Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Lazylady schreef:Ik heb al gemerkt dat sommige personages in Thuis die duidelijk psychische ondersteuning nodig hebben (Jana bv.) te koppig en/of gesloten zijn om daaraan toe te geven en zo ook Tim. Het is duidelijk dat die man eronder door aan het gaan is.
(Ofwel gebeurt er deze week of volgende week is, maar hem kennende... en dan hebben de schrijvers toch weer geen verhaallijn meer. )
Ja,je weet toch dat de belgen de grootste antidepressiva slikkers zijn.
Voor mij heeft Tim het er heel goed vanaf gebracht en ik kan wel begrijpen dat hij er ergens moeite mee heeft maar dat hoeft helemaal niet. Hij heeft dat meiske gered want anders was ze dood geweest.
En dat Sam niet echt een grote steun is,dat was me al lang duidelijk.
Tim die zomaar door mocht lopen in de ziekenhuiskamer! Uuuuuhhhhh?
Hij is het slachtoffer van die man, die man is misdadiger waarbij hij getuige is en D is ook nog misdadig i.v.m. een minderjarige. Allerlei feiten dat juridisch, maar ook qua risiko Tim nooit alleen met Danny in een kamer zo mogen zijn! Ze laten niet alleen de kans bestaan van 'mistrial', maar ook dat de dader wordt verwond/gedood. Thuis laat steeds meer steken vallen om het plot 'soapie' dus 'tearjerky' te houden.
Maar waar Tim mee worstelt is wel weer heel goed uitgewerkt en ik vind dat ie dat realistisch uitbeeldt.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Evaaa schreef:Voor een slechte flik heeft 'm toch maar schoon de evil flik in den bak kunnen draaien. Potverdekke, waar is dat haar op zijn tanden gebleven!?
Dat was 'm wel niet gelukt als Emma er niet was geweest. Anders was hij nu dood.
irissaxo schreef:Wat een eikel is dat toch ! Hij ziet toch ook wel dat Sam geen woord gezegd kreeg . In plaats van haar gewoon eens vast te houden
Daarom is ie een eikel? Hij heeft haar wel vastgehouden... Zij zat daar maar te zwijgen. 't Was alsof ie tegen een muur sprak Da's heel frustrerend als je iemand wil helpen...
Ik begrijp Tim wel want hoe dikwijls ontwijkt zij al zijn vragen? Logisch dat hij eens antwoord op zijn vragen wil en dat wil weten waar hij staat. Ik geef hem geen ongelijk, hij wil gewoon duidelijkheid en daar is niks mis mee.
Het is duidelijk dat Sam geen raad weet met zichzelf. Als hij zoveel van haar houdt, zou het hem sieren mocht hij wat meer geduld en begrip voor haar opbrengen. Misschien moet ze hem zeggen dat ze geen kinderen kan krijgen en is ze doodsbang dat ze hem dan kwijt raakt.
Het is ook al een tijd duidelijk dat Sam Tim niet altijd dicht bij haar toe laat.
De romantiek is ver te zoeken tussen die twee - en dat is niet sinds een week, maar al langer.
Tim voelt al een hele tijd dat er iets schort, maar Sam zwijgt.
Ze is met haar huis, werk en prospectie bezig en Tim is een beetje naar de achtergrond geschoven.
Wel willen gaan samenwonen, maar toch compleet onafhankelijk willen blijven, daar houden veel mannen niet zo van.
(En vrouwen ook niet - het maakt mensen onzeker.)
Want als ik het goed begrijp heeft Tim niks bijgelegd bij de aankoop van het huis.
Hij mag er mee gaan klussen en hij mag huur betalen, neem ik aan - zoals eender welke andere huurder.
En natuurlijk heeft Tim ook wel de blik in de ogen van Sam gezien toen hij met Lucas op zijn schoot in de Frens zat.
Nee, ik vind niet dat Tim NOG meer geduld moet opbrengen, ik vind dat hij recht heeft op een woordje uitleg.
Op wat meer achtergrond - want wat kinderen betreft: dit speelt al een tijd, dat zij toe klapt elke keer als hij er over begint.
Mooie basis om te gaan samenwonen. Not.
Dus de 'schuld' ligt bij beiden - het is niet nieuw dat Sam Tim weg duwt zonder uitleg.
Ze zijn nu eenmaal beiden mensen die het moeilijk hebben om over gevoelens/het verleden te praten blijkbaar.
Een ideale combi is het niet...
Optie een : Sam zit met iets ernstig, ze ziet daar van af maar te geblokkeerd om ermee naar buiten te komen.
Optie twee : Ze is gewoon bang om Tim kwijt te raken als ze dit zou vertellen.( mijn optie )
Optie drie : Ze wil het buiten hun relatie houden en vindt dat Tim geen recht heeft zich ermee te bemoeien.
In Thuis kunnen het ook alle opties tegelijk zijn.
Optie 1 en 2 allebei. En het gaat niet in de eerste plaats om het geld dat ze niet aan wil nemen, hoewel dat er wel mee te maken heeft.
Ik denk dat hun (toch al niet stevige) relatie op een cruciaal punt is gekomen, maar Tim ziet dat niet of wil het niet zien.