Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
ranske schreef:Een van de mogelijkheden die Tim ontdekte : chatten was met Waldek, sommige berichten deden mij aan hem denken.
Hij was op de begrafenis van Kurt.Liep hij tot bij Judith met zijn schuldgevoelens voor Kurt.
De onbekende ontvoerder is 'n andere chatter voor wie ze haar schouderbandje naar beneden deed.
't is niet onmogelijk dat Emma met Waldek gechat heeft, maar waarom zou dit Geert waarschijnlijk vrijpleiten?
ik denk dat er geen enkel IP adres is dat hem kan vrijpleiten....
maar wat hem wel kan vrijpleiten is dat er niet kan gechat zijn vanuit de ardennen toen hij daar zat, da's een feit...
er is wel regelmatig gechat vanuit de lokale bibliotheek, misschien kan Tim daar eens gaan vragen wie daar regelmatig aan de pc zat, of de camerabeeden opvragen (if any)
De bib is geen voetbalstadion of een bank hé.
Enige dat ik me afvraag is of je een lidkaart nodig hebt bij die bib om op internet te kunnen.
Heel fijn dat Tim iets gevonden heeft maar hij is toch van die zaak gehaald dus mocht hij eigenlijk niet met die zaak bezig zijn hoe gaat hij naar buiten brengen dat hij iets gevonden heeft?
ranske schreef:Een van de mogelijkheden die Tim ontdekte : chatten was met Waldek, sommige berichten deden mij aan hem denken.
Hij was op de begrafenis van Kurt.Liep hij tot bij Judith met zijn schuldgevoelens voor Kurt.
De onbekende ontvoerder is 'n andere chatter voor wie ze haar schouderbandje naar beneden deed.
't is niet onmogelijk dat Emma met Waldek gechat heeft, maar waarom zou dit Geert waarschijnlijk vrijpleiten?
ik denk dat er geen enkel IP adres is dat hem kan vrijpleiten....
maar wat hem wel kan vrijpleiten is dat er niet kan gechat zijn vanuit de ardennen toen hij daar zat, da's een feit...
er is wel regelmatig gechat vanuit de lokale bibliotheek, misschien kan Tim daar eens gaan vragen wie daar regelmatig aan de pc zat, of de camerabeeden opvragen (if any)
De bib is geen voetbalstadion of een bank hé.
Enige dat ik me afvraag is of je een lidkaart nodig hebt bij die bib om op internet te kunnen.
Hier wel, maar of dat ook in kleinere bibliotheken het geval is, weet ik niet.
Kimmeke schreef:Heel fijn dat Tim iets gevonden heeft maar hij is toch van die zaak gehaald dus mocht hij eigenlijk niet met die zaak bezig zijn hoe gaat hij naar buiten brengen dat hij iets gevonden heeft?
Kimmeke schreef:Heel fijn dat Tim iets gevonden heeft maar hij is toch van die zaak gehaald dus mocht hij eigenlijk niet met die zaak bezig zijn hoe gaat hij naar buiten brengen dat hij iets gevonden heeft?
Dat vraag ik mij ook af...
En hij vertelt het dan ook nog direct aan Tom. Ik zou gissen dat Tom dat doorgeeft aan Karin Baert (die toch even advokaat was van Geert) en dat die dan eist dat die IP-nummers onderzocht worden, waardoor hetzelfde ontdekt wordt als wat Tim ontdekt heeft.
Maar ben wel benieuwd of Tim nu nog wat meer ontdekt heeft dan enkel dat het Geert niet kan zijn.
Dat vraag ik mij ook af...
de grootste bekommernis van Tim is voorlopig het onschuld van Dr Geert bewijzen, dit lijkt hij nu gedaan te hebben (wellicht door aan te tonen dat Dr Geert niet kan gechat hebben vanuit d'ardennne). misschien stapt hij wel met zijn bevindingen naar Danny, die natuurlijk alles behalve blij zal zijn met deze ontwikkeling, want zonder hoofdverdachte gaat men dieper graven en zou men wel eens bij hem kunnen uitkomen
Ik denk niet dat hij met zijn bevindingen naar Danny zal gaan vooral als daar iets in zou staan dat naar Danny zou wijzen. Normaliter zou hij met zoiets bij zijn commissaris/korpchef terecht kunnen maar ja,Thuis hé.
Ik snap hier dus echt de ballen niet van! Als hij al iets ontdekt heeft - en het is niet officieel en legaal en ook nog niet zeker - dan zijn de direkt betrokkenen toch zeker niet de eersten aan wie je zoiets meldt? Dit kan hem serieus zijn baan kosten ook nog. Het is al fout om materiaal te kopieren en mee naar buiten te nemen en er over te oh-en met 'burgers', maar dan ook nog over mogelijke resultaten spreken alvorens het officieel binnen de dienst neer te leggen .....!!!!
En nog wat; de Ardennen als IPadres zijn toch helemaal niet relevant? Als men ervan uitgaat dat Emma door hem ontvoerd is op dezelfde tijd als dat hij naar zijn moeder ging, waarom zou hij dan nog via FB met haar chatten op die plek? Alleen de IP adressen van daarvoor zijn belangrijk, toen ze nog zogenaamd 'gegroomed' werd.
0 x
Bíonn dhá insint ar scéal agus dhá leagan déag ar amhrán There are two sides to every story & (at least) twelve versions of every song
Toch wel hé. Geert zal al een tijdje bij z'n moeder toen Emma verdween. Maar soit, we weten niet wat Tim nu precies ontdekt heeft. Dat gaan we pas vanavond weten.
En zoals ik zei >> omdat Tim met hetgeen hij ontdekt heeft niet naar Danny kan probeert hij er nu misschien een advokatenkwestie van te maken dat de advokaat van Geert nu zal eisen dat die IP-adressen onderzocht worden. Maar nog eens, dat gaan we vanavond te weten komen (vooraleer het hier weer een zaagtopic wordt van "dat klopt niet" ).
Amiche schreef:Ik snap hier dus echt de ballen niet van! Als hij al iets ontdekt heeft - en het is niet officieel en legaal en ook nog niet zeker - dan zijn de direkt betrokkenen toch zeker niet de eersten aan wie je zoiets meldt? Dit kan hem serieus zijn baan kosten ook nog. Het is al fout om materiaal te kopieren en mee naar buiten te nemen en er over te oh-en met 'burgers', maar dan ook nog over mogelijke resultaten spreken alvorens het officieel binnen de dienst neer te leggen .....!!!!
En nog wat; de Ardennen als IPadres zijn toch helemaal niet relevant? Als men ervan uitgaat dat Emma door hem ontvoerd is op dezelfde tijd als dat hij naar zijn moeder ging, waarom zou hij dan nog via FB met haar chatten op die plek? Alleen de IP adressen van daarvoor zijn belangrijk, toen ze nog zogenaamd 'gegroomed' werd.
Ik denk dat Tim zijn grootste bekommernis is om Emma levend terug te vinden. De officiële procedures kunnen hem nu wel gestolen worden. Als het hem zijn job kan kosten om Emma te redden zal hij dat er wel willen bijnemen.
lord F. schreef:Toch wel hé. Geert zal al een tijdje bij z'n moeder toen Emma verdween. Maar soit, we weten niet wat Tim nu precies ontdekt heeft. Dat gaan we pas vanavond weten.
En zoals ik zei >> omdat Tim met hetgeen hij ontdekt heeft niet naar Danny kan probeert hij er nu misschien een advokatenkwestie van te maken dat de advokaat van Geert nu zal eisen dat die IP-adressen onderzocht worden. Maar nog eens, dat gaan we vanavond te weten komen (vooraleer het hier weer een zaagtopic wordt van "dat klopt niet" ).
Tja, waar is meester Baert eigelijk? Die hebben we nog maar 1 keer gezien. Ze heeft natuurlijk ook Peggy's zaak nu...
Tim is de procedurefouten aan het opstapelen. Maar volgens mij zal dat inderdaad een verhaallijn worden, later. Die Danny zal vrij mogen rondlopen en zelfs terug aan het werk mogen gaan. Die verhaallijn is nog lang niet dood... Door de schuld van Tim. Tenzij hij het nu alsnog snugger begint aan te pakken.
Caligula schreef:Danny,als onderzoeksleider heeft anders ook netjes de procedurefouten opgestapeld hoor. Een echte zegen voor de advocaten zou ik zo zeggen.
Als Danny ook de dader blijkt te zijn, denk ik dat zijn advokaat niet veel zal kunnen aanvangen met de "procedurefouten" die Danny zelf zou hebben gemaakt