Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
Karin zag Marianne met Dries aan dat tafeltje in het restaurant zitten, en meende daar toch even een paar snedige opmerkingen op te moeten geven. Marianne reageerde nog vrij kalm, maar wilde wel even gezegd hebben dat ze aan het vieren waren dat Dries inmiddels een gediplomeerd Meester in de rechten is. Zo gingen de steken onderwater nog even door (o.a. dat Dries vast goed in zijn vak was, als hij zich tenminste niet met achterbakse wraakacties bezighield), totdat Karin de opmerking maakte dat ze hoopte dat Dries toch wel genoeg geld kreeg voor zijn etentje met Marianne, want er zou altijd gezegd worden dat rijke mensen, gierige mensen zijn. Die verwijzing naar het gigolo-gebeuren van Dries schoot bij Marianne compleet in het verkeerde keelgat, en ze gaf Karin een flinke mep in haar gezicht.
En Tom stond erbij, en keer ernaar...
Heel eerlijk; ik hou helemaal niet van mensen die hun handen niet kunnen thuishouden, maar gisteren vond ik dat Marianne groot gelijk had met die mep. Karin's opmerkingen waren echt wel beledigend...
1 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Inderdaad!
Hoe grappig en gevat ik Karin soms ook vind, af en toe lijkt ze mij toch wel een verzuurde en ontevreden vrouw.
Als je goed zit in je vel en content bent met wat het leven je biedt, waarom maak je er dan een punt van om andere mensen constant de duvel aan te doen?
De manier waarop ze op Marianne af stevende gaf al meteen duidelijk weer dat ze op oorlogspad was.
En waarom? Als haar leventje haar niet bevalt, moet ze er iets aan veranderen.
Maar ik had de indruk dat ze al niet meer helemaal nuchter was, toen ze daar met Tom binnen kwam.
Of heb ik dat verkeerd gezien?
Niet dat dit een excuus is natuurlijk. Verre van.
Ze waren kennelijk wel al even op zoek naar een geschikt restaurant om te eten, eentje waar Karin ook tevreden mee was (begreep ik uit haar commentaar tegenover Tom), maar ik heb eigenlijk geen idee of Karin aangeschoten was...
Het zou wel e.e.a. verklaren idd
0 x
satine schreef: wo 05 feb 2020, 10:20
Niet dat dit een excuus is natuurlijk. Verre van.
Inderdaad niet, ik vond het ongepast en onbeschoft. Ze moeit zich met iets waar ze totaal geen zaken mee heeft en het was zo onrespectvol! Totaal niet iets dat je van een advocaat kunt verwachten!
0 x
Jonge bezems vegen het best, maar ik kuis ook in de hoekjes
Bedankt Christel. Ik snap ook niet waarom Karin dat allemaal zo nodig uit moest blaten. Die klap van Marianne was wel terecht.
Maar later kwam Rosa nog langs. Die deed ook nog een duit in het zakje bij Marianne. Of was dat wel aardig bedoeld.Ik had geen geluid op dat moment.
Rosa had tegenover Jacques zo'n beetje hetzelfde te melden / roddelen over Marianne's afspraak met Dries als hetgeen Karin recht in Marianne's gezicht zei, maar Rosa was tegenover Marianne wel gewoon netjes. Ze zei gewoon gedag toen ze met Jacques vertrok, maar wel een beetje stroperig en als een boer met kiespijn, zodat Marianne daar toch ook wel een beetje moeilijk bij keek. Maar goed, Marianne kent Rosa maar al te goed en ik denk dat ze echt wel door had dat ook Rosa haar "bedenkingen" had bij dat etentje, vooral ook na die klap in Karin's gezicht, vandaar haar toch wat ongemakkelijke reactie...
0 x
Kiki_Dee schreef: vr 21 feb 2020, 13:50
Ik vond dat Karin raar reageerde toen ze hoorde dat Kobe verloofd is.
Omdat ze het natuurlijk véél te vroeg vindt (wellicht weet ze intussen ook waarom dit zo snel moet).
Omdat ze het moest horen van een buitenstaander (Jacques die zei "we hebben iets te vieren" - wil je ook champagne).
Spijtig voor Karen dat er maar één café is in Thuisdorp waar je (slechte) whisky kan drinken. Ik weet niet hoe zij (en de vele anderen) het overleefd hebben in het 'interbellum' tussen de Frens en Bar Madame.