Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
-
- x 435
Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
Met 'droomvrouw' bedoel ik dat ze qua temperament en inborst bij hem past. Of hij dat nu nog zo ziet, weet ik niet. Misschien niet.
Ik ben er tot nu toe toch altijd van uit gegaan dat ze nog leeft. Ze is beginnen doordraaien omdat ze haar kleinkinderen niet wil achterlaten. Los daarvan bleef ze meedogenloos ten opzichte van Marianne, Ann, Tom, Geert, enz... Ze heeft geen geweten, enkele één zwakke plek: de kleinkinderen.
Ik ging er daarom ook van uit dat William haar verplicht heeft om haar verstand te gebruiken. Of hij haar dan ook vermoord heeft, zou ik niet direct denken. Op zich is dat niet nodig. Ze hééft Geert ook vermoord hé. Die bekentenis klopt.
Tot het verdwijnen van Hélène heeft William niks misdaan, buiten liegen over wie hij is.
Ik ben er tot nu toe toch altijd van uit gegaan dat ze nog leeft. Ze is beginnen doordraaien omdat ze haar kleinkinderen niet wil achterlaten. Los daarvan bleef ze meedogenloos ten opzichte van Marianne, Ann, Tom, Geert, enz... Ze heeft geen geweten, enkele één zwakke plek: de kleinkinderen.
Ik ging er daarom ook van uit dat William haar verplicht heeft om haar verstand te gebruiken. Of hij haar dan ook vermoord heeft, zou ik niet direct denken. Op zich is dat niet nodig. Ze hééft Geert ook vermoord hé. Die bekentenis klopt.
Tot het verdwijnen van Hélène heeft William niks misdaan, buiten liegen over wie hij is.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Dat weten we niet.
We weten niets over het verleden van William. Alleen dat hij snode plannen gesmeed heeft met Helene, die iets anders uit pakten dan de bedoeling was.
En of Helene nog leeft weet ook niemand,alleen William.
We weten niets over het verleden van William. Alleen dat hij snode plannen gesmeed heeft met Helene, die iets anders uit pakten dan de bedoeling was.
En of Helene nog leeft weet ook niemand,alleen William.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Ho, je zou er van verschieten tot wat het menselijk brein in staat is. het is onbegrensd.Christel schreef:Hoewel ik me niet voor kan stellen dat Emma zich dat hele bezoekje van haar oma ingebeeld heeft, is het mij echt een raadsel hoe dat dan in vredesnaam mogelijk is...
Nogmaals, als William Helène niet "un reposo longissimo" heet bezorgd is hij een aartsdommerik en verdiend hij zelfs niet de naam van slechterik. Alleen die van domoor.
0 x
Potentia Principatum
- Caligula
- Poster rang 5
En de auto van Helène is in het kanaal gevonden! Tja, vraag is natuurlijk: zit er iemand in? 

0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 2
Kan me niet voorstellen dat Emma haar Oma echt zag maar nog minder dat William haar oma liet leven.
Als Hélène verliefd was op Jommeke maakte hij daar misbruik van. Als hij haar toch in leven liet is
hij roekeloos en dat ligt niet in de aard van die koele kikker. Wel spannend nu
Als Hélène verliefd was op Jommeke maakte hij daar misbruik van. Als hij haar toch in leven liet is
hij roekeloos en dat ligt niet in de aard van die koele kikker. Wel spannend nu

0 x
-
- Poster rang 5
- x 2250
- x 189
Die auto in 't kanaal is misschien wel een poging van Hélène om van William af te geraken ( hij denkt dan dat ze verdronken is ) en in dat geval kan het best zijn dat ze Emma heeft opgezocht .
0 x
-
- x 435
Zo simpel zal 't niet zijn, denk. Maar ik denk dat we ons hier op het pad van speculeren begeven.nounake schreef:Die auto in 't kanaal is misschien wel een poging van Hélène om van William af te geraken ( hij denkt dan dat ze verdronken is ) en in dat geval kan het best zijn dat ze Emma heeft opgezocht .

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
En wie denkt er nu echt dat William na zijn groot dictee Heléne leuk in haar autootje heeft laten wegrijden?
0 x
Potentia Principatum
-
- x 435
Ze is terug. Ik begin meer en meer te twijfelen of ze ooit in het buitenland geweest. En ik denk ook niet dat "Henri" ook maar iets voor haar gevoeld. Voor hem was ze gewoonweg een stuk gereedschap om snel aan veel geld te kunnen geraken.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Ik zou nog even wachten met "ze is terug". Emma zag haar samen met haar op de bank,punt.
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Het begint er toch op te lijken, vrees ik. En als ze er werkelijk is, heeft William of een hele grote fout gemaakt of Helene is heet slim geweest.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Ik weet het niet. De internationaal geseinde Helène dumpt haar autoke in het kanaal en maakt een leuk wandelinkske over straat naar een centrum waar ze god weet hoe weet dat Emma daar nu is. Toch wel raar niet?
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Raar is het wel natuurlijk. Maar je weet maar nooit wat voor draai er aan gegeven wordt. Misschien zullen we daar nog van op kijken, ook al zijn we ondertussen al heel wat gewend 
Vooral dat ze op dat tijdstip aankomt net als Emma daar op die bank zit, dat is echt raar

Vooral dat ze op dat tijdstip aankomt net als Emma daar op die bank zit, dat is echt raar

0 x
- Caligula
- Poster rang 5
En nog iets dat me opgevallen is op het einde van de conversatie. Emma vraagt: ge gaat toch iedereen vertellen dat ge terug zijt?
Daarop antwoordt Helène eigelijk niet, ze zegt alleen: ik beloof u dat alles goedkomt. Tja....
Daarop antwoordt Helène eigelijk niet, ze zegt alleen: ik beloof u dat alles goedkomt. Tja....
0 x
Potentia Principatum
-
- x 435
Caligula schreef:Ik zou nog even wachten met "ze is terug". Emma zag haar samen met haar op de bank,punt.
En die zak snoep heeft ze zich ook ingebeeld zeker? En we weten dat Emma steeds berichtjes heeft blijven sturen naar haar oma. Best mogelijk dat ze op die manier ook verteld heeft dat ze terug in het centrum is en zo met haar afgesproken heeft op het bankje.Caligula schreef:Ik weet het niet. De internationaal geseinde Helène dumpt haar autoke in het kanaal en maakt een leuk wandelinkske over straat naar een centrum waar ze god weet hoe weet dat Emma daar nu is. Toch wel raar niet?
0 x