Leren omgaan met strucuur en gezag kan ook geen kwaad.ranske schreef:Zou het kunnen dat Emma beter af is met een moeder die inplaats van altijd alle touwtjes in handen willen
hebben : eens wat marges open laten ? Wat inleving inplaats van commanderen op een toon van een strenge lerares.
Toevallig gaf mijn moeder dat vertrouwen waardoor ik meevoel met Emma. Niet willen zwemmen is sein aan Judith
dat ze mee wil beslissen over haar individualiteit is zich op die leeftijd ontplooit.
Voor mij zou het ook niet kunnen dat ik een jaarabonnement mag betalen en mijn kind dan zomaar beslist om niet meer te geen zwemmen.
Waarom zou Judith moeten inbinden als haar minderjarige dochter opeens geen zin meer heeft om te zwemmen?
Dat Dochterlief dan met een goede reden afkomt, hé?! Zij verwacht ook te pas en te onpas dat haar moeder een goede uitleg geeft voor alles wat ze beslist en doet.
Een verwend nest is die Emma, niet meer en niet minder. 'k Zeg niet dat Judith ALTIJD gelijk heeft, hé! Er zijn langs beide kanten grenzen die mogen gerespecteerd worden.