Ze kennen elkaar natuurlijk wel al langer, maar handig is het niet als agent en arrestant verliefd op elkaar worden.
Tom De Decker (Wim Stevens)
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
-
jessie V.
- Poster rang 5

- x 691
- x 532
Re: Tom De Decker (Wim Stevens)
Tom had bij zowel Guy als Femke ook weinig keus eigenlijk. Ze zijn allebei gewoon schuldig. Als advocaat moet je er dan toch het beste van proberen te maken. Alleen werkt Femke niet erg mee
, daar zullen wel gevoelens voor Tim in mee spelen.
Ze kennen elkaar natuurlijk wel al langer, maar handig is het niet als agent en arrestant verliefd op elkaar worden.
0 x
- Tomboy
- Poster rang 1

Ik vind het gedrag van Tom niet echt schandalig of ongebruikelijk ook al zal hij misschien niet de meest integere advocaat zijn...ik vind hem daarin in ieder geval minder irritant dan de zelfingenomen heiligheid Peter.
Tom vind ik alleen laks naar het onprofessionele gedrag van Peter met zijn domme commentaartjes in 'de zaak Femke'. Wat die sukkel betreft mag Tom wel meer op zijn strepen staan, uiteindelijk is Peter in dienst van Tom en niet andersom.
Tom vind ik alleen laks naar het onprofessionele gedrag van Peter met zijn domme commentaartjes in 'de zaak Femke'. Wat die sukkel betreft mag Tom wel meer op zijn strepen staan, uiteindelijk is Peter in dienst van Tom en niet andersom.
0 x
- Kwast
- Poster rang 5

Wat een ongelofelijke bal! Ik vind het echt misselijk hoe hij Tim onder druk zet. Tom wil maar een ding en dat is winnen, eigen succes. Met opzet verliezen dat gaat er bij hem niet in. Nu grijpt hij alles aan om alsnog de zaak te winnen. Is er iemand die geloofd dat Tom heel deze show in het belang van zijn client doet? Ik geloof daar dus niets van. Verschrikkelijk hoe hij daar Tim met zijn rug tegen de muur zetten. Niet om Femke maar ik hoop dat Tom ongelofelijk hard op zijn bek gaat tijdens het proces. Zal hem leren.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"
You can have it all, my empire of dirt
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Ik snap niet goed wat Toms bedoeling was : dat Tim het onderzoek verlaat en aan een collega overlaat zodat Femke de procedurefout toch nog kan gebruiken ? Ik wist niet dat er deals tussen flikken en advokaten gemaakt werden achter de schermen ? Laag !
0 x
- Kwast
- Poster rang 5

Heel laag, ik zei al, Tom zal alles uit de kan halen om toch nog te winnen of het voor hem best haalbare te behalen. Tom doet echt niet iets in het belang van zijn client als dat niet ook in zijn belang is. Dit is, net als de zaak Guy, voor hem puur eigen belang. Femke heeft toch gezegd dat ze de procedurefout niet wil inzetten tijdens het proces? Tom negeert het verzoek van Femke compleet en gaat weer eens voor zijn eigen succes. Bah!
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
In dit geval heb ik nou net het idee dat het hem ook om Femke te doen is. Hij zou ook niet de meest fantastische advocaat zijn als hij het allemaal maar op zijn beloop liet. Hij moet er inderdaad maar gewoon het beste van maken...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
- Tomboy
- Poster rang 1

Precies mijn gedachte. Tom speelde natuurlijk wel in op de gevoelens van Tim, maar speelde wel open kaart en doet niets achter de rug om van Tim. Ik zou hem maar een waardeloze advocaat vinden als hij kansen onbenut liet. En hij pakte het gewoon netjes aan, geen triomfantelijk haantjesgedrag zoals bij de zaak van Guy.Christel schreef:In dit geval heb ik nou net het idee dat het hem ook om Femke te doen is. Hij zou ook niet de meest fantastische advocaat zijn als hij het allemaal maar op zijn beloop liet. Hij moet er inderdaad maar gewoon het beste van maken...
0 x
- johan1969
- Poster rang 5

- x 26
- x 276
Ik vind het wel merkwaardig dat een advokaat en de onderzoekende agent ff een deal sluiten, ik hoop dat het er in de werkelijkheid toch anders aan toegaat !
0 x
- Kwast
- Poster rang 5

Als het hem echt om Femke te doen zou zijn, waarom accepteert hij dan niet dat ze de waarheid wil vertellen? Het is misschien niet in haar eigen belang maar dat nu is wat ze zelf graag wil? Oke ze riskeert daarmee een celstraf e.d. maar het is toch haar keuze? Ik weet niet precies zeker of hij het wel zo leuk vindt dat hij nu zo zwak er voor staat omdat hier niet tegen aan te verdedigen valt natuurlijk.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
Het is haar keuze en het is iets wat ze nu graag zelf wil (waarschijnlijk om boete te doen), maar blijft dat zo als ze in de gevangenis zit?Kwast schreef:Het is misschien niet in haar eigen belang maar dat nu is wat ze zelf graag wil? Oke ze riskeert daarmee een celstraf e.d. maar het is toch haar keuze?
Ze zal met Tom's tactiek niet onder een schadevergoeding uitkomen en dat is ook terecht, Simonne heeft daar recht op. Maar wat heeft Simonne eraan als Femke in de bak zit? Daar is niemand mee geholpen. Dat Tom dus probeert haar daar uit te houden, vind ik alleen maar goed eigenlijk. Femke is nou net goed bezig. Of dat ook nog zo is als ze uit de gevangenis komt, valt nog maar af te wachten...
Waarmee ik niet wil zeggen dat Tom alleen Femke voor ogen heeft en niet aan het "winnen van een zaak" denkt hoor, want dat geloof ik ook niet. Maar dat is ergens ook wel begrijpelijk hè? Daar is hij advocaat voor en hij werkt bovendien voor zichzelf, dus "goede reclame" is altijd welkom lijkt me...
0 x
- Kwast
- Poster rang 5

Oke, je hebt een punt dat het voor Femke beter is om uit de lik te blijven. Ik vind het ook geen goed idee als ze daarin beland. Dat Tom dat wil voorkomen is wel goed uiteraard en je hebt gelijk dat Simonneke er niets aan heeft. Langs de andere kant heeft ze er ook niets aan als Femke uit de cel blijft. Dan kan je het breed uit pakken, wat heeft een slachtoffer er uberhaupt aan dat de dader in de bak zit? Bij zedenmisdrijven en moord veel maar toch, de reden die jij aanvoerd.... die blijft. Simonneke zal niet opeens zijn genezen of Femke nu wel of niet in de lik zit.
Wat Tom probeert is misschien wel oke maar de manier waarop vind ik gewoon zo miserabel. Hij komt op mij over als een gladjakker. Ik snap niet hoe ik ooit dit personage leuk heb gevonden. Komt zeker door de buurjongen met zijn hennepkwekerij... was zo stoned als iets maar nu komt er regelmatig de wijkagent.
Wat Tom probeert is misschien wel oke maar de manier waarop vind ik gewoon zo miserabel. Hij komt op mij over als een gladjakker. Ik snap niet hoe ik ooit dit personage leuk heb gevonden. Komt zeker door de buurjongen met zijn hennepkwekerij... was zo stoned als iets maar nu komt er regelmatig de wijkagent.
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Femke kan natuurlijk ook beslissen om op eigen houtje Simonne te helpen waar ze kan - financiëel of op een andere manier (als de Bomansen andere hulp aanvaarden natuurlijk).
Maar inderdaad, Simonne gaat er niet beter van worden als Femke opgesloten zit - sterker nog: Femke zal daar nooit zoveel kunnen verdienen als wanneer ze op vrije voeten is, dus die schadevergoeding komt er dan ook niet van.
Maar inderdaad, Simonne gaat er niet beter van worden als Femke opgesloten zit - sterker nog: Femke zal daar nooit zoveel kunnen verdienen als wanneer ze op vrije voeten is, dus die schadevergoeding komt er dan ook niet van.
0 x
- Tomboy
- Poster rang 1

Toch zo'n slecht mens of advocaat nog niet, die Tom. Als Tim ten gunste van Femke toegeeft een procedurefout te hebben gemaakt valt zij misschien wel in totale kattezwijm voor hem zoals Tim waarschijnlijk wenst, Femke kan misschien rekenen op een gunstig procesverloop/uitkomst en Tom kan weer een mooie zaak aanvinken op zijn CV. Oh, en Marianne heeft haar geld dan niet over de balk gesmeten....tot zover een 'win-win situatie' voor de verdediging 
0 x
- satine
- Poster rang 5

- x 1663
- x 2568
Tom is verre van mijn favoriete personage, maar vanavond steeg hij toch wel een beetje in mijn achting.
Hij is dan toch niet de harteloze jerk die over lijken gaat, hij heeft een hart.
Ik voelde zelfs even sympathie voor hem, maar ook wel een beetje medelijden, want hij heeft ook niet veel mensen meer over waarbij hij terecht kan, blijkbaar - zoals hij daar helemaal alleen in de hall achterbleef.
Hij is dan toch niet de harteloze jerk die over lijken gaat, hij heeft een hart.
Ik voelde zelfs even sympathie voor hem, maar ook wel een beetje medelijden, want hij heeft ook niet veel mensen meer over waarbij hij terecht kan, blijkbaar - zoals hij daar helemaal alleen in de hall achterbleef.
0 x
- Christel
- Poster rang 5

- x 3251
- x 1602
^Helemaal mee eens...
Mooi dat hij de procedurefout van Tim niet gebruikt heeft
Mooi dat hij de procedurefout van Tim niet gebruikt heeft
0 x