Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
- Caligula
- Poster rang 5
Re: Hélène Van Damme-Symons (Camilia Blereau)
Wel het laatste dat we van Helène zagen was dat ze aan het schrijven was onder dictee van William (was uiteraard niet het grote dictee) en daarna stilte. Ik herhaal, William zou zeer sterk in mijn achting als slechtste slechterik dalen moest hij Helène hebben laten leven. Nu kan het best zijn dat we haar gaan terugzien, maar het is maar wat je onder terugzien verstaat.
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 1
Waarom zou hij helene opruimen ?
Uiteindelijk had hij haar toch voor blok gezet, ze heeft een pak geld en ze hebben nog een mooie toekomst samen op de Caraïben eenmaal Marianne de pijp uit is.
Uiteindelijk had hij haar toch voor blok gezet, ze heeft een pak geld en ze hebben nog een mooie toekomst samen op de Caraïben eenmaal Marianne de pijp uit is.
0 x
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Die mooie toekomst samen is waarschijnlijk toch niet de bedoeling.
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Heu, ik geloof niet dat William een mooie toekomst met Helène zag hoor bij hun laatste ontmoeting. En heeft Helène toen niet gezegd, het geld moogt ge hebben, laat alleen mijn kleinkinderen gerust? Voor William is en blijft Helène een tikkende tijdbom en die moest onschadelijk gemaakt worden. Enfin, we gaan het wel zien zeker?
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 1
Waarom niet
Helene had misschien een tijdelijk moment van zwakte.
Maar ze blijft een vrouw die over lijken gaat (letterlijk) voor haar liefde Henri en ik denk niet dat hij dat zomaar gaat wegsmijten.
Maar ze blijft een vrouw die over lijken gaat (letterlijk) voor haar liefde Henri en ik denk niet dat hij dat zomaar gaat wegsmijten.
0 x
-
- x 435
Is Hélène misschien doodverklaard omdat er al meteen van wordt uitgegaan dat Emma het zich heeft ingebeeld? (Wat ik al kon denken trouwens...)
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Helène is en blijft een dodelijk gevaar voor William. Een tijdelijk moment van zwakte? Laat me niet lachen hé, ze was compleet aan het doorslaan. En onze William zal heus wel een andere liefde vinden. Liefst een met geld.Lolplayer schreef:Waarom niet

En ik redeneer gewoon vanuit William's standpunt. Helène moest weg, voorgoed, punt.
0 x
Potentia Principatum
-
- Poster rang 5
- x 690
- x 532
Ze is niet officieel dood verklaard. Ze is ernstig vermist. Alleen William kent de waarheid.
0 x
-
- Poster rang 2
Helène is en blijft een dodelijk gevaar voor William. Een tijdelijk moment van zwakte? Laat me niet lachen hé, ze was compleet aan het doorslaan. En onze William zal heus wel een andere liefde vinden. Liefst een met geld.
En ik redeneer gewoon vanuit William's standpunt. Helène moest weg, voorgoed, punt.[/quote]
Zo is dat. Moeilijk te geloven dat ene zoals hij Hélène na dat 'dictee' laat leven.

En ik redeneer gewoon vanuit William's standpunt. Helène moest weg, voorgoed, punt.[/quote]
Zo is dat. Moeilijk te geloven dat ene zoals hij Hélène na dat 'dictee' laat leven.
0 x
-
- Poster rang 1
Mijn kwam dat dictee enkel over als een poging Helene tegen zichzelf te beschermen.
Pittige vrouwtjes zoals Helene liggen niet voor op te rapen.
Pittige vrouwtjes zoals Helene liggen niet voor op te rapen.
0 x
-
- x 435
Tja... hij kan Hélène verplicht hebben schuld te bekennen om Marianne vrij te krijgen en dan te vermoorden en haar geld te erven. Op zich moest ze niet noodzakelijk dood. Hélène voelde zich niet schuldig over de moord op Geert hé, ze wilde gewoon niet verhuizen omwille van haar kleinkinderen. Ze is nog altijd de droomvrouw van William, maar door de gebeurtenissen met de kleinkinderen werd ze een zwakke schakel.
Het is goed mogelijk dat ze ook in Italië zit en dat William Marianne ondertussen levend en wel gegijzeld houdt, met Hélène aanhoudt achter haar rug, om Marianne uiteindelijk te laten omkomen in een ongeval als er genoeg tijd over is gegaan.
In die redenering leeft Hélène en wil William met haar verder. Hij heeft gewoon het heft in eigen handen genomen toen Hélène flipte.
Het is goed mogelijk dat ze ook in Italië zit en dat William Marianne ondertussen levend en wel gegijzeld houdt, met Hélène aanhoudt achter haar rug, om Marianne uiteindelijk te laten omkomen in een ongeval als er genoeg tijd over is gegaan.
In die redenering leeft Hélène en wil William met haar verder. Hij heeft gewoon het heft in eigen handen genomen toen Hélène flipte.
0 x
-
- x 435
Waar halen jullie de zekerheid dat Hélène nog leeft??? En dat ze de droomvrouw is van William.
Ik moet een paar zaken gemist hebben, óf er werden hier spoilers verklapt.
Ik moet een paar zaken gemist hebben, óf er werden hier spoilers verklapt.

0 x
-
- x 435
Neenee geen spoilers, zeker niet. Hooguit een speculatie... wat hier evenmin thuishoort, maar het is maar voor één keer
Ze was wel bang van hem, terugdenkend aan de scène zat de schrik er goed in. Maar dood? Ik weet niet goed waarom ze dood zou zijn. De plannen moesten verder gaan, iemand anders moest schuld hebben aan de dood van Geert, zodat Marianne zou kunnen sterven (buiten de gevangenis). Daarom moest Hélène bekennen. Moest ze daarna ook dood? Misschien niet...

Ze was wel bang van hem, terugdenkend aan de scène zat de schrik er goed in. Maar dood? Ik weet niet goed waarom ze dood zou zijn. De plannen moesten verder gaan, iemand anders moest schuld hebben aan de dood van Geert, zodat Marianne zou kunnen sterven (buiten de gevangenis). Daarom moest Hélène bekennen. Moest ze daarna ook dood? Misschien niet...
0 x
- Caligula
- Poster rang 5
Denk je nu echt dat iemand als William die vrouw zou laten leven? Ze is in staat om alles eruit te flippen,het hele plan. Nee hoor!
En zoals ikke hierboven zei: Helène de droomvrouw van William? Laat me niet lachen hé. Dat was mss in de dromen van Helène,niet die van William. Hij gebruikt ze zolang ze nuttig is en daarna....
En zoals ikke hierboven zei: Helène de droomvrouw van William? Laat me niet lachen hé. Dat was mss in de dromen van Helène,niet die van William. Hij gebruikt ze zolang ze nuttig is en daarna....
0 x
Potentia Principatum
- Christel
- Poster rang 5
- x 3251
- x 1602
Tsja, als Hélène zijn droomvrouw is, kan ik me toch ook niet voorstellen dat hij haar eerst in haar sop zou laten gaarkoken toen ze in paniek raakte, vervolgens zou dreigen haar kleinkinderen iets aan te doen en haar dan als klap op de vuurpijl ook nog eens te verplichten de dood van Geert alleen op zich te nemen. Dat klinkt niet echt als grote liefde eerlijk gezegd.
Op het laatst was ze inderdaad bang, en terecht als je het mij vraagt...
Hoewel ik me niet voor kan stellen dat Emma zich dat hele bezoekje van haar oma ingebeeld heeft, is het mij echt een raadsel hoe dat dan in vredesnaam mogelijk is...
Op het laatst was ze inderdaad bang, en terecht als je het mij vraagt...
Hoewel ik me niet voor kan stellen dat Emma zich dat hele bezoekje van haar oma ingebeeld heeft, is het mij echt een raadsel hoe dat dan in vredesnaam mogelijk is...

0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..