Femke De Grote (Vanya Wellens)

Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Plaats reactie
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Re: Femke De Grote (Vanya Wellens)

Bericht door Peter Jansens »

Komen alle doktersbriefjes niet in één grote Riziv database terecht? Dan zou men (theoretisch en na een huiszoekingsbevel van een rechter) alle briefjes van dokter Ann kunnen traceren waarmee iets raars aan de hand is... Maar dat is waarschijnlijk te ingewikkeld voor zo een 'kleine' zaak...
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

En die briefjes worden toch gescand bij de apotheker, daar staat een barcode op. Kan niet erg moeilijk zijn om die briefjes in het systeem te onderscheppen. Femke denkt niet verder dan haar neus lang is. Ze zal gauw tegen de lamp lopen.
0 x
Na de Thuisdag, de grote ThuisForum-meeting!
Briseis
Poster rang 1
Poster rang 1

Bericht door Briseis »

Ik ben studente apotheker en er is geen enkele manier waarop een apotheker kan zien wat of waar de patient zijn andere geneesmiddelen heeft gekocht. Die barcode dient om het geneesmiddel via de computer sneller terug te vinden. Dat heeft niets te maken met wie het heeft voorgeschreven en dat wordt niet opgeslagen in een database.
Het Riziv houdt ook geen database bij van het verbruik van niet terugbetaalde medicijnen. Het Riziv dient alleen om medicijnen terug te betalen. Bij mijn weten zijn pijnstillers met codeine niet terugbetaald in de lage hoeveelheden die Femke telkens afhaalt.
0 x
Lazylady
x 435

Bericht door Lazylady »

Wat was dat zeg, op het laatste?
Een beetje erover, niet?
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

Briseis schreef: Het Riziv houdt ook geen database bij van het verbruik van niet terugbetaalde medicijnen. Het Riziv dient alleen om medicijnen terug te betalen. Bij mijn weten zijn pijnstillers met codeine niet terugbetaald in de lage hoeveelheden die Femke telkens afhaalt.
Klopt die worden niet terug betaald en kosten bijna 9 euro voor een doosje van 32 pillen.
Wat niet klopt in thuis dat Femke haar pillen in zwarte doosjes zitten terwijl het in werkelijkheid rode met witte doosjes zijn, daar hadden ze nu toch wel mogen aan denken mijn gedacht of zou het komen omdat het dan verdoken reclame is? En verder wel straf dat ze in slaap valt van zo enkele van die pillekes :crazy: maar ja dat zal zijn omdat ze binnenkort misschien zal overstappen naar het spul dat Kasper verkoopt??? allee zo ziet het er toch naar uit?!!! In ieder geval Femke is niet goed bezig mss eens tijd dat ze tegen de borst van Tim loopt :D
0 x
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Codeïne heeft een verdovende werking. Wanneer je veel van dit spul gebruikt kan het zijn dat je er van in slaap valt. Het middel wordt voor verschijnende klachten voorgeschreven, tenminste hier in Nederland wel. Het wordt soms ook gebruikt als Tramadol. Dat houdt in dat het als pijnstiller wordt gebruikt zoals bij Femke.

Sufheid kan voorkomen wanneer je dit gebruikt maar dat hoeft niet zo te zijn. Het is ook persoonlijk, hoe gevoelig is iemand. Ik ken mensen die van paracetamol al suffig worden terwijl anderen zelfs van een lichte Diazepam nog niet in slaap vallen.
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Briseis schreef:Ik ben studente apotheker en er is geen enkele manier waarop een apotheker kan zien wat of waar de patient zijn andere geneesmiddelen heeft gekocht. Die barcode dient om het geneesmiddel via de computer sneller terug te vinden. Dat heeft niets te maken met wie het heeft voorgeschreven en dat wordt niet opgeslagen in een database.
Het Riziv houdt ook geen database bij van het verbruik van niet terugbetaalde medicijnen. Het Riziv dient alleen om medicijnen terug te betalen. Bij mijn weten zijn pijnstillers met codeine niet terugbetaald in de lage hoeveelheden die Femke telkens afhaalt.
hoe kun je via die barcode het geneesmiddel sneller terug vinden? Het geneesmiddel is toch in balpen geschreven. De barcode is toch van de dokter zelf?
0 x
Peter Jansens
Poster rang 2
Poster rang 2

Bericht door Peter Jansens »

Heel raar, een aantal weken geleden werd Femke hyperactief van de hoestsiroop en nu valt ze plots in slaap van hetzelfde middel.
0 x
Niet pikken, wel nitpicken.
Kwast
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Kwast »

Ik vind dat ook raar Peter. Ik heb zelf ook hoestsiroop met een gelijkwaardig middel. Daar kan ik altijd goed op slapen. Word daar zeker niet hyper van maar.... ik ben al hyper van mijzelf... :crazy:
0 x
"Die Nacht öffnet ihren Schoß
Das Kind heißt Einsamkeit
Es ist kalt und regungslos
Ich weine leise in die Zeit"

You can have it all, my empire of dirt
lord F.
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door lord F. »

Red Bull geeft je vleugels. :)
0 x
Sponsor dit onderschrift voor slechts €6,-/maand!
Ann+
x 435

Bericht door Ann+ »

Een pijnstiller met codeïne is bij ook het enige dat echt goed helpt, als ik serieus last heb van rugpijn,hoofdpijn ... maar ik wordt er nog suf, nog hyper van... Ik pak ze dan ook wel zoals op het voorschrift staat, maximaal 1 om de 8 uur, en geen halve doos per dag, zoals Femke doet.
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2569

Bericht door satine »

Ganja schreef:Wat niet klopt in thuis dat Femke haar pillen in zwarte doosjes zitten terwijl het in werkelijkheid rode met witte doosjes zijn
niet altijd :!:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

het hangt van het merk af.
Die zwart/witte doosjes heb ik niet gevonden, maar dat zou best een generisch geneesmiddel kunnen zijn.
0 x
Ganja
Poster rang 3
Poster rang 3

Bericht door Ganja »

@ Satine
dat komt omdat ik weeral iets vergat te zeggen bij mijn tekst :D
ik had het over een bepaald merk - maar dat was ik dus vergeten zeggen :mrgreen:
;)
:bye:
0 x
satine
Poster rang 5
Poster rang 5
x 1664
x 2569

Bericht door satine »

Is er ooit gezegd dat Femke Dafalgan neemt dan? :razz:
0 x
Crackers
Poster rang 5
Poster rang 5

Bericht door Crackers »

Zit er codeïne in gewone Dafalgan (forte)?
0 x
Plaats reactie