Nancy De Grote (Ann Pira)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Blabsie
Nog geen rang

Re: Nancy De Grote (Ann Pira)

Bericht door Blabsie »

nounake schreef:
Kwast schreef:Ooh dat is wel cool. Zou daar niet een potje voor zijn bij haar school of via de gemeente? Hier in Nederland is daar wel een mauw aan te passen
natuurlijk bestaat dat en trouwens, als de directie van dat schooltje de ouders regelmatig ziet aan de schoolpoort zouden ze misschien zelf de "reis" cadeau doen ; de " welstand" staat nu niet direct op dat koppel geschreven hé ?
Daarbij , in sommige scholen is er mogelijkheid om het bedrag bijeen te sparen .
Een school gaat dat niet spontaan aanbieden hoor. Er zijn idd wel enkele instanties die kunnen bijspringen in zulke situaties, maar daar moet je als ouders zelf heen. En ik snap best dat dat een grote stap is.
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Vroeg me vanavond even af of die affiche van Ever Meulen achter Nancy nu onderste boven hing, maar blijkbaar toch niet als ik het even opzocht. :)

Afbeelding
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 982
x 584

Bericht door martha »

Nancy heeft helemaal gelijk als zij zegt "aan een kind komt men niet". Want ondanks al de stommiteiten dat zij en haren eddy alsook ons fem en de renzo hebben uitgestoken, voor Nancy zijn haar kinderen altijd op de eerste plaats blijven staan. En ik kan heel goed haar reactie mbt Peggy tegen Renzo begrijpen. Renzo doet precies of die ontvoering en bijna willen verdrinken van Lucas een "fait divers" was dat onder de mat dient gevegen te worden.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja,ik denk ook dat die episode Nancy meer geraakt heeft dan ze wil toegeven. Nancy gaat voor haar kinderen en ja mss niet altijd op de juiste manier maar ze is er wel voor hen.
0 x
Potentia Principatum
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Als dat kind blijft zeggen dat mama mee moet gaan vrees ik voor pestkoppen op school.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

ranske schreef:Als dat kind blijft zeggen dat mama mee moet gaan vrees ik voor pestkoppen op school.
Niet meteen het ergste vrezen. Ik denk dat ze er gewoon tegenop ziet om een paar dagen van haar ouders gescheiden te zijn.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Nancy en koning Salomon! Heerlijk. :lol:
0 x
Potentia Principatum
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Caligula schreef:Nancy en koning Salomon! Heerlijk. :lol:
"Dat kind is dan toch morsdood." :mrgreen:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Welke mensen lopen er vandaag nu nog rond in zo'n kleding ? Wanneer gaan ze Nancy nu eens een beetje gewoon kleden . Het is duidelijk dat ze geen groot budget heeft maar daarvoor kan iemand wel netjes voorkomen , zelfs om te gaan poetsen ! Ik erger me daarraan evenals die heel kleine looppasjes van haar ; zelfs als ze 4 stappen zet van haar tafel tot haar voordeur Grrrrrrrrrrrrrrrr
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

nounake schreef:Welke mensen lopen er vandaag nu nog rond in zo'n kleding ? Wanneer gaan ze Nancy nu eens een beetje gewoon kleden . Het is duidelijk dat ze geen groot budget heeft maar daarvoor kan iemand wel netjes voorkomen , zelfs om te gaan poetsen ! Ik erger me daarraan evenals die heel kleine looppasjes van haar ; zelfs als ze 4 stappen zet van haar tafel tot haar voordeur Grrrrrrrrrrrrrrrr
Oh, je zou ervan verschieten. Op een vorig werk genoeg Nancy's zien passeren bij de wekelijkse schoonmaakploeg. :)
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

nounake schreef:Welke mensen lopen er vandaag nu nog rond in zo'n kleding ? Wanneer gaan ze Nancy nu eens een beetje gewoon kleden . Het is duidelijk dat ze geen groot budget heeft maar daarvoor kan iemand wel netjes voorkomen , zelfs om te gaan poetsen ! Ik erger me daarraan evenals die heel kleine looppasjes van haar ; zelfs als ze 4 stappen zet van haar tafel tot haar voordeur Grrrrrrrrrrrrrrrr
Oef! Ben ik niet de enige die dat soort kleine pasjes hààààt! (heeft zij of de regisseur afgekeken van Peggy Bundy, trouwens)
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

lord F. schreef:Op een vorig werk genoeg Nancy's zien passeren bij de wekelijkse schoonmaakploeg. :)
En...keuze kunnen maken? ;)
0 x
Potentia Principatum
Lolplayer
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Lolplayer »

Nancy is toch altijd netjes en proper gekleed ?

De smaak van haar kledij is gewoon anders ("marginaal ?"), maar dat hoort nu eenmaal bij haar personage, gezien ze tot de "lage sociale klasse" hoort. Net zoals Marianne, die altijd juist te chique gekleed is. Als je dan inderdaad de kledingsoort van je eigen klasse, wrs de middenklasse, als referentie hanteert, dan is ze inderdaad niet gewoon gekleed.

Thuis speelt op dat klasseverschil trouwens handig in, zo heeft sociologisch onderzoek uitgewezen dat Engelstalige namen voor kinderen, meer voorkomen in de lage sociale klasse en dan vooral omdat die lagere sociale klasse sterker onder invloed zouden staan van de Amerikaanse media resultaat: Britney. De hoge klasse daarentegen nemen vooral Franstalige namen resultaat "Sandrine".

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kin ... namen.html
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Lolplayer schreef:Thuis speelt op dat klasseverschil trouwens handig in, zo heeft sociologisch onderzoek uitgewezen dat Engelstalige namen voor kinderen, meer voorkomen in de lage sociale klasse en dan vooral omdat die lagere sociale klasse sterker onder invloed zouden staan van de Amerikaanse media resultaat: Britney. De hoge klasse daarentegen nemen vooral Franstalige namen resultaat "Sandrine".
Ja, dat is goed bekeken denk ik. Amerikaanse (engelstalige) media zijn meer in bij een bepaalde klasse alhoewel ik niet weet of die dan ook alle engels begrijpen maar het is zeker veel directer en zonder veel omhaal.
De zogenoemde "hogere" klasse heeft mss een ietwat breder "cultuur pallet" en daarbij komt nog dat in ons lieve Vlaanderen zeker de laatste 20-25 jaar het engels altijd de voorkeur heeft genoten alhoewel we eigelijk nog altijd in een 2-talig land leven.
Ik herinner me de tijd dat mijn moeder "Spirou" voor mij kocht ipv "Robbedoes" plus een Frans-Nederlands woordenboek, en kwaad dat ik was! Maar ze had gelijk.
Maar goed, we zitten hier wel heel ver van Nancy! Vergeef me. Laten we het houden bij Koning Salomon!
0 x
Potentia Principatum
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Lolplayer schreef:
Nancy is toch altijd netjes en proper gekleed ?

De smaak van haar kledij is gewoon anders ("marginaal ?"), maar dat hoort nu eenmaal bij haar personage, gezien ze tot de "lage sociale klasse" hoort. Net zoals Marianne, die altijd juist te chique gekleed is. Als je dan inderdaad de kledingsoort van je eigen klasse, wrs de middenklasse, als referentie hanteert, dan is ze inderdaad niet gewoon gekleed.

Thuis speelt op dat klasseverschil trouwens handig in, zo heeft sociologisch onderzoek uitgewezen dat Engelstalige namen voor kinderen, meer voorkomen in de lage sociale klasse en dan vooral omdat die lagere sociale klasse sterker onder invloed zouden staan van de Amerikaanse media resultaat: Britney. De hoge klasse daarentegen nemen vooral Franstalige namen resultaat "Sandrine".

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/kin ... namen.html
Maar diezelfde "lage sociale klasse" heeft ook Renzo en Femke gekozen en hoort ook heel graag Amadeo. Nu toch niet bepaald Engelstalige namen als je 't mij vraagt. En de keuze voor Sandrine had helemaal niets te maken met sociale achtergrond, maar met de overleden partner van de adoptiemoeder.
0 x
Plaats reactie