Wat als William toch nog contact heeft gehad met Hélène voor die zich aangegeven heeft?
Dat zij hem heeft laten weten dat ze alles ging vertellen zoals het was gelopen.
Vroeg of laat zou H. toch opgepakt zijn, die kon ook niet blijven vluchten.
William zou de kleinkinderen niks kunnen doen, omdat hij in Toscane zit.
Zelf is hij bij de Geert-historie niet betrokken, dus daar gaat hij vrijuit.
Rest er alleen nog: Marianne 'de waarheid' vertellen en hopen dat zij hem niet dumpt.
Want dan is hij ook hààr centen kwijt.
Blijkbaar heeft hij haar kunnen overtuigen, nu alleen Tom nog.
Ik hoop dat die nog niet vergeten is hoe Hélène een keer in paniek bij Peter binnen kwam en hoe ze daarna - na een telefoontje - opeens weg was zonder iets te zeggen. Hélène heeft hem daar ook over verteld toen ze bij Judith in de dokterspraktijk was.
Hopelijk krijgt Tom snel door dat niet het verhaal van William, maar dat van Hélène klopt.
Hoe minzaam en redelijk hij zich ook voordoet - Tom moet toch doorhebben dat William een wolf in schapenvacht is?
Even gekopieerd uit het topic van Marianne:
Soapseut schreef:Ik zou het zelf nog allemaal gaan geloven, moest ik me niet herinneren hoe demonisch William daar zat toen hij Hélène dwong die bekentenis te schrijven. Hélène zei ook wel dat hij terug verliefd werd op Marianne. Dat deel kan kloppen. En door Hélène te doen verdwijnen, loopt hij dat geld van Geert hoe dan ook mis. En dat geld van Geert is vééééél.
Hij is misschien toch niet enkel en alleen uit op geld.
Ik denk dat hij dat geld van Geert als een spijtig verlies beschouwt.
Daar kan hij niet meer aan.
Als hij het vertrouwen van Marianne nu ook nog verliest, dan heeft hij niks meer.
Ik geloof van die hele 'verliefdheid' niet veel.