Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Gesloten
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Re: Sam De Witte (An Vanderstighelen)

Bericht door jessie V. »

Mag ik even of topic? Over Scholastica gesproken ik heb haar gezien samen met haar broer Benedictus in een Benedictijner klooster in Monte Cassino. Ergens onder Napels . :razz:
0 x
zanacht
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door zanacht »

flodderke schreef:tja wie weet wat zat erachter. Misschien christelijk schuldgevoel ? Ze is toch opgevoed door zuster Scholastica...
Ik denk niet dat Sam een persoon is die haar laat leiden door religie en misschien zeker niet door het christelijk geloof na wat die zusters daar allemaal deden, dit zou juist een reden kunnen zijn dat ge u zou afkeren tegen dat geloof.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Maar die zwangerschap van Sam was toch ook een ongelukje? Door het eten van verdorven spaghetti en het uitbraken ervan, zal haar pil niet de werking hebben gedaan.
Terwijl de gemiddelde vrouw er 3 tot 6 maanden over doet om zwanger te worden, lukt het nét bij Sam al van de eerste keer.
Haar verwijten maken vind ik wat kort door de bocht. Ze had gewoon héél veel pech. :doh:

En ze heeft inderdaad de kans gehad om abortus te plegen, al vermoed ik dat haar angst om Tim te verliezen hier ook een héle grote rol heeft gespeeld. Maar ja dat kindje 'redden' om je partner blij te maken maar het dan zelf niet willen, is natuurlijk ook niet de oplossing. Het is sowieso een zéér delicate kwestie. 't Is niet als kiezen tussen frietjes en pasta hé :razz:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

Als het kindje geboren is smelt Sam als sneeuw voor de zon om het eens positief te zien, Thuis of niet.
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Bij personage Sam valt mij telkens op dat zij zelden blij is op een spontane, vrolijke manier. Schril contrast met bijvoorbeeld Peggy of Femke. Sam lijkt het type mens dat alleen slecht gezind is, of minder slecht gezind. :problem:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Ze is inderdaad nooit spontaan blij, maar slechtgezind vind ik geen goed woord. Ze ligt met zichzelf in de knoop, is ook een beetje radeloos. Dan ben je ook niet blij.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Linne schreef:Als het kindje geboren is smelt Sam als sneeuw voor de zon om het eens positief te zien, Thuis of niet.
Dat veronderstel ik ook, maar???Volgens mij bestaat de gemiddelde vrouw niet als 't om kinderen en biologische klok gaat.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Yes, en onze Sam heeft dus een ongeluk. Niet echt een verrassing en dan nog wel met de Renzo. Daar wonen toch echt niet veel mensen in dat Thuisdorp hé.
0 x
Potentia Principatum
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik had het even niet goed gevolgd. Is ze tegen het portier van Renzo zijn taxi gereden, terwijl hij het portier open deed?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ja, blijkbaar, Renzo deed zijn portier open en Sam reed er tegen.
0 x
Potentia Principatum
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 691
x 532

Bericht door jessie V. »

Oei, arme Renzo. Nou ja, natuurlijk ook arme Sam. Maar je zal het maar op je geweten hebben.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Oei! En Luc ligt al in een dat ziekenhuiskamer. :silent:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

hannanaske schreef:Maar die zwangerschap van Sam was toch ook een ongelukje? Door het eten van verdorven spaghetti en het uitbraken ervan, zal haar pil niet de werking hebben gedaan.
Sam was al zwanger voor dat hele bedorven spaghetti gedoe. Haar misselijkheid werd omwille van de zwangerschap werd gewoon verward met de misselijkheid die de anderen hadden omwille van de spaghetti.
Laatst gewijzigd door tvx1 op vr 25 sep 2015, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Allé, het valt nog mee met Sam, gelukkig maar. Even de gelegenheid om de beide moeders er bij te sleuren en om nog enkele minuten te rekken voor de hoofdschotel van vanavond. :lol:
0 x
Potentia Principatum
Wilderick
Nog geen rang

Aflevering 22/10/2015 kind dopen, niet dopen !!

Bericht door Wilderick »

Ik vond de terloopse opmerking door Sam, "We gaan ons kind toch niet laten dopen zeker", nogal tendentieus en totaal ongepast.
Het lijkt er op dat iemand die zijn kind laat dopen, een achterlijk iemand of een halve gare is !!
Foei, foei.
0 x
Gesloten