Andreas Giebens (Pepijn Huysman)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Misschien zien we wel over het hoofd dat Emma een serieuze rugzak meezeult (ze werd ooit ontvoerd door die gestoorde politieman, er was de Only Fans toestand, ze zat lang met dat vriendje in het buitenland...) en een berg negatieve ervaringen zag op liefdesvlak bij haar mama. Van Thilly heeft ze geleerd dat "liefde soms maar even duurt" - dus ze is héél voorzichtig. Door haar sociaal werk-opleiding heeft ze ook meer zicht op de issues waarmee Andreas worstelt. En dan is er ook nog het leeftijdsverschil - Emma is een ervaren vrouw (op vlak van relaties/seks) van 25 en Andreas een onervaren verlegen jongeman van 20. Ook dàt telt mee natuurlijk.
1 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

Dat weet ik wel. Ik wou ook niet suggereren dat Emma van slechte wil is ofzo... wel dat het niet allemaal toevallig aan't gebeuren is, maar dat er een reden is waarom het aan't gebeuren is.
Het kan zijn dat Andreas nu Emma gaat wantrouwen, het kan dat Emma iets belangrijks kan vertellen over Cedric, er kan zoveel maar wat?

Het was gewoon niet toevallig dat Andreas en Emma samen kwamen, dat gevoel had ik gewoon al langer... :yup:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

"Samen kwamen"...

Vooralsnog toch gewoon vrienden, of heb ik iets gemist :denk:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Ik wist niet goed of ik moest lachen of een beetje smelten toen hij zei 'Ik heb maar tot hier gepland'.
Gelukkig had Emma nog plannen... :romance-kisscheek:
2 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Ik hoop enkel dat ze het rustig aan doet, want Andreas moet natuurlijk niet overdonderd worden en nu hun woning (of die van Lowie) half is afgebrand, moeten ze ook weer een nieuwe woning zoeken. Daarnaast blijven die schulden doorwegen, of het nu naar Gène, Cédric of Peter is hé.

En Marie belandt na gisteren wellicht met (zware?) brandwonden in het ziekenhuis. Dus voor Andreas breekt sowieso een moeilijke periode aan, hij zal Emma's steun goed kunnen gebruiken.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 950
x 1517

Bericht door heidiw »

Zo aandoenlijk met zijn bloemen :yup:
En gelukkig aan Cédric ontsnapt.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 186

Bericht door apestaart »

heidiw schreef: za 28 jun 2025, 15:23 Zo aandoenlijk met zijn bloemen
Hij had die bloemen bijna vergeten dankzij Lynn is dat niet gebeurd. :D
0 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

apestaart schreef: za 28 jun 2025, 15:31 Hij had die bloemen bijna vergeten dankzij Lynn is dat niet gebeurd.
ja, maar dat serpent heeft hem wel belachelijk gemaakt toen hij ermee aankwam. En ik vond hem juist zo schattig met die ruiker!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
frankeneddy1
Poster rang 3
Poster rang 3
x 122
x 146

Bericht door frankeneddy1 »

Het was een mooie scène van Andreas bij het ziekbed van zijn moeder.
1 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Als ik het goed begrepen heb volgt hij 's avonds les en doet hij - zoals vandaag bleek - tijdens de werkuren zijn praktische taken voor de opleiding. Moet zijn dat dat ambitieuze gloednieuwe bouwproject van Peter even stil ligt, want anders kan hij dat toch niet allemaal combineren? Bovendien ging hij toch óók nog de verbouwing van hun deel van Lowie's huis helemaal uittekenen en coördineren. Hopelijk heeft Emma - die ook al 2 jobs combineert, voetbaltraining geeft en tot vorige week bijkluste bij haar zus in de bar ook weinig slaap nodig, want anders gaan ze mekaar zo goed als nooit meer zien...
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Tiboko schreef: ma 29 sep 2025, 22:28 Hopelijk heeft Emma - die ook al 2 jobs combineert,
De bijjob bij Bar Madam is weggevallen, wat doet ze dan nog buiten haar job in school en de training? Mis ik iets?
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Meester Filip vervangen betekent ook 's avonds lesjes voorbereiden e.d. terwijl haar echte job ook nog moet gebeuren he. En die trainingen zijn ook 's avonds natuurlijk.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

Ah, ik dacht dat Christine zei vorige week om het vijfde jaar herhalingsoefeningen te laten doen (die achteraan in de map zaten).
En er is over Philippe niks meer gezegd, dus misschien is het personeelstekort momenteel al terug opgelost. Maar misschien ook niet. ;)
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Van die jongen begrijp ik ook niks. Het zou misschien wel eens goed zijn als hij onder de vleugels van zijn moeder uit kon komen.
Ik heb hem nu horen zeggen : ik ben geen klein kind. Goed begin.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Nochtans intussen duidelijk. Andreas kan niet goed om met tegenslagen (die meeting die onlangs fout liep, die slechte punten voor zijn groepswerk, Emma die vorige week boos reageerde toen hij die schooldocumenten in de lucht gooide...) en dan kruipt hij in zijn schulp en gaat hij gamen, desnoods de hele nacht - om zich af te reageren...

Is blijkbaar ook al in het verleden een paar keer gebeurd - vandaar de bezorgdheid van Marie.

Overigens vergeleek Thilly beide voorvallen (= buiten gooien) maar dat sloeg nergens op. Emma kon niet onder dat school(verbeter)werk uit, ze had geen keuze. Terwijl Andreas deed alsof hij ziek was om te kunnen gamen. Hij had zich wél aan de afspraak (samen iets gezellig doen) kunnen houden.

Dus gewoon kleutergedrag.
0 x
Plaats reactie