Bedoel je niet Marokko?Amiche schreef:De psychologe moet Sandrine maar eens weghalen bij dat enge doktershuis en naar Turkije sturen om bij haar broertje te gaan wonen!
Ann De Decker (Monika Van Lierde)
-
- Poster rang 1
- x 7
- x 6
Re: Ann De Decker (Monika Van Lierde)
0 x
Sanne
-
- x 435
Tja, Marokko, dat is mij al een even groot raadsel als Turkije. En sorry hoor, ik heb ook niet alles gezien van Thuis. Heeft Sandrine connecties in Marokko?Sanneke schreef:Bedoel je niet Marokko?Amiche schreef:De psychologe moet Sandrine maar eens weghalen bij dat enge doktershuis en naar Turkije sturen om bij haar broertje te gaan wonen!
0 x
-
- x 435
Bianca heeft een zoon met Tom, dat is dus het halfbroertje van Sandrine, en ze is met Mo en haar zoontje in Marokko gaan wonen.exsencon schreef:Tja, Marokko, dat is mij al een even groot raadsel als Turkije. En sorry hoor, ik heb ook niet alles gezien van Thuis. Heeft Sandrine connecties in Marokko?Sanneke schreef:Bedoel je niet Marokko?Amiche schreef:De psychologe moet Sandrine maar eens weghalen bij dat enge doktershuis en naar Turkije sturen om bij haar broertje te gaan wonen!
0 x
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Ocharme, zo erg is het toch niet?Amiche schreef:Ann zou helemaal geen dokter meer mogen zijn! Schorsen voor het leven die schijnheilige! Ze heeft al zoveel beroepskodes gebroken/geschonden en dan nu dit weer. 2 Artsen de huid volschelden en roepen dat zij ten alle tijden dokter blijft, terwijl die 2 keurig hun werk doen (en hun patienten en de praktijk beschermen door haar op haar plaats te zetten) en zij zelf de oorzaak is van het overlijden van een patiente en loopt te razen en tieren waar de patienten het kunnen horen! Na die ernstige fout zou ze wel eens wat bescheidener mogen zijn en blij dat ze er met 3 mnd vanaf is gekomen.
Zij blijkt dus toch weer net zo egoistisch te zijn als haar broer en haar moeder. Daarom ook dat ik nooit zal roepen dat Ann onder de plak van moeders zit. Zij is een volwassen vrouw en laat zich heus niet doen. Ze doet precies wat haar het beste uitkomt - en dan is het advies van ma (en broer) vaak heel erg in haar eigen straatje hoor.
Zoals ze Mayra behandelt is ook puur egoistisch, vanaf het begin al. Ze moest en zou haar hebben en ze eist net zoveel aandacht op als Marian deed van Geert, zonder iets terug te geven. Zie ook Tom met zijn vrouwen en kinderen.
Word een beetje moe van dat eendimensionale van de Bastiaans/De Dekkers. En ik zou zo graag willen dat het gedoe rond de kinderen eindelijk over is. De psychologe moet Sandrine maar eens weghalen bij dat enge doktershuis en naar Turkije sturen om bij haar broertje te gaan wonen!

Oké, Ann heeft een fout gemaakt, maar fouten maken is wel menselijk. Dat ze voor die fout gestraft wordt vind ik logisch, maar dat ze het daar moelijk mee heeft, kan ik me ook voorstellen. En die 2 collega's die de praktijk proberen te beschermen, hadden dat ook wel ietsje subtieler kunnen aanpakken. Ann maakte destijds haar fout omdat ze o.a. overliep van het werk, omdat Geert het belangrijker vond om via de brouwerij wraak te nemen op David. En Judith had een tijdje geleden ook meteen met Femke mee kunnen gaan, zoals dat hoort in een noodgeval, in plaats van haar gewoon voor een dichte deur te laten staan. Dan was Ann nooit mee naar Yvette gegaan en had Judith haar achteraf niet zo lomp van de bank hoeven trekken.
Bovendien vind ik de fam. Bastiaens/De Decker niet meer of minder egoistisch dan de rest van de personages hoor, en dat geldt ook voor het opeisen van aandacht. Wat heeft Marianne niet allemaal meegemaakt met Geert, zijn moeder en zijn dochter Sandrine? Dat heeft ze ook allemaal geduldig mee doorstaan, en hem met raad en daad bijgestaan als dat nodig was. Tom heeft er een puinhoop van gemaakt met zijn 2 exen, maar van de andere kant stond hij wel direct een nier af aan zijn moeder, en is hij altijd een goede vriend en luisterend oor geweest voor Peter.
En Ann wilde Mayra inderdaad persé als partner, maar naderhand heeft ze Mayra toch regelmatig gesteund tijdens alle ellende met haar ex, met het juwelen maken, met de perikelen rond haar vader...
Het opeisen van aandacht gaat wel 2 kanten uit, al verschilt het per verhaallijn wie aan bod komt behoorlijk, waardoor dingen uit het verleden makkelijk vergeten worden. Maar dat eendimensionale valt al bij al dus nog wel mee vind ik.

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
-
- x 435
- martha
- Poster rang 5
- x 975
- x 579
Er ook op gelet dat de enige die niet stond te juichen toen Mayra de inhoud van de brief kende, onze Ann was ?
Wat een lange zure smoel zette zij op 

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2568
Die heeft de geweldige 'winnende juwelen' gezien en kon niet geloven dat die lelijke dingen een eerste prijs gewonnen hebben. 

0 x
-
- x 435
O, ben je nu niet een beetje kwaadaardig?satine schreef:Die heeft de geweldige 'winnende juwelen' gezien en kon niet geloven dat die lelijke dingen een eerste prijs gewonnen hebben.

0 x
- satine
- Poster rang 5
- x 1663
- x 2568
een beetje misschien wel ja
maar iedereen is altijd zo vol van 'de creaties van Mayra' - ik vind ze eigenlijk niks speciaals...
Misschien denkt Ann dat ook wel en wil ze liever gewoon wat aandacht?

maar iedereen is altijd zo vol van 'de creaties van Mayra' - ik vind ze eigenlijk niks speciaals...

0 x
- Amiche
- Poster rang 2
Oeps – ik bedoelde inderdaad Marokko
Wat ik schreef was in principe niet veel anders dan wat ik elders las (dat gebler van Ann de hele tijd; dat Ann niet echt aan moeders rokken hangt; Sandrine-moeheid e.d.) – maar hier was wel sprake van ‘overkill’. 4 Weken Thuis achter elkaar afwerken (moest helaas opsparen) geeft toch een onplezierig perspektief op al die verwikkelingen. En toevallig was die tijd erg op Ann en haar emotionele rollercoaster gefocussed.
Degene die mij van eerdere posts kennen weten dat ik af en toe fel kan uitpakken, zonder dat het echt diep gaat. Ook ik weet dat het ‘maar een soap’ is, ha ha.
En Christel, je hebt helemaal gelijk hoor – het gezin Bastiaans/De Decker zijn niet beter of slechter dan b.v. de Verbeekjes (ik had bijna hetzelfde kunnen roepen over Peggy en haar moeder) en het feit dat de kijker zich kan opwinden zegt ook wel wat over de kwaliteit van de acteurs, toch? Zoals het ook inderdaad raar was dat Judith riep ‘2 minuutjes’ – wat als het inderdaad een beroerte was geweest?
En wat je zegt over het verleden – dat kan mij wel ns irriteren, dat dingen uit het verleden uit beeld verdwijnen. Ik bedoel niet dat men steeds oude koeien uit de sloot moet halen, vergeven en vergeten mogen ook, maar in die gebeurtenissen vindt ook karakterontwikkeling plaats en doordat dat niet juist wordt doorgevoerd zijn sommige reakties van de personages op elkaar onlogisch of zelfs onterecht. Maar goed, we hebben het niet over drama van het hoogste nivo.
Maar ligt het nu aan mij, of stapelen de heftige problemen zich meer op dan in eerdere seizoenen? Ik bedoel dus dat alles sneller achter elkaar komt en er zowat nooit meer een rustpunt is, al was het maar in een gezin. Nu is het hommeles op werkelijk elk front. Een nieuw karakter komt en moet meteen al een relatie aangaan, wat dan ook meteen weer de mist in moet gaan. Kweenie, voor een huiselijke serie zijn de thema’s nu kontinu wel erg heftig.

Wat ik schreef was in principe niet veel anders dan wat ik elders las (dat gebler van Ann de hele tijd; dat Ann niet echt aan moeders rokken hangt; Sandrine-moeheid e.d.) – maar hier was wel sprake van ‘overkill’. 4 Weken Thuis achter elkaar afwerken (moest helaas opsparen) geeft toch een onplezierig perspektief op al die verwikkelingen. En toevallig was die tijd erg op Ann en haar emotionele rollercoaster gefocussed.
Degene die mij van eerdere posts kennen weten dat ik af en toe fel kan uitpakken, zonder dat het echt diep gaat. Ook ik weet dat het ‘maar een soap’ is, ha ha.
En Christel, je hebt helemaal gelijk hoor – het gezin Bastiaans/De Decker zijn niet beter of slechter dan b.v. de Verbeekjes (ik had bijna hetzelfde kunnen roepen over Peggy en haar moeder) en het feit dat de kijker zich kan opwinden zegt ook wel wat over de kwaliteit van de acteurs, toch? Zoals het ook inderdaad raar was dat Judith riep ‘2 minuutjes’ – wat als het inderdaad een beroerte was geweest?
En wat je zegt over het verleden – dat kan mij wel ns irriteren, dat dingen uit het verleden uit beeld verdwijnen. Ik bedoel niet dat men steeds oude koeien uit de sloot moet halen, vergeven en vergeten mogen ook, maar in die gebeurtenissen vindt ook karakterontwikkeling plaats en doordat dat niet juist wordt doorgevoerd zijn sommige reakties van de personages op elkaar onlogisch of zelfs onterecht. Maar goed, we hebben het niet over drama van het hoogste nivo.
Maar ligt het nu aan mij, of stapelen de heftige problemen zich meer op dan in eerdere seizoenen? Ik bedoel dus dat alles sneller achter elkaar komt en er zowat nooit meer een rustpunt is, al was het maar in een gezin. Nu is het hommeles op werkelijk elk front. Een nieuw karakter komt en moet meteen al een relatie aangaan, wat dan ook meteen weer de mist in moet gaan. Kweenie, voor een huiselijke serie zijn de thema’s nu kontinu wel erg heftig.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
-
- x 435
Ja,Amiche het is idd een soap.Dus relativeren is de boodschap 

0 x
-
- x 435
Dat Ann vooral aandacht wil, dat is duidelijk. En dat Mayra success heeft terwijl zij in de put zit, ja misschien wringt dat wel een beetje, alhoewel je toch ook blij zou kunnen zijn met de realisaties van je partner wat ook de intrinsieke waarde ervan is.satine schreef:een beetje misschien wel ja![]()
maar iedereen is altijd zo vol van 'de creaties van Mayra' - ik vind ze eigenlijk niks speciaals...![]()
Maar ja, in Thuis...
0 x
- Peter Jansens
- Poster rang 2
Marianne tegen Anne: "Jij zegt iets over mijn porto, maar ik zie dat jij deze week ook al vier flessen azijn leeggedronken hebt!"martha schreef:Wat een lange zure smoel zette zij op
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.