Precies of voor Geert is de situatie moeilijker of lastiger dan voor Marianne, of zelfs Ann...
Ik begrijp dat dat allemaal niet leuk is voor Geert, uiteraard, maar ik begrijp niet waarom hij gaat lopen. Dat blijft iets dat je in mijn ogen niet doet, wanneer je iemand graag ziet. Marianne heeft het nu echt wel veel moeilijker dan hij.
Ik zeg niet dat hij Marianne absoluut niet graag meer ziet, maar ofwel ziet hij haar niet graag en is zijn werkrelatie prioritair en moet hij haar dat duidelijk zeggen en scheiden ipv te vluchten naar zijn moeder. Ofwel ziet hij haar wel graag, maar wil hij haar niet steunen of durft hij dat niet om zelf geen last te hebben met zijn collega en dan vind ik hem toch een slappeling.
Ik begrijp gewoon totaal niks van heel zijn reactie in deze situatie. Marianne mag niet reageren hoe ze reageert, maar zelf biedt hij geen enkel alternatief, alleen rustig zijn en geduld hebben. Wanneer de wereld vergaat zal hij waarschijnlijk ook zeggen dat je vooral geduld moet hebben!
Ze mag zich niet druk maken, ze mag niet kwaad zijn, ze mag niet kortaf zijn, ze mag niet alles proberen om haar huis terug te krijgen, haar familie-erfenis. Je kan toch niet verwachten dat Marianne dat gewoon zonder meer zou aanvaarden. Dat kan je van niemand verwachten, mijn inziens...
Misschien moest hij haar niet proberen te sussen, maar haar juist het recht geven razend te zijn, zich vernederd te voelen, gekwetst te zijn, misschien moest hij haar het gevoel geven dat ze daar niet alleen in stond en opkomen voor haar, misschien moest hij haar verdedigen door dik en dun, zelfs bereid te zijn uit de praktijk te stappen (waar hij toch toe bereid was bij die affaire met David, dus waarom nu niet???) of toch mintens bereid te zijn zijn werkrelatie te laten lijden onder de situatie.
Dat hij hier ook onder lijdt en het moeilijk heeft, begrijp ik volledig, zijn reactie vind ik echter beneden alle peil. Dat Marianne nog met zo iemand verder wil, versta ik evenmin.