Emma Van Damme (Elise Roels)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Re: Emma Van Damme (Elise Roels)

Bericht door nounake »

hannanaske schreef:Tsjah...als Judith dat huis in eerste instantie kocht om haar kinderen plezier te doen, had ze wel eerst mogen vragen wat ze daar zelf van vonden. :thumbdown:
Ik vind dat Emma en Stan toch al de leeftijd hebben bereikt om hen te betrekken bij dergelijke beslissingen.
(waarmee ik niet wil zeggen dat je al hun grillen moet goedkeuren) Maar zoiets achter hun rug doen is sowieso miserie vragen.
Ja dat vind ik ook : wie koopt er nu een huis als verassing voor zijn kinderen ? Ze zijn geen baby's meer . Zij moeten daar op hun leeftijd nog zeker enkele jaren leven en hebben trouwens een leeftijd dat ze daarover een mening hebben . Als ze die op een redelijke manier kunnen voorleggen en discuteren met hun ouders is dit , volgens mij , een normale manier van doen in een gezin ?
0 x
Linne
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Linne »

nounake schreef:
hannanaske schreef:Tsjah...als Judith dat huis in eerste instantie kocht om haar kinderen plezier te doen, had ze wel eerst mogen vragen wat ze daar zelf van vonden. :thumbdown:
Ik vind dat Emma en Stan toch al de leeftijd hebben bereikt om hen te betrekken bij dergelijke beslissingen.
(waarmee ik niet wil zeggen dat je al hun grillen moet goedkeuren) Maar zoiets achter hun rug doen is sowieso miserie vragen.
Ja dat vind ik ook : wie koopt er nu een huis als verassing voor zijn kinderen ? Ze zijn geen baby's meer . Zij moeten daar op hun leeftijd nog zeker enkele jaren leven en hebben trouwens een leeftijd dat ze daarover een mening hebben . Als ze die op een redelijke manier kunnen voorleggen en discuteren met hun ouders is dit , volgens mij , een normale manier van doen in een gezin ?

Logisch. Zij negeerden hen in deze beslissing. Dat Judith niet slimmer is dan haar tieners te behandelen als kleine kinderen is een feit :shh: maar Tom nu ook :doh:
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

nounake schreef: Ja dat vind ik ook : wie koopt er nu een huis als verassing voor zijn kinderen ?
Ik hoop niemand! :angry-extinguishflame:

Een veRRassing kan nog. :razz: :lol:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
ikke
x 435

Bericht door ikke »

hannanaske schreef:
nounake schreef: Ja dat vind ik ook : wie koopt er nu een huis als verrassing voor zijn kinderen ?
Inderdaad; niemand koopt een huis als verrassing voor zijn/haar kinderen.
En dat doen Tom en Judith ook niet. Ze maakten enkel een inschattingsfout door te denken dat de kinderen aangenaam zouden verrast zijn geweest. Een kleine nuance, volgens mij.
Stan was duidelijk aangenaam verrast, Emma niet...
Van mij mag ze in 't instituut blijven, daar vroeg ze tenandere ook zelf om... en kreeg ze eens temeer haar zin...
't Wordt tijd dat ze tot inzicht komt. Tom en Judith hebben dat goed aangepakt; ze gaven haar de indruk dat zij mag beslissen, een zware verantwoordelijkheid, zeker nu ze weet dat Stan wel wil verhuizen...
Ben benieuwd!
0 x
Caligula
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Caligula »

Een huis kopen om iemand te verrassen kan wel denk ik (heb ik ook gedaan) maar als je kinderen hebt die 14-15 jaar zijn is dat idd wel delicater. Zowel Emma als Stan hadden het moeten weten vanaf het begin.
0 x
Potentia Principatum
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

ikke schreef:
hannanaske schreef:
nounake schreef: Ja dat vind ik ook : wie koopt er nu een huis als verrassing voor zijn kinderen ?
Inderdaad; niemand koopt een huis als verrassing voor zijn/haar kinderen.
En dat doen Tom en Judith ook niet. Ze maakten enkel een inschattingsfout door te denken dat de kinderen aangenaam zouden verrast zijn geweest. Een kleine nuance, volgens mij.
Stan was duidelijk aangenaam verrast, Emma niet...
Als ze verrast zijn is dat toch een verrassing?
En ik denk ook dat het de bedoeling was als een verrassing.
Maar het was idd een grote inschattingsfout. Ze geloofden er zelf zo hard in dat de kinderen het allebei leuk zouden vinden, zonder erover na te denken dat het ook wel eens negatief kon zijn.
Behoorlijk naïef als je 't mij vraagt.

En soms kan een verhuis niet anders. De eindbeslissing ligt sowieso toch bij de ouders, maar je doet dat toch nooit in wilde weg zonder eerst even met je kinderen erover te praten?
Nu is het moeilijk om dat achteraf weer recht te zetten. Ofwel moeten ze Emma ontgoochelen, ofwel Stan.
De eindbeslissing alleen bij Emma leggen is nu wel weer gemakkelijk, alleen weet ik ook niet meteen hoe ze het anders
kunnen oplossen. :nope:
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

Heeft iemand eigenlijk al aan Emma verteld wat zich eerder in hun huidige loft heeft afgespeeld? Toch ook niet altijd even fraai? :whistle:
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Captain Cuckoo schreef:Heeft iemand eigenlijk al aan Emma verteld wat zich eerder in hun huidige loft heeft afgespeeld? Toch ook niet altijd even fraai? :whistle:
incest! Het enige waar ik nu opkom. :)
(wie heeft daar weer allemaal gewoond? Eric, Martine, Sam, Sofie, Youssef, Aisha, Maaike, Dorien, Femke, Peter, Rafael, Luc, Rosa, Peggy en de huidige bewoners? Nog iemand?)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1487

Bericht door heidiw »

lord F. schreef:
Captain Cuckoo schreef:Heeft iemand eigenlijk al aan Emma verteld wat zich eerder in hun huidige loft heeft afgespeeld? Toch ook niet altijd even fraai? :whistle:
Moordpoging van Raf op Peter en vergiftigen van Femke.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

En nog wat overspel... :whistle:

Maar of dit voor Emma veel verschil zou maken, moest ze het weten... :denk:
Dat was voor haar tijd en daar had haar vijand Marianne niks mee te maken.
0 x
tvx1
x 435

Bericht door tvx1 »

heidiw schreef:
lord F. schreef:
Moordpoging van Raf op Peter en vergiftigen van Femke.
Zelfmoordpoging van Sofie.
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Geen idee wat er allemaal is gebeurd (ik keek toen niet naar thuis)

Maar Stan had het dus wel bij het rechte eind toen hij met zijn argumenten afkwam. :razz:

Al kan ik wel begrijpen dat Emma niet staat te popelen om te gaan wonen in het huis waar Geert werd vermoord,
tenslotte heeft ze vaak op zijn steun kunnen rekenen.
0 x
heidiw
Poster rang 5
Poster rang 5
x 929
x 1487

Bericht door heidiw »

hannanaske schreef:Al kan ik wel begrijpen dat Emma niet staat te popelen om te gaan wonen in het huis waar Geert werd vermoord, tenslotte heeft ze vaak op zijn steun kunnen rekenen.
En dan zou ze ook moeten onder ogen zien dat haar lieve oma helemaal niet zo lief is en dat zal toch wat meer tijd vragen. :denk:
0 x
Captain Cuckoo
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Captain Cuckoo »

heidiw schreef:
hannanaske schreef:Al kan ik wel begrijpen dat Emma niet staat te popel moeder-dokteren om te gaan wonen in het huis waar Geert werd vermoord, tenslotte heeft ze vaak op zijn steun kunnen rekenen.
En dan zou ze ook moeten onder ogen zien dat haar lieve oma helemaal niet zo lief is en dat zal toch wat meer tijd vragen. :denk:
Ik snap niet dat Judith die flagrant foute mening nog nooit (dat wij weten) besproken heeft met haar. Het beeld dat Emma meedraagt van Hélène en van Marianne is waarschijnlijk spontaan, maar daarom nog niet correct. Laten inzien dat Hélène helemaal niet een lieve Oma is, staat gelijk met harde confrontatie met de waarheid. Ooit zal dat toch moeten gebeuren.
0 x
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik denk dat Emma Judith gewoon niet zal geloven als Judith haar de waarheid vertelt. Ze is zo zeker van haar eigen mening en zo gek op oma.
0 x
Plaats reactie