Geert Smeekens (Peter Rouffaer)
- Caligula
- Poster rang 5

Re: Geert Smeekens (Peter Rouffaer)
Geert als houthakker! Dat is nog eens wat anders dan op een kameel in Oman! I just loved it! 
Laatst gewijzigd door Caligula op vr 23 mei 2014, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Potentia Principatum
-
tvx1
- x 435
Hoe zou dat toch komen?Lazylady schreef:Dat hij eigenlijk niet beschaamd is. Marianne zit daar nu helemaal alleen; zonder iemand naast haar om haar te steunen!
0 x
-
Addict
- Nog geen rang
Maar nu besefte ze wel door met Judith te praten dat ze hem heeft weggeduwd maar hij reageerde wel weer heel koeltjes
0 x
-
reda
- Nog geen rang
Geert is een echte pannekoek! Wat voor een man steunt zijn vrouw nu niet op zo'n moment?
De man met de grote principes draait en keert met de wind! Hij is kwaad op Ann want 'een oude boom verplant je niet'. Maar een dag later is dat alweer ok. Hij is kwaad wanneer ze Coutrois als advocaat nemen (vooral omdat dat hem kwetst, de egoïst!), maar een dag later is ook dat weer ok. Marianne biedt haar verontschuldigingen aan, kruipt bijna over de grond en krijgt een middenvinger terug en wat is Geert zijn respons: heb wat geduld schat!
Heb zoiets in huis zeg. Ik begrijp dat de liefde niet zomaar over kan zijn, maar wat heb je nu aan zo'n man?!
De man met de grote principes draait en keert met de wind! Hij is kwaad op Ann want 'een oude boom verplant je niet'. Maar een dag later is dat alweer ok. Hij is kwaad wanneer ze Coutrois als advocaat nemen (vooral omdat dat hem kwetst, de egoïst!), maar een dag later is ook dat weer ok. Marianne biedt haar verontschuldigingen aan, kruipt bijna over de grond en krijgt een middenvinger terug en wat is Geert zijn respons: heb wat geduld schat!
Heb zoiets in huis zeg. Ik begrijp dat de liefde niet zomaar over kan zijn, maar wat heb je nu aan zo'n man?!
0 x
- Ikweetnix
- Poster rang 1

Ik denk dat men hier zijn band met Ann toch ook een beetje onderschat. Hij is altijd tegen dat proces geweest en heeft Marianne dat ook altijd duidelijk gemaakt.
Denk trouwens dat Marianne met Geert nu eigenlijk een beetje hetzelfde aan de hand heeft als met Ann. Ze is altijd enorm bazig over hem geweest en nu wreekt zich dat. Het verwondert me eigenlijk niet, want als ik eerlijk ben heb ik nooit gesnapt hoe die dat daar heeft uitgehouden.
Denk trouwens dat Marianne met Geert nu eigenlijk een beetje hetzelfde aan de hand heeft als met Ann. Ze is altijd enorm bazig over hem geweest en nu wreekt zich dat. Het verwondert me eigenlijk niet, want als ik eerlijk ben heb ik nooit gesnapt hoe die dat daar heeft uitgehouden.
0 x
"You can call me Root"
-
reda
- Nog geen rang
Het is heel mooi dat de band tussen Geert en Ann sterk is, kan denk ik niemand iets op tegen hebben, alleen Ann is niet zijn dochter, Marianne wel zijn vrouw.
Op zich heeft hij meer dan eens wel laten merken of gezegd dat hij het eigenlijk niet correct vindt wat Ann doet, maar Marianne moet dat wel allemaal maar slikken.
Dat heeft niks te maken met Marianne haar al dan niet overdreven dominant karakter naar hem toe. Als hij haar te dominant vindt, moet hij daar op reageren, maar dit gaat over het feit dat zij wordt buitengezet, hij dat op zich wel niet goed vindt, maar tegelijkertijd wel vindt dat Marianne er niet mag op reageren, zogezegd om de familiebanden niet op te blazen. Dat is zoals je zou zeggen wanneer persoon A een mot in zijn gezicht krijgt van persoon B en deze daarom een proces aandoet, persoon A degene is die de relatie verzuurd.
Geert zou in deze beter zijn 'sterke band' met Ann gebruiken om haar op haar plaats te zetten ipv te eisen dat Marianne zomaar alles over zich heen laat gaan. Als die sterke band langst de twee kanten geldt, zou Ann daar ook een beetje respect voor kunnen opbrengen (hoewel je dat op dit moment van Ann blijkbaar niet mag verwachten).
Als hij geen karakter wenst in zijn vrouw, had hij er één als Ann moeten nemen!
Op zich heeft hij meer dan eens wel laten merken of gezegd dat hij het eigenlijk niet correct vindt wat Ann doet, maar Marianne moet dat wel allemaal maar slikken.
Dat heeft niks te maken met Marianne haar al dan niet overdreven dominant karakter naar hem toe. Als hij haar te dominant vindt, moet hij daar op reageren, maar dit gaat over het feit dat zij wordt buitengezet, hij dat op zich wel niet goed vindt, maar tegelijkertijd wel vindt dat Marianne er niet mag op reageren, zogezegd om de familiebanden niet op te blazen. Dat is zoals je zou zeggen wanneer persoon A een mot in zijn gezicht krijgt van persoon B en deze daarom een proces aandoet, persoon A degene is die de relatie verzuurd.
Geert zou in deze beter zijn 'sterke band' met Ann gebruiken om haar op haar plaats te zetten ipv te eisen dat Marianne zomaar alles over zich heen laat gaan. Als die sterke band langst de twee kanten geldt, zou Ann daar ook een beetje respect voor kunnen opbrengen (hoewel je dat op dit moment van Ann blijkbaar niet mag verwachten).
0 x
-
tvx1
- x 435
Maar zo zwart/wit is het helemaal niet. De relatie is niet verzuurd door de gedwongen verhuis, die was al verzuurd voor de verhuis. Dat was absoluut geen gezonde situatie meer. En Geert steunt enkel de manier waarop Marianne haar gelijk tracht te halen niet. Een proces gaat de kloof absoluut niet dichten. Of denken jullie nu echt dat Ann haar moeder met open armen gaat ontvangen indien die het proces wint.?reda schreef:Het is heel mooi dat de band tussen Geert en Ann sterk is, kan denk ik niemand iets op tegen hebben, alleen Ann is niet zijn dochter, Marianne wel zijn vrouw.
Op zich heeft hij meer dan eens wel laten merken of gezegd dat hij het eigenlijk niet correct vindt wat Ann doet, maar Marianne moet dat wel allemaal maar slikken.![]()
Dat heeft niks te maken met Marianne haar al dan niet overdreven dominant karakter naar hem toe. Als hij haar te dominant vindt, moet hij daar op reageren, maar dit gaat over het feit dat zij wordt buitengezet, hij dat op zich wel niet goed vindt, maar tegelijkertijd wel vindt dat Marianne er niet mag op reageren, zogezegd om de familiebanden niet op te blazen. Dat is zoals je zou zeggen wanneer persoon A een mot in zijn gezicht krijgt van persoon B en deze daarom een proces aandoet, persoon A degene is die de relatie verzuurd.![]()
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Nee,natuurlijk niet,het kan alleen goedkomen als Mayra verdwijnt.
0 x
Potentia Principatum
-
tvx1
- x 435
Geloof je dat nu echt? De kloof tussen Ann en Marianne is duidelijk wel dieper dan dat hoor! Bovendien kan Mayra niet zonder slag of stoot uit hun leven verdwijnen. Ze is immers evenveel moeder van Sandrine dan Ann.Caligula schreef:Nee,natuurlijk niet,het kan alleen goedkomen als Mayra verdwijnt.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5

Als Mayra verdwijnt zinkt Ann in een diepe crisis (cfr Sandrine Sr) en dan heeft ze mama nodig.
0 x
Potentia Principatum
-
reda
- Nog geen rang
Relatie was inderdaad al niet goed meer, daarom had Ann moeten vertrekken ipv haar moeder buiten te zetten.
Geert vindt Marianne haar reactie niet goed, maar welk alternatief biedt hij...niks doen...pootjes omhoog en alles maar slikken...voor de honderste keer: geduld hebben schat!
Daar ging wel alles mee opgeslost geraken.
Alles aanvaarden wat je wordt aangedaan, is een manier, maar nu eenmaal niet die van iemand met een ruggengraat, dus Marianne.
Natuurlijk gaat dit proces de relatie niet verbeteren. Marianne uit haar huis zetten ging evenmin de relatie verbeteren, maar dat heeft Ann ook niet tegengehouden!!Wat had ze verwacht? Dat Marianne nog diezelfde minuut naar haar slaapkamer ging hollen om haar valies te pakken en nog iedereen een dikke smakkerd te geven vooraleer ze met de noorderzon vertrok?! Als je iemand buitenzet, blaas jij de bruggen op, punt!
Mocht ze, zoals hier eerder al is aangehaald, dan nog de beschaafdheid hebben gehad dit uitgebreid met haar moeder te bespreken, maar nee: 'jij moet vertrekken', en dat was het dan. Marianne moest bijna blij zijn dat ze nog even de tijd ging krijgen om iets anders te zoeken...

Geert vindt Marianne haar reactie niet goed, maar welk alternatief biedt hij...niks doen...pootjes omhoog en alles maar slikken...voor de honderste keer: geduld hebben schat!
Daar ging wel alles mee opgeslost geraken.
Alles aanvaarden wat je wordt aangedaan, is een manier, maar nu eenmaal niet die van iemand met een ruggengraat, dus Marianne.
Natuurlijk gaat dit proces de relatie niet verbeteren. Marianne uit haar huis zetten ging evenmin de relatie verbeteren, maar dat heeft Ann ook niet tegengehouden!!Wat had ze verwacht? Dat Marianne nog diezelfde minuut naar haar slaapkamer ging hollen om haar valies te pakken en nog iedereen een dikke smakkerd te geven vooraleer ze met de noorderzon vertrok?! Als je iemand buitenzet, blaas jij de bruggen op, punt!
Mocht ze, zoals hier eerder al is aangehaald, dan nog de beschaafdheid hebben gehad dit uitgebreid met haar moeder te bespreken, maar nee: 'jij moet vertrekken', en dat was het dan. Marianne moest bijna blij zijn dat ze nog even de tijd ging krijgen om iets anders te zoeken...
Laatst gewijzigd door reda op vr 23 mei 2014, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
ranske
- Poster rang 4

Kan zijn dat Geert alleen niet akkoord ging met de manier waarop Marianne zich verdedigt tegen Ann en Mayra.
Toch vraag ik me af wanneer heb ik dan zijn voorstellen hierover gemist ? Ik zag alleen : geduld schat en ontploffen.
Deze mossel mag bij zijn moeder blijven, zonder Marianne is hij niet eens een personage.
Toch vraag ik me af wanneer heb ik dan zijn voorstellen hierover gemist ? Ik zag alleen : geduld schat en ontploffen.
Deze mossel mag bij zijn moeder blijven, zonder Marianne is hij niet eens een personage.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Ik vind het vooral heel erg jammer dat de verhaallijn rond Geert en Marianne zo loopt, en vraag me af waarom ze ons een heel seizoen lang getrakteerd hebben op "aantrekken en afstoten" - terwijl eigenlijk wel duidelijk was dat ze nog altijd van elkaar hielden - om het dan na 1 seizoen alsnog zo om zeep te helpen...
Of je nu kunt begrijpen dat Geert het daar even helemaal beu was of niet, zijn gedrag van vanavond liet wat mij betreft in elk geval wel zien dat hij echt niet meer om Marianne geeft.
Of je nu kunt begrijpen dat Geert het daar even helemaal beu was of niet, zijn gedrag van vanavond liet wat mij betreft in elk geval wel zien dat hij echt niet meer om Marianne geeft.
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
Addict
- Nog geen rang
- Caligula
- Poster rang 5

Dat Geert het eventjes helemaal beu is, daar ben ik het eens met je. Maar dat hij helemaal niks meer geeft om Marianne dat weet ik nog zo niet. Stel je even in de plaats van die man: hij moet samenwerken met 2 collega's die mekaar rauw lusten. De ene heeft een moeder (zijn vrouw) die ze buiten heeft gesmeten om haar liefke terwille te zijn, de andere heeft 2 kinderen die zich enorme vragen stellen over hun vader die het lief van zijn dierbare collega heeft zwanger gemaakt alvorens een dramatische dood te sterven. Hetzelfde lief heeft met heel veel animo haar taxi gebruikt om een paar vluggertjes-hopelijk-tot-zwangerschap-leidende prestaties uit te voeren met als bewaker (met oortjes of oordopjes) de trouwe Waldek.Christel schreef:Ik vind het vooral heel erg jammer dat de verhaallijn rond Geert en Marianne zo loopt, en vraag me af waarom ze ons een heel seizoen lang getrakteerd hebben op "aantrekken en afstoten" - terwijl eigenlijk wel duidelijk was dat ze nog altijd van elkaar hielden - om het dan na 1 seizoen alsnog zo om zeep te helpen...
En dan moet hij ook nog Marianne sussen,wat op zich al geen gemakkelijke opgave is.
Zeg nu zelf, kun je Geert niet een beetje begrijpen?
0 x
Potentia Principatum