johan1969 schreef:Luc had gelijk dat Franky van n lelijke vent naar n knappe vrouw is veranderd :yup:
Sorry maar ik wil er toch nog iets over zeggen. In de serie zegt iemand die mentaal niet helemaal in orde is zoiets. Maar ik veronderstel dat u wel mentaal in orde bent. Dan vind ik het niet kunnen dat u hier zomaar komt zeggen dat die acteur ne lelijke vent is, want dat is wel hetgeen u zegt ! Hoe zou u u voelen als ze dit op internet over u zouden zeggen ??? Ik weet dat het hier over Kaat gaat maar ik vond deze uitspraak TE ERG om zo te laten !!!!!
Ik ben mentaal wel in orde en ik vond Frankie wel n lelijke vent. Hij heeft n heel lange onderkin en n opgeblazen gezicht. Dat is gewoon n feit.

Ik zou het niet erg vinden moesten mensen mij n lelijkaard noemen, ik zou t erger vinden moesten ze zeggen dat ik dom ben of niet goed in mijn werk of hobby's.

Btw als je naar andere soaps kijkt (Sturm Der Liebe, Neighbours, Mc Leods Daughters etc) en vergelijkt, dan is het toch wel triest gesteld met de 'schoonheid' van de Vlaamse akteurs, zowel man als vrouw. Ze zullen natuurlijk wel zeggen dat ze waarheidsgetrouw willen casten, maar t oog wil ook wat.
:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
0 x
Gesloten