William Degreef (Luk De Koninck)

Gesloten
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Re: William Degreef (Luk De Koninck)

Bericht door nounake »

Linne schreef:Toen Tom belde met Judith had hij het over een rare of zoiets sfeer daar. Het voelde juist.
William zit Tom te beliegen zoals hij bij Marianne doet. Hij sprak zogezegd de waarheid.
Ja, dag Jan ! :eusa-liar: Marianne kind jij weet niets want denkend dat Hélène dood was
en het op zelfmoord zou lijken dacht hij te kunnen zeggen wat hij wou.
Nu Hélène leeft, zich aangaf bij de politie komt deze prutserin 't nauw. :angry-tappingfoot:
Het viel me ook op dat Marianne zo onnatuurlijk deed, die leek gedrogeerd.
Dat ze eens begint met te zeggen waarom ze niet opnam als ze opgebeld werd.
Heel heel raar allemaal ! Ge kunt er niets van maken ....Ocharme Tom en daarbij laat William hem niet alleen met Marianne .... :denk: :denk: :denk:
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Wat een creep! Hij doet er wel alles aan dat Marianne niet alleen is met Tomtom
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Jonistroobants
Nog geen rang

Bericht door Jonistroobants »

Ik snap het met William niet. Het is voor ons kijkers toch duidelijk dat William wel degelijk de vuilste rol speelde in het complot en nu gaat hij alles verdraaien bij Marianne die hem dan ook nog is na alles geloofd... Maar hij kan toch nooit verder gaan met zijn plan. Als Marianne binnenkort verongelukt weten Tom & co toch meteen dat William er alsnog achter zit? Wil hij nu echt gewoon zonder enige doel Marianne nog te vermoorden verder gaan en lang en gelukkig leven?
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

satine schreef:Zou hij al verteld hebben dat de villa waar ze nu verblijven, gewoon gehuurd is? :whistle:
Dan toch, blijkbaar - dat verwondert mij.
Hij neemt echt geen enkel risico, nu Tom nog overtuigen...
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Jonistroobants schreef:Ik snap het met William niet. Het is voor ons kijkers toch duidelijk dat William wel degelijk de vuilste rol speelde in het complot en nu gaat hij alles verdraaien bij Marianne die hem dan ook nog is na alles geloofd... Maar hij kan toch nooit verder gaan met zijn plan. Als Marianne binnenkort verongelukt weten Tom & co toch meteen dat William er alsnog achter zit? Wil hij nu echt gewoon zonder enige doel Marianne nog te vermoorden verder gaan en lang en gelukkig leven?
Veel opties heeft hij ook niet momenteel. Maar vind het ook wel een rare kronkel >> het is nu wel toeval dat hij alles opgebiecht heeft net voor Hélène zichzelf aangegeven had. Alsof hij al nattigheid voelde dat Hélène nog leefde (maar dat kan ook niet, gezien hij anders Hélène wel vermoord had).

Maar er zijn nog 2 belangrijke vragen momenteel >> wat is hij van plan met dat pistool en wie was er in Aruba met de gsm van Hélène? :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

lord F. schreef: Maar er zijn nog 2 belangrijke vragen momenteel >> wat is hij van plan met dat pistool en wie was er in Aruba met de gsm van Hélène? :)
Die GSM kan toch ook gewoon in een pakketje naar ginds verzonden zijn? :think:

Wat dat pistool betreft, zijn er volgens mij maar 2 opties:
1. Hij heeft dat pistool ergens weggegooid of opgeborgen zonder het te gebruiken, omdat hij heeft afgezien van zijn plan om Marianne om te brengen. Misschien is hij echt voldoende om haar gaan geven dat hij nu gewoon een goed leven met haar wil leiden in Italië, zoals hij dat ook een aantal jaren met Hélène heeft volgehouden voordat het geld van die levensverzekering opraakte? Marianne heeft genoeg geld, hè?
2. Hij heeft het pistool op een goede plaats verstopt en brengt zijn plan alsnog ten uitvoer als de gemoederen bedaard zijn. Hij zal dan echter een hele tijd moeten wachten, en het zal hoe dan ook altijd verdacht blijven.
In feite kan hij met dat pistool eigenlijk niks meer aanvangen als je het mij vraagt...

En wat ik ook vreemd vind: Marianne en William zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Is het dan normaal niet zo dat Marianne inzicht had in William's financiële situatie? Hoe kan het in vredesnaam dat ze er nu pas via hem zelf achterkomt dat hij op zwart zaad zit? :-?
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Ik vind het ook raar dat hij dat haar zelf Verteld heeft. Zoals ik al bij het topic van Marianne schreef: er zijn heel veel vragen. Hij jaagt ,zegt Marianne, want hij had een vleespastei gemaakt van eigen geschoten wild (of gevogelte) dat zou een verklaring voor de wapens kunnen zijn. De grote vraag is hier: wiens verhaal moeten we geloven: Helene? William? Mariannes blinde vertrouwen in die man? Ze weet ook dat hij in feite geen geld en geen goederen heeft. Ze zegt dat hij dat zelf verteld heeft. Waarom zou hij dat doen?
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

Hij kan natuurlijk een deel van zijn leugens opbiechten om zo Mariannes vertrouwen te winnen en met de rest weg te komen. Marianne heeft zelf geld genoeg en is nog nooit op de centen van een van haar mannen uit geweest, dus die leugen zal ze vast niet zo erg vinden. Wat ze waarschijnlijk wel erger zou vinden, is het feit dat William op het laatst de drijvende kracht was achter het doorzetten van de plannen, ook nadat Hélène de pedalen kwijtraakte. Daar blijft hij dan ook glashard over liegen...
Buiten dat, weet William als geen ander dat Marianne enorm gekwetst is door haar dochter, haar thuis eigenlijk kwijt is en voor haar kinderen vooral een last is. Die eenzaamheid zonder hem is haar zwakke plek, en dat beseft hij volgens mij heel goed...
0 x
hannanaske
Poster rang 5
Poster rang 5
x 10
x 77

Bericht door hannanaske »

lord F. schreef: Veel opties heeft hij ook niet momenteel. Maar vind het ook wel een rare kronkel >> het is nu wel toeval dat hij alles opgebiecht heeft net voor Hélène zichzelf aangegeven had. Alsof hij al nattigheid voelde dat Hélène nog leefde (maar dat kan ook niet, gezien hij anders Hélène wel vermoord had).
Welja, dat schreef ik gisteren ook al. Aangezien Ann haar moeder niet kon bereiken en Marianne even tijd nodig had om na te denken (of dat is toch wat William ons doet geloven) weten we dat William het verhaal eerder verteld heeft dan Hélène. Het lijkt er inderdaad op alsof hij nu probeert alles te redden wat er nog te redden valt, en dat hij geen andere mogelijkheden meer zag dan de waarheid te vertellen, maar die dan toch ietwat te verdraaien.
Maar ik vind het wel bizar dat hij dat zo openhartig durft te vertellen tegen Tom. Marianne kan hij misschien nog hersenspoelen, maar hij zal toch wel inzien dat Tom zijn moeder niet meer alleen met hem zal achterlaten? :denk:
0 x
Imagination is the only weapon in the war against reality.
nounake
Poster rang 5
Poster rang 5
x 2250
x 189

Bericht door nounake »

Totaal ongeloofwaardig en en te gek voor woorden .Als Marianne dat echt allemaal gelooft dan is ze gedrogeerd !
0 x
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Of ze wordt gechanteerd en is verplicht om mee te gaan in zijn verhaal.
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
jessie V.
Poster rang 5
Poster rang 5
x 690
x 532

Bericht door jessie V. »

Het wordt nog moeilijk voor Tom.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1663
x 2567

Bericht door satine »

Wat als William toch nog contact heeft gehad met Hélène voor die zich aangegeven heeft?
Dat zij hem heeft laten weten dat ze alles ging vertellen zoals het was gelopen.
Vroeg of laat zou H. toch opgepakt zijn, die kon ook niet blijven vluchten.
William zou de kleinkinderen niks kunnen doen, omdat hij in Toscane zit.

Zelf is hij bij de Geert-historie niet betrokken, dus daar gaat hij vrijuit.
Rest er alleen nog: Marianne 'de waarheid' vertellen en hopen dat zij hem niet dumpt.
Want dan is hij ook hààr centen kwijt.
Blijkbaar heeft hij haar kunnen overtuigen, nu alleen Tom nog.
Ik hoop dat die nog niet vergeten is hoe Hélène een keer in paniek bij Peter binnen kwam en hoe ze daarna - na een telefoontje - opeens weg was zonder iets te zeggen. Hélène heeft hem daar ook over verteld toen ze bij Judith in de dokterspraktijk was.
Hopelijk krijgt Tom snel door dat niet het verhaal van William, maar dat van Hélène klopt.
Hoe minzaam en redelijk hij zich ook voordoet - Tom moet toch doorhebben dat William een wolf in schapenvacht is?

Even gekopieerd uit het topic van Marianne:
Soapseut schreef:Ik zou het zelf nog allemaal gaan geloven, moest ik me niet herinneren hoe demonisch William daar zat toen hij Hélène dwong die bekentenis te schrijven. Hélène zei ook wel dat hij terug verliefd werd op Marianne. Dat deel kan kloppen. En door Hélène te doen verdwijnen, loopt hij dat geld van Geert hoe dan ook mis. En dat geld van Geert is vééééél.

Hij is misschien toch niet enkel en alleen uit op geld.
Ik denk dat hij dat geld van Geert als een spijtig verlies beschouwt.
Daar kan hij niet meer aan.
Als hij het vertrouwen van Marianne nu ook nog verliest, dan heeft hij niks meer.

Ik geloof van die hele 'verliefdheid' niet veel.
0 x
Christel
Poster rang 5
Poster rang 5
x 3251
x 1602

Bericht door Christel »

satine schreef:Ik geloof van die hele 'verliefdheid' niet veel.
William is sowieso iemand die in het beste geval maar tot op zekere hoogte om een ander geeft, anders zou hij niet zo nietsontziend met mensen om kunnen gaan, denk ik. Als hij al echt verliefd is geworden op Marianne, zoals Hélène beweerde, dan zitten ook daar serieuze haken en ogen aan. Net zoals die aan zijn "verliefdheid" op Hélène zaten, want haar stond hij ook gewoon naar het leven toen hun plan in duigen viel.

En iemand verleiden voor-, en met haar trouwen om haar geld, doe je ook niet als je een beetje hart in je lijf hebt. Laat staan dat je haar wekenlang onschuldig op laat sluiten terwijl je zelf een toneelstuk op staat te voeren bij haar kinderen. Daar verandert William's huidige versie van de waarheid sowieso niks aan, en ik hoop dan ook maar dat Tom zich deze keer niet op een zijspoor laat zetten.
Je gaat je afvragen hoeveel bewijs ze daar eigenlijk nog moeten hebben van het feit dat die man langs geen kanten deugt... :-?
0 x
Soapseut
x 435

Bericht door Soapseut »

Tom zei het ook he, dat hij van de leugens aanéén hangt. Hij heeft alles bekend, dat hij Marianne wilde vermoorden en gaan lopen met haar geld, dat hij wist dat Hélène gestoken had en niet Marianne, en Marianne veegt er de spons over... Wat gewoon niet kan, want Marianne heeft niet dat type temperament.

Hij bedreigde Hélène's kleinkinderen, dat kan hij ook met Marianne. Hij kan ermee dreigen haar kinderen en Sandrine iets aan te doen als ze haar mond opendoet.

We zullen zien wat we te zien krijgen zodra Tom terug naar huis is. Tot dan geloof ik er niet veel van.
0 x
Gesloten