Emma Van Damme (Elise Roels)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
ikke
x 435

Re: Emma Van Damme (Elise Roels)

Bericht door ikke »

ranske schreef:Zou het kunnen dat Emma beter af is met een moeder die inplaats van altijd alle touwtjes in handen willen
hebben : eens wat marges open laten ? Wat inleving inplaats van commanderen op een toon van een strenge lerares.
Toevallig gaf mijn moeder dat vertrouwen waardoor ik meevoel met Emma. Niet willen zwemmen is sein aan Judith
dat ze mee wil beslissen over haar individualiteit is zich op die leeftijd ontplooit.
Leren omgaan met strucuur en gezag kan ook geen kwaad.
Voor mij zou het ook niet kunnen dat ik een jaarabonnement mag betalen en mijn kind dan zomaar beslist om niet meer te geen zwemmen.
Waarom zou Judith moeten inbinden als haar minderjarige dochter opeens geen zin meer heeft om te zwemmen?
Dat Dochterlief dan met een goede reden afkomt, hé?! Zij verwacht ook te pas en te onpas dat haar moeder een goede uitleg geeft voor alles wat ze beslist en doet.
Een verwend nest is die Emma, niet meer en niet minder. 'k Zeg niet dat Judith ALTIJD gelijk heeft, hé! Er zijn langs beide kanten grenzen die mogen gerespecteerd worden.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Heel juist !
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

Ik vond het ook niet slecht dat Emma en Judith tot een compromis kwamen, ook al moet Emma daarvoor een deel van haar zakgeld afstaan.
Zo zal het later ook zijn: koopt ze iets en vindt ze later iets anders leuk, dan zal ze ook ondervinden dat je een Euro maar 1 keer kan uitgeven.

Ik zou bij mijn dochter precies hetzelfde gegaan hebben.
Op 13 jaar veranderen ze om de haverklap van gedachte, ze mag best leren dat dit gevolgen heeft.

Het zou veel erger zijn als Judith haar gedwongen had haar (school)jaar uit te doen in de zwemclub.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik moest wel lachen om Emma. Ineens was ze vegetariër. Het zal wel zeer onpedagogisch zijn, maar ik had haar rustig in haar kamertje laten zitten. Ze zal er wel een keer aan wennen. Ik denk, hoe meer je dwingt hoe dwarser ze wordt.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1662
x 2567

Bericht door satine »

'Ah nee, je kon me niet bellen want ik had geen gsm.
Da's ni slim he...'

Moest het mijn dochter zijn, ik deed 1 telefoontje met haar gsm naar Jens en daarna ging dat toestelletje minstens een week achter slot en grendel. :razz:
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Dat meisje is altijd zo verbeten. :mrgreen:
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Ze krijgt veel te veel gedaan van haar mama ; een echt kreng is dat kind ! Zo gekleed ging die bij mij niet buiten .
0 x
martha
Poster rang 5
Poster rang 5
x 972
x 577

Bericht door martha »

Wie heeft er wie gestraft gisterenavond ? Judith door Emma haar gsm af te nemen of Emma door Judith de stuipen op het lijf te jagen door veel te laat naar huis te komen ? Emma is mijn dochter niet, gelukkig !!!!!!!! maar het zou vlug gedaan zijn met die gitaarlessen.
0 x
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Bij mij ook ! En die naieve jens die niks door heeft .....mannen hé :-P :-P :-P :-P
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

In het kolenhok ermee!
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

Zag ik daar nu tussen Emma haar Facebook vriendschapsverzoeken Katrien De Ruysscher staan? Een knipoog van de makers? ;)
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

De manier waarop ze naar haar moeder kijkt en haar lichaamstaal! Je kan met een tienerdochter wel eens (of vaak) een hevige strijd uit moeten vechten, maar ooit klaart de lucht dan toch weer op en gaat het weer een tijdje goed. Dat mis ik hier. Alleen de gitaarles kon haar even tevreden stellen.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Ik had juist niet duidelijk gezien wat ze nu eigenlijk aan het doen was op FB... Wat was de bedoeling? Of gewoon om te laten zien dat ze er stiekem toch op ging ondanks dat ze nog met haar huiswerk bezig was?
0 x
Sanneke
Poster rang 1
Poster rang 1
x 7
x 6

Bericht door Sanneke »

Ik denk dat het inderdaad niet de bedoeling was dat je echt goed zag wat ze deed op facebook, maar dat het er gewoon om ging dat je kon zien dat ze toch op facebook zat, terwijl ze dat niet mocht.
0 x
Sanne
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Volgens mij was het om te tonen dat ze een vriend toevoegde of iets postte op facebook. Haar moeder zal op die manier, door het tijdstip dat op facebook staat, kunnen zien dat ze toch op facebook zat op een moment dat ze dat niet mocht.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Plaats reactie