Karin Baert (Kadèr Gürbüz)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Ze is in maart 2019 voor een jaar geschorst.
Dit vind je terug in dit topic. (Van Karin dus).
Tiboko schreef: vr 07 jan 2022, 12:00 Wellicht ben je niet zo vertrouwd met de academische wereld, maar lesgeven is maar het topje van de job, er komen natuurlijk uren en uren aan voorbereiding bij he. Dus schaarse uren = uren waar ze voor het kantoor werkt in plaats van voor zichzelf.
Vertrouwd met die wereld of niet - we hebben Karin ook 's avonds en 's ochtends vroeg haar colleges zien voorbereiden.
Maar over het totaal aantal uren dat ze 'tijdens haar andere werkuren' heeft besteed aan het 'lesgeven', zijn we niet zeker.
0 x
eviva
Nog geen rang
x 28
x 13

Bericht door eviva »

Ze is eerst inderdaad voor een jaar geschorst, na de perikelen met de moeder van Dries. Daarna was ze terug aan het werk als advocaat.
Na wat er onder andere met Tania gebeurde (de zogezegde verkrachting van Renilde), hebben Peter, Dries, Renilde en Tom samengewerkt aan haar royering. Die royering is er ook gekomen. Het is de zwaarste sanctie voor advocaten, en in principe is die altijd definitief.
2 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Dan had ik dat gemist en/of twee dingen door elkaar gehaald.
Dankjewel voor de toelichting, eviva! :thumbup:
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 928
x 1486

Bericht door heidiw »

Het enige wat ze niet meer kan is pleiten. Ze kan met haar kennis en trukendoos perfect aan de slag als vb bedrijfsjurist, net zoals ze les kan geven (alhoewel je daarvoor toch ook een bijkomende opleiding moet volgen).
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 184

Bericht door apestaart »

Karin krijgt nog eens een SMS van meneer X, nu dat de relatie met Tom niet al te best is doordat Tom haar heeft ontslagen zou Karin daar wel eens een gevolg kunnen aan geven, ik hoop dat zij niet in een onvoorspelbaar avontuur zal terechtkomen waar men niet zal weten hoe dat zal aflopen. :thumbdown:
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Wat denk je zelf? Karin kennende gaat ze ongetwijfeld op avontuur en merkt dan dat anoniempje iemand anders is dan zij dacht, met alle gevolgen vandien.

Lijkt mij dat ze in dezelfde neerwaartse spiraal zit als toen ze Xander op het spoor zette van Tom. De gevolgen waren toen ook niet min: ontvoering Robin, dood Xander, mega trauma voor Tania en het eind van haar relatie met Ann, die niet veel later uit de serie verdween...
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1360
x 1719
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

Ik denk dat ze weer haar eigen graf aan het delven is met die anonieme berichtjes! Meer uren vragen en dan aan de andere kant beestig ambetant zijn met haar aanbidder. Zou het Stefaan niet zijn??? Hij legt nogal de nadruk op haar houding dunkt me!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

En dan komt Silke's examen nog. Als ze die buist - zoals ze aangekondigd heeft - zal Stefaan daar niet mee kunnen lachen. Straks verliest ze door eigen schuld (= geflirt met student en/of decaan?) ook nog haar tweede job...
0 x
Johnny
Poster rang 1
Poster rang 1
x 65
x 134

Bericht door Johnny »

Tiboko schreef: di 11 jan 2022, 10:19 Als ze die buist - zoals ze aangekondigd heeft - zal Stefaan daar niet mee kunnen lachen
Zover zijn we nog niet, toch? :denk:
Tiboko schreef: di 11 jan 2022, 10:19 Straks verliest ze door eigen schuld (= geflirt met student en/of decaan?) ook nog haar tweede job...
Dus als de decaan met haar flirt, zonder dat zij weet wie het is, zou het haar die job kosten?
Dat is ook niet erg ethisch, me dunkt.
Ook als het een student zou zijn, hoe kan Karin weten dat het om een student gaat?
Waarschijnlijk vermoedt zij dat, maar niets is zeker op dit moment.
1 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Johnny schreef: di 11 jan 2022, 10:52 Waarschijnlijk vermoedt zij dat, maar niets is zeker op dit moment.
Nee, precies...

Ik denk zelfs dat - voor Karin - vooral het feit dat de berichten anoniem gestuurd zijn, ze zo interessant maakt. Het geeft haar een uitdaging en ze voelt zich gewild (zonder dat er consequenties aan hangen); iets wat ze kennelijk nodig heeft. Het feit dat Tom haar als een soort handig gebruiksvoorwerp ziet wat hem een dak boven zijn hoofd verschaft en waar hij mee in bed kan duiken als hij zin heeft, maar wat hij verder langs alle kanten afkeurt, zal ook niet echt positief bijdragen.

Ik vind het wel jammer dat Karin zich in dat laatste geval niet wat daadkrachtiger opstelt, en in plaats daarvan dan maar haar aandacht richt op berichtjes die misschien niet veel goeds in de zin hebben, maar ja, we gaan wel zien waar het toe leidt allemaal...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

@Johnny

De decaan heeft haar al eens gewaarschuwd dat ze zich te uitdagend kleedt én dat ze te familiair (zoals gisteren) doet met studenten. Hij houdt haar duidelijk nauwgezet in de gaten of Silke doet dat voor hem. En vermits haar opdracht afloopt en hij kan beslissen of ze daarna een functie krijgt op de juridische dienst, heeft hij nu wel een beetje macht over haar.

Wat Tom betreft. Iedereen gaat er zomaar van uit dat hij daar "gratis" woont, maar is dat wel zo? Als hij een soort van "huur" betaalt, kan ze hem er niet zomaar uitzetten. Tenslotte is ook hij advocaat en kent hij dus zijn rechten :smile:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik weet niet of iedereen er zo maar van uit gaat dat hij daar gratis woont. Dat is nooit ter sprake geweest.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Zoals we al dachten zal dat "Tom aan de deur zetten" niet voor deze keer zijn, Karin heeft het blijkbaar al vergeven, als we op de aflevering van vanavond mogen afgaan. Alleen begeeft ze zich nu op een gevaarlijk pad, met die foto te sturen naar een anoniem persoon. Duidelijk dat we hier de Thuis-versie van wat Peter vdV overkwam gaan krijgen.

Verder. Karin die zich over de boekhouding van de Withoeve buigt? Dat zal Femke niet zo leuk vinden, mijn gedacht.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: di 11 jan 2022, 22:59 Verder. Karin die zich over de boekhouding van de Withoeve buigt? Dat zal Femke niet zo leuk vinden, mijn gedacht.
Tsja, dat had Femke kunnen weten toen ze op zoek ging naar een investeerder. Het is wel logisch dat iemand wil weten waar diens geld precies naartoe gaat en dus de boeken in wil zien, dus als ze dat niet had zien aankomen, vind ik dat nogal naïef van haar... :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1034

Bericht door Tiboko »

Had Karin niet beter in die boekhouding gekeken vóór ze die aandelen kocht? Dat zou je van een nuchter iemand als zij toch wel verwachten. Achja. Kon niet. Moest allemaal op 48u geregeld zijn om te kunnen gebruiken bij de familierechter.

Benieuwd of ze "gefoefel" gaat ontdekken.
0 x
Plaats reactie