Welke verhaallijn mag voor jou gauw ten einde zijn?

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 186

Bericht door apestaart »

ikke schreef: do 14 okt 2021, 17:23 Ze zal, samen met Tim moeten zoeken naar een geldschijtend ezeltje... En die lopen niet zomaar langs de Thuislanen.
En een kip die gouden eieren legt dat ligt ook niet zomaar voor het rapen, zelfs kiekens die zilveren eieren leggen zijn moeilijk te vinden :mrgreen:
Trouwens wie zegt dat Sam zal winnen, ik zou zeggen afwachten tot vrijdag.
0 x
apestaart
Poster rang 4
Poster rang 4
x 186

Bericht door apestaart »

Sam heeft verloren maar toch zullen Tim en Sam dat huis kopen omdat Tim Sam niet ongelukkig wil maken voor de rest van hun leven.
Nu zullen ze moeten proberen om aan een lening te geraken maar dat zal een ander paar mouwen zijn.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

apestaart schreef: zo 17 okt 2021, 15:13 Nu zullen ze moeten proberen om aan een lening te geraken maar dat zal een ander paar mouwen zijn.
In een soap is zoiets geen enkel probleem.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

apestaart schreef: zo 17 okt 2021, 15:13 Sam heeft verloren maar toch zullen Tim en Sam dat huis kopen omdat Tim Sam niet ongelukkig wil maken voor de rest van hun leven.
Triest dat het geluk van Sam kennelijk afhangt van een huis. Alleen haar kinderachtige teleurstelling al, toen ze dat spel verloren had. Om over de inzet van hun weddenschap (een gigantisch huis :crazy: ) nog maar te zwijgen.

Ik vind het onrealistisch, ergerlijk en materialistisch over heel de lijn en het is zeker niet iets waar ik graag naar kijk. Het laat in mijn ogen Sam ook nog maar eens van een heel vervelende, koude en verwende kant zien.
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Christel schreef: ma 18 okt 2021, 10:24 Het laat in mijn ogen Sam ook nog maar eens van een heel vervelende, koude en verwende kant zien.
En bovendien nul empathie naar haar inwonende neef toe. Die jongen heeft eindelijk zijn leven wat op orde en wanneer hij dan laat merken dat hij het met "een verhuis" wat moeilijk heeft, komt ze niet verder dan de dooddoener "op jouw leeftijd woonde ik alleen".

Nog iets. Ze wonen dus al jaren in een apart deel van het huis maar hebben blijkbaar geen aparte keuken :doh:
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Neen Tiboko, daar was indertijd geen budget meer voor. Lowieke heeft dat huis gekocht met de erfenis van zijn moeder maar omdat het te duur was sprong Sam in de bres maar toen puntje bij paaltje kwam, hebben ze afgezien van een moderne ingerichte keuken omdat de centen op waren.
0 x
Tiboko
Poster rang 5
Poster rang 5
x 47
x 1041

Bericht door Tiboko »

Je spreekt nu van vijf zes jaar geleden, toch? Dat was nog voor Hannah geboren werd.

Intussen hadden ze al die jaren twee inkomens (hoofdinspecteur + al dat gejobhop van Sam) - dus was dat budget er nadien toch wel? In ieder geval haalt dat de waarde van wat ze te verkopen hebben naar beneden, waardoor ze een nog grotere lening moeten nemen.

Maar bon, deze verhaallijn "ik heb geen geld, maar wil toch een dikke villa kopen" mag wat mij betreft ook snel ten einde zijn.
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1002
x 585

Bericht door martha »

Ja dat is al van een tijdje geleden. Maar Luc Bomans had indertijd ook in zijn hof een ezel die geld k*kte :lol: om dan nog maar te zwijgen van al het geld dat Marianne indertijd heeft uitgegeven aan haar Anneke (de praktijk) en Tommeke (een eigen huis/advocaatbureau) en ik herinner me nog hoe ze Mayra heeft willen afkopen. Was dat geen 50.000 euro gewoon in een enveloppe ? :denk:
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Tiboko schreef: ma 18 okt 2021, 11:00 En bovendien nul empathie naar haar inwonende neef toe. Die jongen heeft eindelijk zijn leven wat op orde en wanneer hij dan laat merken dat hij het met "een verhuis" wat moeilijk heeft, komt ze niet verder dan de dooddoener "op jouw leeftijd woonde ik alleen".
Dat klopt helemaal :yup:
Maar zelfs Tim zag eigenlijk helemaal niks in het doktershuis, en toch is het zijn naam die nu mee onder die gigantische lening staat. Dat is toch niet normaal als je SAMEN een huis gaat kopen?
Het is ook daarom dat ik het nu zo ergerlijk vind dat egoïstische Sam haar zin krijgt. In mijn ogen verdient ze dat helemaal niet.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Ik vind het niet zo raar dat in een gemeenschapshuis maar één keuken is. Maar dat belachelijk gedoe om de koop van een huis te laten afhangen van een vogelpiktornooi, dat mag gauw ten einde zijn. Evenals het cadeau doen van een huis omdat je lief anders ongelukkig rondloopt na haar "afgang". Thuis bewijst keer op keer dat het nog zotter kan. Niet te geloven!
3 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Christel schreef: ma 18 okt 2021, 15:53 Maar zelfs Tim zag eigenlijk helemaal niks in het doktershuis, en toch is het zijn naam die nu mee onder die gigantische lening staat. Dat is toch niet normaal als je SAMEN een huis gaat kopen?
Tim was toch juist diegene die met dat idee om dat huis te kopen op de proppen kwam? Het was Sam die het aanvankelijk niet zag zitten, maar na een rondleiding ginder overstag is gegaan terwijl Tim dan net weer begon te twijfelen toen hij besefte hoe groot dat huis werkelijk is en hoeveel dat zou gaan kosten.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

tvx1 schreef: ma 18 okt 2021, 18:12 Tim was toch juist diegene die met dat idee om dat huis te kopen op de proppen kwam? Het was Sam die het aanvankelijk niet zag zitten, maar na een rondleiding ginder overstag is gegaan terwijl Tim dan net weer begon te twijfelen toen hij besefte hoe groot dat huis werkelijk is en hoeveel dat zou gaan kosten.
Ik had het ook eigenlijk over het laatste stukje, niet over de hele lijdensweg die eraan vooraf gegaan is. Het is inderdaad al een welles-nietes gedoe tussen die 2 vanaf het begin, of ze dat huis nou wel of niet willen. Maar het kwam er uiteindelijk op neer dat Tim het toch niet zag zitten.
Om over het geld nog maar te zwijgen, want zowel Sam als Tim hebben ergens tussen neus en lippen door wel gezegd dat het veel te duur zou worden voor ze. Alsof zoiets maar een detail is, want dat wordt er dan een beetje tussendoor geprutst en verder niet meer over gesproken, expres heel vaag, zodat ze die koop er nu toch nog een beetje plausibel door kunnen drammen na dat hele dart-fiasco.
Ik weet wel dat ik het in elk geval compleet belachelijk vind dat mensen op zo'n manier een huis gaan kopen. :crazy:
2 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

heel het gedoe met Ilias en het puberaal gedrag van karin en Tom, dat mag echt wel stoppen !
2 x
daffy duck
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1382
x 1739
Contacteer:

Bericht door daffy duck »

nounake schreef: di 19 okt 2021, 07:28 heel het gedoe met Ilias en het puberaal gedrag van karin en Tom, dat mag echt wel stoppen !
Ja, inderdaad, haal die geile pubers van m'n scherm! Ik krijg er de hibbertik van! :crazy:
2 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 697
x 532

Bericht door jessie V. »

Welke verhaallijn zou er mogen blijven?
1 x
Plaats reactie