Hier kan je alles kwijt over de personages uit Thuis.
Forumregels
Hier komt alles over de personages, ook verhaallijnen die met die personages te maken hebben kan je hier kwijt. (Plaats hier geen spoilers, deze horen in het spoilerforum.)
johan1969 schreef: wo 13 mar 2019, 17:20
Ik denk dat Stans 'nieuwe homofiele aard' ook maar een manier is om aandacht te trekken
Dat is wel duidelijk. Joren is vooralsnog de enige die hem aandacht geeft, dus haalt hij hem zoveel mogelijk aan. Desnoods door de verliefde puber te spelen. Alleen zal Joren op een bepaald moment ontdekken dat het bij Stan allemaal zéér oppervlakkig is en dan is hij ook Joren (die het al moeilijk genoeg had met zijn vader én nu dus ook nog zijn coach) wellicht voorgoed kwijt.
"Als" Jacques geschorst wordt, hebben ze daar in de zwemclub trouwens geen andere optie dan Bill uit zijn ontwenning te halen om les te geven. Dan krijgt Joren zeer tegen zijn zin ineens noodgedwongen coaching van zijn verguisde pa. En dat dankzij zijn lover
Dat het bij Stan maar oppervlakkig is en niet meer, geloof ik niet. Goed, hij gaat nu heel zwaar in de fout dat hij een man met een reputatie nu keihard door het slijk te halen, maar ik denk nog altijd niet dat hij door en door slecht is. Sterker nog, voor die ontmoeting met Jacques vond ik hem echt oprecht overkomen met Joren , geen drank of iets kwam er aan te pas.
Tiboko schreef: wo 13 mar 2019, 19:24
Ongelezen bericht door Tiboko » 13 mar 2019, 19:24
johan1969 schreef: ↑13 mar 2019, 17:20
Ik denk dat Stans 'nieuwe homofiele aard' ook maar een manier is om aandacht te trekken
Dat is wel duidelijk. Joren is vooralsnog de enige die hem aandacht geeft, dus haalt hij hem zoveel mogelijk aan. Desnoods door de verliefde puber te spelen. Alleen zal Joren op een bepaald moment ontdekken dat het bij Stan allemaal zéér oppervlakkig is en dan is hij ook Joren (die het al moeilijk genoeg had met zijn vader én nu dus ook nog zijn coach) wellicht voorgoed kwijt.
"Als" Jacques geschorst wordt, hebben ze daar in de zwemclub trouwens geen andere optie dan Bill uit zijn ontwenning te halen om les te geven. Dan krijgt Joren zeer tegen zijn zin ineens noodgedwongen coaching van zijn verguisde pa. En dat dankzij zijn lover
Er was toch een vervangcoach toen Jacques op reis was?
Thom schreef: wo 13 mar 2019, 19:41
Dat het bij Stan maar oppervlakkig is en niet meer, geloof ik niet. Goed, hij gaat nu heel zwaar in de fout dat hij een man met een reputatie nu keihard door het slijk te halen, maar ik denk nog altijd niet dat hij door en door slecht is. Sterker nog, voor die ontmoeting met Jacques vond ik hem echt oprecht overkomen met Joren , geen drank of iets kwam er aan te pas.
Door en door slecht is Stan zeker niet (dat heeft het verleden wel bewezen), maar hij is wel serieus de pedalen kwijt. Of zijn gevoelens voor Joren oppervlakkig zijn, betwijfel ik ook, maar dat neemt niet weg dat het erop lijkt dat Stan om de verkeerde redenen iets om Joren geeft. Een zucht naar aandacht is niet hetzelfde als iemand graag zien, en in die zin kan Stan mij toch (nog) niet echt overtuigen. Ik vrees echt een beetje voor Joren, wat dat betreft, want hij heeft al zoveel meegemaakt en moet al zoveel verwerken, en Stan is momenteel nou niet bepaald de meest stabiele persoon om dat samen mee te doen...
0 x
Logic will bring you from A to B. Your imagination, will bring you everywhere..
Wat er tussen Stan en Joren echt speelt is mij ook niet duidelijk.
Maar ik denk toch wel dat Stan slim genoeg is om te beseffen dat als hij het niet meent met Joren, hij het risico loopt zijn enige vriend kwijt te spelen.
Stan is inderdaad niet de meest stabiele persoon om een relatie mee op te bouwen, het tegendeel wordt nu zelfs goed bewezen. Jacques moet kost wat het kost van zijn moeder weg, en Tom gebruikt hij ook maar voor zijn slag te halen en echt helemaal kwalijk kan ik het hem dat ook weer niet nemen. Zijn moeder iedere avond op stap , die er niet eens bij Stan stilstaat, zijn zus die het blijkbaar ook niet de moeite vindt om zich over hem bekommeren en Tom zit met zijn hoofd vooral bij Karin. Eigenlijk is dit al sinds de scheiding aan de gang , en is het niet meer op verbeterd , zelfs niet nadat hij eerst een tijdje in een instelling heeft moeten zitten omdat het eerst al volledig uit de hand liep.
Ik vraag me af wat er nog allemaal moet gebeuren om ze allemaal wat tot inzicht te brengen
Dat hij het niet meent met Joren geloof ik echt niet en dat hij het speelt om aandacht te krijgen nog minder. Hij is misschien inderdaad de pedalen kwijt en liegt maar het is nu niet dat hij ineens helemaal niet meer instaat is om iets echt oprecht te menen hé. En volgens mij meent hij het met Joren. Toen hij pas terug kwam uit die instelling was alles een tijdje beter, zelfs met zijn moeder, en toen was het voor mij al duidelijk dat hij zich toen gerealiseerd heeft dat Joren eigenlijk de enige echte vriend was die hij had. (hij had het er toen zelfs over met zijn moeder!) De rest had hem als een baksteen laten vallen. En ik kreeg toen al het gevoel dat Stan meer begon te voelen voor Joren dan alleen vriendschap, gewoon door de blik die hij hem gaf, en hoe hij over hem sprak tegen Emma.
Het was pas toen Jacques terug kwam dat alles verslechterde. Alsof hij echt schrik heeft dat ineens alles verpest ging worden (ook al weet ik niet goed waarom hij van het begin al zo'n afkeer voor hem had. Gewoon omdat Joren naar hem opkijkt? En dat dat dan erger werd toen zijn moeder ook nogeens iets met hem begon?). Hij lijkt me extreem onzeker, alsof hij denkt dat ze hem ieder ogenblik ook gan laten vallen als hij er niet voor zorgt dat hij hun aandacht behoudt. Negatieve aandacht is ook aandacht.
Ironisch genoeg gaat dat gedrag er waarschijnlijk juist voor zorgen dat hij alles en iedereen kwijtraakt.
Zouden er dan al voorbije maanden geen verdoken hints zijn opgedoken zijn van Jacques als pedofiel/aanrander? Stan is ook heel vaag in zijn omschrijvingen van Jacques “daden”, en heel overtuigend komt hij toch echt niet over.
Moest het achteraf wel waar zijn, is dit wel heel slecht aangekaart en in beeld gebracht .
Ik had eerst wat twijfel maar ze doen nu toch wel echt hun best om aan te tonen dat het niet waar is. Zoals Thom zei, als het nu wel waar blijkt te zijn, dan hadden ze ons op zijn minst één kleine hint kunnen geven.
En hoe lang zal het duren eer hij Karin gaat buitenwerken in het huis van Tom ? Hij kan misschien ook zeggen dat Karin hem "aangeraakt" heeft. Want dat viel mij eerder deze week op : eerst zegt hij tegen Tom dat Jacques hem "aangeraakt" heeft en vervolgens maakt Tom er al een "aanranding" van. Iets heel anders volgens mij. Een schouderklopje of een hand geven is toch ook een "aanraking". Tom loopt m.i. in dezelfde val als destijds Judith met het geval Emma/Jens.
martha schreef: do 14 mar 2019, 14:30
Tom loopt m.i. in dezelfde val als destijds Judith met het geval Emma/Jens.
Niet alleen Tom, ook zijn bijna naamgenoot gelooft klakkeloos wat de jongen (wellicht?) verzonnen heeft.
"Als" zou blijken dat het verzonnen is, dan zal hij zeggen dat Tom hem woorden in de mond gelegd heeft en dat hij gewoon "aanraken" bedoelde en dat hij dat niet zo leuk vindt.
@ Duimelijntje
Die vervangcoach was er en toen verloor Joren de ene wedstrijd na de andere, omdat hij zich niet zo kon focussen. Toen Jacques terug was, was hij oh zo blij (herinner ik mij). Vandaar dat hij deze week volledig in de war is. Enerzijds is er zijn vriendje, anderzijds zijn coach. Kies maar.
martha schreef: do 14 mar 2019, 14:30
En hoe lang zal het duren eer hij Karin gaat buitenwerken in het huis van Tom ? Hij kan misschien ook zeggen dat Karin hem "aangeraakt" heeft. Want dat viel mij eerder deze week op : eerst zegt hij tegen Tom dat Jacques hem "aangeraakt" heeft en vervolgens maakt Tom er al een "aanranding" van. Iets heel anders volgens mij. Een schouderklopje of een hand geven is toch ook een "aanraking". Tom loopt m.i. in dezelfde val als destijds Judith met het geval Emma/Jens.
Ja, ik vond ook dat Stan niet echt hartelijk was tegen Karin, hoewel ze hem niks misdaan heeft. Karin deed nochtans moeite.
Het zou wel heel doorzichtig zijn dat hij op nog geen week tijd , twee mensen valselijk gaat beschuldigen , en dan nog eens mensen die hij niet mag. Of Tom moet wel heel dom zijn om hierop in te gaan, anders krijgt Stan dit toch dubbel in zijn gezicht gekaatst?