Vragen en opmerkingen over de afleveringen / serie

Plaats hier je berichtje over de soap Thuis in het algemeen.
Forumregels
Hieronder komt alles te staan wat met Thuis te maken heeft. Let op, alle verhaallijnen rondom bepaalde personages horen in het personagesforum (http://thuisonline.be/viewforum.php?f=1)(Geen spoilers !)
Plaats reactie
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

vragentopic

Bericht door hannanaske »

Rosa is gisteren 55 geworden. Ik vermoed dat Peggy iets jonger is dan de actrice zelf, al kan ik het me maar moeilijk voorstellen dat Peggy nog maar 30 jaar moet voorstellen. :problem:

Rosa zal dus al op vrij jonge leeftijd mama geworden zijn. Was ze dan een tienermoeder? Is daar ooit iets van gezegd geweest?
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
tvx1
x 435

Re: vragentopic

Bericht door tvx1 »

hannanaske schreef:Rosa is gisteren 55 geworden. Ik vermoed dat Peggy iets jonger is dan de actrice zelf, al kan ik het me maar moeilijk voorstellen dat Peggy nog maar 30 jaar moet voorstellen. :problem:

Rosa zal dus al op vrij jonge leeftijd mama geworden zijn. Was ze dan een tienermoeder? Is daar ooit iets van gezegd geweest?
Peggy is 38. Rosa was maar zeventien toen ze Peggy kreeg. Dat is tijdens het eerste seizoen eens vermeld geworden.
0 x
slipstreamdrive
Nog geen rang
x 1

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Bericht door slipstreamdrive »

Door het ongeval van die mevrouw Dorade een tijdje geleden moest Sam zware schadevergoedingen betalen die het faillissement van de Kabouters zouden betekenen. De verzekering wou niet tussenkomen. Hadden Toon/Adil/Frank toen niet hun eigen geld geïnvesteerd om de zaak te redden, waardoor ze ook mede-eigenaar werden?

Toch lijkt Sam nog steeds de enige bazin te zijn, aangezien Frank enkel en alleen aan haar toestemming moet vragen om Eddy aan te nemen. Hoe zit dat juist?
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Vragen over de afleveringen / serie

Bericht door lord F. »

tvx1 schreef:
hannanaske schreef:Rosa is gisteren 55 geworden. Ik vermoed dat Peggy iets jonger is dan de actrice zelf, al kan ik het me maar moeilijk voorstellen dat Peggy nog maar 30 jaar moet voorstellen. :problem:

Peggy is 38. Rosa was maar zeventien toen ze Peggy kreeg. Dat is tijdens het eerste seizoen eens vermeld geworden.
Haja, Frank had eens met het jonge zusje van z'n vrouw naar bed geweest. :)
Geen idee trouwens hoe oud Peggy is. Als ze 16-18 jaar was toen Thuis begon is ze nu 36-38 jaar. Maar leeftijden veranderen wel eens in Thuis. ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Soapseut
x 435

Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)

Bericht door Soapseut »

Ik vraag mij af waar de erfenis van Geert dan wel naartoe zal gaan. Hélène heeft hem vermoord, dus ik veronderstel dat zij haar recht op dat geld verliest? Tenzij bewezen wordt dat het een ongeluk was, omdat ze Marianne wilde doodprikken...? Als dat bewezen wordt, behoudt zij dan haar recht op die erfenis?

Ik weet niet hoe dat zit juridisch. Maar Geert had geen kinderen of andere erfgenamen meer. Zijn dochter is dood, zijn moeder nu ook... Wie krijgt dat geld dan als Hélène het niet krijgt?
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Soapseut schreef:Ik vraag mij af waar de erfenis van Geert dan wel naartoe zal gaan. Hélène heeft hem vermoord, dus ik veronderstel dat zij haar recht op dat geld verliest? Tenzij bewezen wordt dat het een ongeluk was, omdat ze Marianne wilde doodprikken...? Als dat bewezen wordt, behoudt zij dan haar recht op die erfenis?

Ik weet niet hoe dat zit juridisch. Maar Geert had geen kinderen of andere erfgenamen meer. Zijn dochter is dood, zijn moeder nu ook... Wie krijgt dat geld dan als Hélène het niet krijgt?
Ze heeft al die maanden dat zij ondergedoken zat in Luxemburg er van geleefd. Heeft zij verteld aan Tom en Judith en Hélène kennende zal zij niet in een krot hebben gezeten.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ze schrok zelf van het bedrag van de erfenis van de moeder van Geert, toen ze naar Zwitserland gingen.
Zou ze dat er dan allemaal doorgejaagd hebben in een paar maanden tijd?
Zelfs voor Hélène lijkt me dat nogal straf.
0 x
Seraph
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Seraph »

Als ze dan toch zoveel van haar kleinkinderen hield, waarom dan geen spaarrekeningen geopend voor ze en daarop een grote som geld storten?

Dat zou ik wel goed vinden :twisted:
0 x
In a time of war it isn't about who's right, it's about who's left.
J&W
Nog geen rang

Re: Wat er niet klopt in Thuis

Bericht door J&W »

Hoi, ik heb een vraagje in verband met de verkoop van het huis van Marianne.

Had Marianne dit huis niet aan Ann geschonken?
Ik meen mij te herinneren dat er zelfs een rechtszaak gevoerd werd en Marianne het huis uit moest.

Of vergis ik me?

Gr. J&W
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Chronologisch gezien is het over de jaren zo'n beetje als volgt verlopen...:

- Ann koopt de helft van het huis van haar moeder, omdat Marianne in financiële problemen zit.

- Marianne schenkt de andere helft van het huis op papier aan Ann, in de veronderstelling dat ze er tot aan haar dood in mag blijven wonen. Op papier is het volledige huis nu van Ann.

- Ann spant een rechtszaak aan tegen haar moeder om haar uit het huis te krijgen. Ann wint dit, omdat het huis volledig op haar naam staat, dus Marianne moet verhuizen.

- Marianne spant een rechtszaak aan tegen Ann wegens ondankbaarheid, omdat ze de 2e helft van het huis op papier aan Ann geschonken had in de veronderstelling dat ze recht op vruchtgebruik had tot aan haar dood, en Ann misbruik heeft gemaakt van het feit dat dit niet letterlijk op papier vastgelegd werd. Marianne wint deze rechtszaak.

Hiermee wordt de schenking van het huis aan Ann ongedaan gemaakt, en zou dus in principe de helft van het huis weer van Marianne zijn. In Thuis heeft ze echter blijkbaar het volledige huis terug gekregen. (hier klopt ergens dus iets niet meer :mrgreen: )

Maar goed, op dit moment is het huis dus weer van Marianne. :)
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

Kan iemand mij helpen: wie is Gerard? Waarschijnlijk iemand uit de "bekentenissen" van William aan Marianne maar ik heb daar een stuk van gemist denk ik. Dus, wie is of was dat, en wat is er met hem gebeurd?
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Jules schreef:Kan iemand mij helpen: wie is Gerard? Waarschijnlijk iemand uit de "bekentenissen" van William aan Marianne maar ik heb daar een stuk van gemist denk ik. Dus, wie is of was dat, en wat is er met hem gebeurd?
Awel, de ex-man van Hélène die zij samen met William vermoord heeft.
Die haar sloeg enzo wat die moord dan moet rechtvaardigen. ;)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Jules
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Jules »

lord F. schreef:
Jules schreef:Kan iemand mij helpen: wie is Gerard? Waarschijnlijk iemand uit de "bekentenissen" van William aan Marianne maar ik heb daar een stuk van gemist denk ik. Dus, wie is of was dat, en wat is er met hem gebeurd?
Wow!!! Da's nog geen kattenpis... Bedankt voor de info Lord F. !
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

lord F. schreef:
Dus de vader van Kurt en grootvader van Stan en Emma. :icon-wink:
0 x
slipstreamdrive
Nog geen rang
x 1

Bericht door slipstreamdrive »

Hoe zit dat nu met die 160.000 euro die Marianne moest betalen aan Hélène? Is dat al gebeurd? Heeft Hélène dat geld dan aan haar kleinkinderen geschonken?
0 x
Plaats reactie