Nieuw: Politiek

Gesloten
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

gerrit schreef:Hier in Leuven heeft de grootschalige campagne die Patricia Ceysens gevoerd heeft haar doel gemist: SP.a gaat fors vooruit en de VLD fors achteruit! Enigszins schertsend werd tijdens de verkiezingsshow Leuven ook wel "Louisville" genoemd.

Je kan voor of tegen Louis zijn, maar ik heb altijd graag in Leuven gewoond. Leuven is een propere, veilige en bruisende stad!
ja, idem in Oostende waar De Decker Vande Lanotte een dictator noemde en Oostende het Palermo aan de Noordzee. Met als resultaat dat de winst van SP-A in Oostende evenredig was aan het verlies van de VLD (iets meer dan 3%). :)
0 x
On the mental count of ten, you will be in Europa.
Be there at ten.
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

gerrit schreef:Hier in Leuven heeft de grootschalige campagne die Patricia Ceysens gevoerd heeft haar doel gemist: SP.a gaat fors vooruit en de VLD fors achteruit! Enigszins schertsend werd tijdens de verkiezingsshow Leuven ook wel "Louisville" genoemd.

Je kan voor of tegen Louis zijn, maar ik heb altijd graag in Leuven gewoond. Leuven is een propere, veilige en bruisende stad!
Blij om dit te horen :)
0 x
Aanvaard een mens zoals hij is en heb respect voor de zwakkeren in de wereld !!
Essa
Nog geen rang

Bericht door Essa »

Het was eindelijk eens een pretje om te gaan stemmen: aangenaam weer, nog wat bekend volk tegegekomen en geen halve minuut moeten aanschuiven 8)

Belangrijkste resultaten in mijn gemeente: zowaar geen enkele Franstalige partij die is opgekomen, zoals elke keer weeral een wissel van de macht en burgemeester, en een enorme afgang voor links (dit spectrum heeft als "monstercoalitie" 2 zetels, de rechterkant in totaal 20)
0 x
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky, and I thought to myself, where the heck is the ceiling?
Essa
Nog geen rang

Bericht door Essa »

De kogel is door de kerk bij mijn Affligemse buren:
Binnen 4 jaar is dit hun burgemeester (voor minstens 2 jaar):
Afbeelding

Maar hier blijft hij af hoor, dat is en blijft van ons :lol: :
http://www.belgiumview.com/belgiumview/ ... 00261.php4
0 x
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky, and I thought to myself, where the heck is the ceiling?
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

Wie is de politicus van 2006 voor u?
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Volgens de Knack was dat Karel De Gucht.

De loser van het jaar was in ieder geval Jean-Marie De Decker.
0 x
Be there at ten.
Gertj3
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Gertj3 »

frank schreef:Volgens de Knack was dat Karel De Gucht.

De loser van het jaar was in ieder geval Jean-Marie De Decker.
:lol: :lol:
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Maar bij dé politicus van 2006 kan je moeilijk rond Patrick Janssens heen natuurlijk. :)
0 x
Be there at ten.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

frank schreef:Maar bij dé politicus van 2006 kan je moeilijk rond Patrick Janssens heen natuurlijk. :)
hij moet het ook nog waarmaken he - maar hij krijgt krediet van mij, hij doet het nog zo slecht niet, in een 'moeilijke' stad als Antwerpen. :wink:
0 x
frank
Poster rang 4
Poster rang 4

Bericht door frank »

Antwerpen wordt toch weer beter bestuurd met hem als burgemeester, dacht ik ?
0 x
Be there at ten.
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1678
x 2597

Bericht door satine »

frank schreef:Antwerpen wordt toch weer beter bestuurd met hem als burgemeester, dacht ik ?
hij is al wel een hele tijd burgemeester he - al 3 jaar, sinds de Visa-affaire....
ik denk dat die hele zaak op zich ook wel voor een serieuze ommekeer gezorgd heeft, er zijn toen ook wel wat potjes opengegaan, en niet alleen degenen die in het nieuws kwamen (werk zelf in het Stedelijk Onderwijs, dus dan hoor je wel eens iets).

maar ik denk dat op dit moment - met de kandidaten die er waren - Patrick de beste keuze was.

en dat hij in T-shirt naar het Paleis gaat en daarmee de voorpagina van de krant haalt.... :roll: wat maakt het nu uit wat die mens aanheeft?
als je hem mailt, heb je binnen de dag antwoord, een vriend van mijn zoon had problemen, al weken gesukkeld, het is met 1 mailtje aan de burgemeester allemaal binnen de 24 uren in orde gekomen.

van mij mag hij blijven dus. :wink:
0 x
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mette Marit »

Gertj3 schreef:Wie is de politicus van 2006 voor u?
mijne papa :wink:
0 x
sisken
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door sisken »

voor wie er nieuwsgierig naar is:

Afbeelding

nog steeds kwaad :evil:
0 x
Come and play with us, Danny.
Forever... and ever... and ever.
Mette Marit
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Mette Marit »

Gisteren het debat gevolgd tussen Leterme en Di Rupo...
Het bleef beschaafd, ...jammer, had graag wat vuurwerk gezien...
Ik sta volledig achter Leterme, als er iemand eerste minister mag worden is hij het wel!

Di Rupo is een leuteraar, draait rond de pot en ik vind zijn argumenten maar zwakjes...

Goooooooooooooooo Leterme...

Kwestie van het debat onder de forummers wat aan ta wakkeren....
Kies je voor België of toch maar een splitsing?
En wat met de Koning?
Hoe sta je tegenover de Walen? Luierikken of niet?
0 x
zotteken
Poster rang 1
Poster rang 1
Contacteer:

Bericht door zotteken »

Mette Marit schreef:Gisteren het debat gevolgd tussen Leterme en Di Rupo...
Het bleef beschaafd, ...jammer, had graag wat vuurwerk gezien...
Ik sta volledig achter Leterme, als er iemand eerste minister mag worden is hij het wel!

Di Rupo is een leuteraar, draait rond de pot en ik vind zijn argumenten maar zwakjes...

Goooooooooooooooo Leterme...

Kwestie van het debat onder de forummers wat aan ta wakkeren....
Kies je voor België of toch maar een splitsing?
En wat met de Koning?
Hoe sta je tegenover de Walen? Luierikken of niet?
Hier wil ik wel snel even tussendoor op reageren.
Een splitsing is absoluut not done. Indien we gaan beginnen met delen van het land af te stoten omdat ze simpelweg niet winstgevend zijn dan zitten we binnekort zonder land.
Indien iedereen even een 100 tal jaar terug zou willen denken naar de tijd dat Wallonië zowat het winstgevende gedeelte van ons belgenlandje was en het Frans dus ook de taal der rijken was. De Vlamingen waren toen de armen. Na enkele industriële revoluties en veel investeringen in Vlaanderen zijn de rollen uiteindelijk gedraaid. Ik zie niet in waarom we niet gewoon investeren in een bloeiend Wallonië. Het is bovendien een enorme troef voor het land die Ardennen. Ik denk dus niet dat je alle Walen maar even over de kam moet scheren als luierikken. Je moet die mensen ook genoeg werkgelegenheid en opleiding bieden. Indien je met veel werklozen zit dan is het moeilijker om een job te bemachten dan in een regio met weinig werklozen. Het is een nationaal probleem waar aan gewerkt moet worden.
Swat die koning. De koning heeft een politieke onbekwaamheid om alleen te handelen. Oftewel de akten die hij opmaakt moeten ondertekend worden door ministers. Je kan nu ook eenmaal niet verwachten dat de koning het voor het zeggen heeft in een democratie. Dat zou pas een hypocriete bedoening zijn.. Eén van zijn belangrijkste jobs is dat hij de regeringsformateur zal aanduiden bij de verkiezingen. Hij heeft politiek gezien geen macht maar swat..
De man is wel een vertegenwoordiging van ons land..
Ik heb geen idee wat voor consequenties het zou hebben om hem gewoon ergens in een bos in de Ardennen te droppen dus ..
Laten we die sympathieke Bourgondiër nog maar even op zijn moto rondrijden met onze vlag..
0 x
Never put a sock in a toaster
Gesloten