Kaat Bomans (Leen Dendievel)
- de marteko
- Nog geen rang
Re: Franky Bomans (Jef Hoogmartens)
Ja de Franky... Tomatensoep met balletjes zal nooit nog hetzelfde zijn.
0 x
-
- Poster rang 5
Maar best, anders hangt Luc daar 2 maanden te bungelen.tvx1 schreef:Inderdaad. En dat zijn coming out anders niet in beeld zou komen slaat nergens op. "Volgende week" in Thuis is gewoon de eerste week van september.satine schreef:Natuurlijk zijn Franky zijn gevoelens belangrijk - maar die van zijn ouders zijn dat ook.
Hij had wel kunnen raden hoe zijn vader zou reageren. Hij had schrik om het te vertellen, dus wou hij er zo gauw mogelijk korte metten mee maken.
Allemaal goed en wel - maar dat hij dit doet vlak voor de dag die voor zijn ouders de belangrijkste is in jaren, dat kan er bij mij niet in.
En ja, ze kunnen volgend jaar opnieuw 'jubileren' als ze dat willen, maar Franky had ook zijn timing kunnen aanpassen.

0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
- de marteko
- Nog geen rang
Zelfs de wijting moet zo lang niet blijven hangen.lord F. schreef:Maar best, anders hangt Luc daar 2 maanden te bungelen.
0 x
- AnnEnMayra
- Nog geen rang
Ik ben blij dat ze een transgender verhaallijn aansnijden, daar hoopte ik al even op maar waarom Franky?
Niks wees erop dat hij transgender was, aangezien hij zich nooit echt vrouwelijk gedroeg. Hij is een loodgieter en het is niet omdat je homo bent, dat je een vrouw wil zijn.
Dat stoort mij ook: waarom een van de homopersonages? Het is zo al een vooroordeel dat mensen die trans zijn ook eerst homo zijn. Er zijn er velen die hetero zijn en dus homo/lesbisch zijn na hun transitie. Dat wordt over het algemeen minder in beeld gebracht maar gebeurt ook.
Ze kunnen het nog goed maken, door hem te laten vertellen dat hij loodgieter werd om zich mannelijker voor te doen, of door hem een vrouw te laten worden die vrij mannelijk blijft, want dat kan ook. Ik hoop ook dat hij aan zijn ouders wat vertelt over vroeger, dat hij misschien wel vrouwenkleren droeg als nieman thuis was. Er moet meer met dit verhaal gedaan worden want nu is het echt absurd en lijkt het gewoon dat thuis 'eens iets anders' wou doen.
Een nieuw personage had veel beter geweest, dat echt kon worden uitgewerkt over een paar seizoenen. Dit is tot nu toe vrij teleurstellend.
Niks wees erop dat hij transgender was, aangezien hij zich nooit echt vrouwelijk gedroeg. Hij is een loodgieter en het is niet omdat je homo bent, dat je een vrouw wil zijn.
Dat stoort mij ook: waarom een van de homopersonages? Het is zo al een vooroordeel dat mensen die trans zijn ook eerst homo zijn. Er zijn er velen die hetero zijn en dus homo/lesbisch zijn na hun transitie. Dat wordt over het algemeen minder in beeld gebracht maar gebeurt ook.
Ze kunnen het nog goed maken, door hem te laten vertellen dat hij loodgieter werd om zich mannelijker voor te doen, of door hem een vrouw te laten worden die vrij mannelijk blijft, want dat kan ook. Ik hoop ook dat hij aan zijn ouders wat vertelt over vroeger, dat hij misschien wel vrouwenkleren droeg als nieman thuis was. Er moet meer met dit verhaal gedaan worden want nu is het echt absurd en lijkt het gewoon dat thuis 'eens iets anders' wou doen.
Een nieuw personage had veel beter geweest, dat echt kon worden uitgewerkt over een paar seizoenen. Dit is tot nu toe vrij teleurstellend.
0 x

ANN ♥ MAYRA
- Caligula
- Poster rang 5
Tja, en met deze hitte zou ik hem er niet graag na 2 maand afhalen hoor!lord F. schreef:Maar best, anders hangt Luc daar 2 maanden te bungelen.

Nu wat Franky betreft, dit staat voor mij op hetzelfde niveau als de dubbelganger affaire van zijn papa, het zal in de familie zitten zeker?
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 5
Toch een beetje kort door de bocht? Kan toch zijn dat Franky zich al altijd een vrouw gevoeld heeft maar dat hij er door zijn maanden in eenzaamheid in San Francisco er pas opgekomen is? En doordat alles ginder aanvaardbaarder is dan hier?AnnEnMayra schreef:Ik ben blij dat ze een transgender verhaallijn aansnijden, daar hoopte ik al even op maar waarom Franky?
Dat stoort mij ook: waarom een van de homopersonages? Het is zo al een vooroordeel dat mensen die trans zijn ook eerst homo zijn.
Soit, ben wel benieuwd hoe deze verhaallijn verder zal verlopen, maar kan wel begrijpen dat homo's zich nu aangesproken voelen omdat het verhaal van Franky nu anders zal verlopen dan ze zelf hoopten.

0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Wie zegt er dat mensen die trans zijn ook eerst homo zouden zijn? Of andersom? Ze zullen zich wel terdege voor bereiden op deze verhaallijn. Maar hoe je het ook wendt of keert commentaar zal er altijd komen en meestal negatief. Net zoals op het einde van Luc. Mensen zijn gekwetst, kan ik begrijpen. Maar als je ziet wat er allemaal op alle tv zenders voorbij komt, wordt er altijd wel iemand gekwetst. En Thuis is geen kinderprogramma en als iemand zijn kinderen laat kijken is dat de verantwoordelijkheid van de ouders.
Het is meestal zo: hoge bomen vangen veel wind. En Thuis is in TV land een hele hoge boom. En dat geeft veel schele ogen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat in Thuis alles klopt. Maar dat hoeft ook niet. Een soap is nou eenmaal een soap.
Het is meestal zo: hoge bomen vangen veel wind. En Thuis is in TV land een hele hoge boom. En dat geeft veel schele ogen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat in Thuis alles klopt. Maar dat hoeft ook niet. Een soap is nou eenmaal een soap.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Is die discussie nou nog altijd gaande?
de timing van Franky was wellicht niet goed maar een goed moment zou er nooit geweest zijn. Het was te verwachten dat Frank zo ging reageren. Overigens vond ik de reactie van Frank meer respectloos dan het verkeerd gekozen moment van Franky om het te vertellen.

0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Het laatste bericht hierover is van 11 juli, Dat is toch wel al even geleden, hoor Kwast.
0 x
-
- x 435
En goed moment was er zeker nooit. Maar dit was toch wel het slechtst mogelijke. En ook de manier waarop was beneden alles. Hij komt even tussen de soep en de patatten zeggen dat hij vrouw gaat worden om dan weer te verdwijnen. En als zijn ouders nog wat meer uitleg moet ze maar hun plan trekken met een visitekaartje van een psycholoog. Als ik mijn ouders zoiets zou komen vertellen zou ik op zijn minst voorzien hebben dat ik nog een aantal dagen in het land was. En wat voor reactie had je nu verwacht van Frank? "Allé, t'is goed, kom in mijn armen... dochter!"Kwast schreef:Is die discussie nou nog altijd gaande?de timing van Franky was wellicht niet goed maar een goed moment zou er nooit geweest zijn. Het was te verwachten dat Frank zo ging reageren. Overigens vond ik de reactie van Frank meer respectloos dan het verkeerd gekozen moment van Franky om het te vertellen.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5
Ik had dat niet verwacht hoor. Het was inderdaad van alle slechte momenten wellicht het meest slechte moment. Het is alleen dat die discussie maar blijft voortduren. Shit happens, slechte verhaallijn maar niks meer aan te doen. Ik kan me best voorstellen dat Frank niet stond te trappelen van vreugde. Het enige is, ieder moment was niet oké geweest want welk moment was er wel voor geschikt geweest? Beter de korte pijn dan de lange, dat zeggen ze bij jullie toch.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
- Captain Cuckoo
- Poster rang 5
- Kimmeke
- Poster rang 4
- x 1
Door Simonne ben ik in de war wat is de naam nu Kaat of Kate?
0 x
-
- x 435
Kaat!Kimmeke schreef:Door Simonne ben ik in de war wat is de naam nu Kaat of Kate?
0 x
- hannanaske
- Poster rang 5
- x 10
- x 77
Kaat, Kate => Cait(lyn) We snappen al waar Thuis de mosterd heeft gehaald. 

0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.