Stan Van Damme (Lennart Lemmens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Re: Stan Van Damme (Jannes Coessens)

Bericht door Kwast »

Crackers schreef:Stan moet dringend stoppen met blokfluit te spen, zo irritant geluid :boo:
Echt wel, afgrijselijk! Hij is meer het triangeltype.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Maar oma leert het hem wel,en wie weet Geert mss ook wel alhoewel Geert en blokfluit weet ik zo nog niet.
0 x
Potentia Principatum
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

In welke school leren ze nu nog blokfluit spelen in humaniora ????
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Dat gebeurt hier nog wel - maar alleen in het eerste jaar.
Stan zit toch al in het tweede jaar?
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Ik ben verheugd te vernemen dat er toch nog muziek wordt gegeven in het huidig onderwijs. Dat opent persectieven voor mij!
Maar wat Stan betreft zal het toch van zijn soliste-oma afhangen denk ik.
0 x
Potentia Principatum
Evaaa
x 435

Bericht door Evaaa »

Ik heb noooooooit blokfluitexamen moeten afleggen. NOOIT. En die periode ligt ook al een hele poos achter mij...
Ouderwetse school waar Stan heen gaat. :wtf:
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Evaaa schreef:Ik heb noooooooit blokfluitexamen moeten afleggen. NOOIT. En die periode ligt ook al een hele poos achter mij...
Ik vind het verre van ouderwets om muziek te leren. Muziek verzacht de zeden, er zou meer muziekles moeten gegeven worden!
0 x
Evaaa
x 435

Bericht door Evaaa »

ikke schreef:
Evaaa schreef:Ik heb noooooooit blokfluitexamen moeten afleggen. NOOIT. En die periode ligt ook al een hele poos achter mij...
Ik vind het verre van ouderwets om muziek te leren. Muziek verzacht de zeden, er zou meer muziekles moeten gegeven worden!
Ik volg al 13 jaar muziekles, dus heus... en ik heb het niet over muziek in het algemeen. Maar blokfluit? Dat zorgt voor afschuw bij kinderen. Leer ze iets over de muziekcultuur of over hoe de huidige muziek gemaakt is. Daar hebben ze veel meer aan en ook veel meer interesse in dan "Heilige nacht" te spelen.
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Evaaa schreef:
ikke schreef:
Ik volg al 13 jaar muziekles, dus heus... en ik heb het niet over muziek in het algemeen. Maar blokfluit? Dat zorgt voor afschuw bij kinderen. Leer ze iets over de muziekcultuur of over hoe de huidige muziek gemaakt is. Daar hebben ze veel meer aan en ook veel meer interesse in dan "Heilige nacht" te spelen.
Er valt voor blokfluit toch meer te spelen dan "heilige nacht". Ik denk dat blokfluit prima is. En er is ook meer dan enkel blokfluit... niet nodig om denigrerend te doen over dat volksinstrument bij uitstek. 't Is nog betaalbaar ook! dus voor ieders portemonnee...
0 x
annekeHU
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door annekeHU »

Ik zat 38 jaar geleden in het eerste middelbaar, en er stond toen blokfluit op het lesprogramma... Na 1 schooljaar kon ik er nog steeds niets van... en in het 2de middelbare moest ik gewoon niet meer meedoen, tijdens de les.
Mijn dochter , die nu in het eerste middelbaar zit, moet geen blokfluit leren spelen( ze is misschien iets muzikaler als ik, maar toch niet veel..!)
0 x
ikke
x 435

Bericht door ikke »

Stan krijgt dus wel blokfluitles. Ik ga daar verder niet moeilijk over doen.
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

@ikke
Yep, volledig akkoord met wat hierboven gezegd werd. Muziek heeft een hele geschiedenis die meer dan 2000 jaar terug gaat maar gaat dat nu werkelijk verloren bij onze jongeren? En of dat het nu blokfluit,viool,cello,gitaar of wat anders is dat maakt niks uit, het is iets dat ons mensen maakt. Willen of kunnen onze jongeren daar ook aan denken?
0 x
Potentia Principatum
Evaaa
x 435

Bericht door Evaaa »

Mijn punt is in deze, als jongeren een muziekinstrument willen leren bespelen, doen ze dat wel op een muziekschool in een omgeving die daar beter voor geschikt is dan een gewone middelbare school.
Ik haalde Heilige Nacht omdat Stan dat zat te spelen ;)
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Evaaa schreef:Mijn punt is in deze, als jongeren een muziekinstrument willen leren bespelen, doen ze dat wel op een muziekschool in een omgeving die daar beter voor geschikt is dan een gewone middelbare school.
Dat is het. Naast school volgde ik op vrijwillige basis les in de muziekschool. Leerde notenleer en op een zelf gekozen instrument spelen. Kan me niet voorstellen dat Stan verplicht zou zijn blokfluit te leren. Dit is een zeer persoonlijk gevoelige materie en Stan beleeft er geen plezier aan. Als hij het opgelegd krijgt zal de blokfluit de muziek UIT Stan blazen.
0 x
ranske
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door ranske »

Muziek is een onderdeel van de mens, dat gaat niet verloren. Er zijn hierin twee soorten. Zij die genieten als ze bepaalde muziek horen zonder behoefde een instrument te bespelen of muziekles te volgen en anderen die hun expressie willen uiten in een muziekinstrument bespelen. Zoals de nood tot expressie via schilderen, dansen, beeldhouwen enz tot uiting komt.

Dat kan een school niemand verplicht opleggen. Voor wie vanzelf al geen aanleg heeft die heeft er geen voeling mee
en het zal juist afkerig werken. Wat de jeugd betreft die heeft in elke kultuur zijn eigen muziek en voelt zich daarnaast wel of niet aangetrokken tot de meesters uit het verleden. Muziek is een hoogstpersoonlijke beleving die vrij moet zijn en
die men op school niet kan leren.
Men kan alleen tot ontplooing brengen wat de leerling al in zich heeft en dat is iets individueel.
Moderator bericht:
En dan nu terug naar Stan.

(ontopic)
0 x
Plaats reactie